افزایش حداقل دستمزد کبک به ۱۴.۲۵ دلار در ساعت با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد

Submitted on س., 05/03/2022 - 01:17

افزایش حداقل دستمزد کبک به ۱۴.۲۵ دلار در ساعت با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد

حداقل دستمزد در کبک از یکشنبه ۱ مه (می) با افزایش ۷۵ سنت در ساعت افزایش یافته و به ۱۴.۲۵ دلار در ساعت می‌رسد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بر اساس داده‌های وزارت کار، اشتغال و همبستگی اجتماعی افزایش حداقل دستمزد عمومی برای ۳۰۱ هزار و ۱۰۰ نفر در کبک مفید و موثر خواهد برد.

حداقل دستمزد کارمندان نیز با ۶۰ سنت افزایش به ۱۱.۴۰ دلار در ساعت می‌رسد.

همچنین لازم به ذکر است بنابر اعلام وزارت کار، حداقل دستمزد قابل پرداخت برای برداشت تمشک یا توت فرنگی به ترتیب ۴.۲۳ دلار (+ ۰.۲۲دلار) و ۱.۱۳ دلار (+ ۰.۰۶ دلار) به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است.

با این وجود برخی کارفرمایان معتقدند افزایش ۵.۵۶ درصدی در حداقل حقوق و دستمزد موجب تحمیل ۲۳۷.۱ میلیون دلار هزینه مضاعف برای مشاغل است. و موجب نگرانی فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB) شده است.

به گفته این فدراسیون این افزایش حقوق در شرایطی که بیزنس‌های کوچک و متوسط (SME) تحت فشار هزینه‌های قبلی هستند، شرایط را برایشان سخت‌تر می‌کند.

طی دو سال محدودیت بهداشتی بطور متوسط هر یک از بیزنس‌های کوچک و متوسط زیر بار حدود ۱۰۸ هزار دلار بدهی رفته‌اند حال آن‌که درآمد اغلبشان پایین‌تر از همیشه بوده است. واقعیت این است که ظرفیت آن‌ها برای پذیرش گرانی‌ها و هزینه‌های مازاد نامحدود نیست.

فرانسوا وینسنت، معاون CFIB کبک، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

کمتر از ۶۰ درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط (با حدود ۹۵ هزار عضو) در بخش‌های مختلف احساس می‌کنند که افزایش هزینه‌ها تأثیر منفی قابل توجهی بر تجارت آن‌ها دارد.

وی افزود:

این امر تأثیر قطعی بر کارآفرینانی خواهد داشت و آن‌ها چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها نخواهند داشت.

CFIB معتقد است که راه‌حل‌های دیگری مانند ارائه اعتبار مالیاتی به SMEها یا کاهش مالیات بر حقوق و دستمزد در دولت کبک وجود دارد. تا به کارفرمایان کمک کند تا دستمزد بهتری را به کارمندان‌شان بپردازند.

اما «جمعیت کبک بدون فقیر» در این رابطه دیدگاه متفاوتی دارد.

به گفته این تشکل مردمی، افزایش ۷۵ سنتی حداقل دستمزد ساعتی «غیر مسئولانه و توهین آمیز» است. زیرا با افزایش فقر و کاهش قدرت خرید روزانه صدها هزار کارگر فقیر و فقیرتر می‌شوند.

ویرجینی لاریویر، سخنگوی این جمعیت افزود:

دولت با افزایش مضحک حداقل دستمزد، نه تنها از کمک به این افراد برای رهایی از فقر خودداری می‌کند، بلکه فقیرتر شدن آن‌ها را بدون تزلزل تماشا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:

این افزایش حداقل دستمزد حتی اثرات شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) را که از مارس ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ در کبک ۶.۷ درصد افزایش یافته «در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه» بوده است را خنثی نمی‌کند.

به گفته وی نوامبر گذشته، بانک‌های غذای کبک به ما یادآوری کردند که تعداد افراد دارای درآمد شغلی که از خدمات آن‌ها استفاده می‌کردند به دلیل همه‌گیری و تورم بالا ۴۰ درصد افزایش یافت. همه چیز حاکی از آن است که این روند قرار نیست برعکس شود.

گفتنی است از پاییز گذشته، جمعیت کبک بدون فقیر، که شامل ۳۶ سازمان است، درخواست کردند که حداقل دستمزد ساعتی به حداقل ۱۸ دلار برسد.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز