ادامۀ مسمومیت‌های سریالی در خوابگاه دانشجویی ۱۳ آبان؛ دانشگاه تهران: بوی ناشی از رنگ‌آمیزی خیابان عامل ناراحتی تنفسی بود

Submitted on چ., 04/12/2023 - 07:00

خبرگزاری های رسمی ایران، از بروز علائم ناراحتی تنفسی از جمله احساس سوزش بینی و گلو و تنگی نفس در میان دانشجویان خوابگاه دانشجویی ۱۳ آبان دانشگاه تهران در روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین خبر داده اند. علائم گزارش شده، پیشتر در تمامی موارد مسمومیت‌های زنجیره‌ای که در چند ماه اخیر در مدارس شهرهای مختلف ایران رخ داده، مشاهده شده است.

این در حالی است که اداره‌ کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران، با انتشار اطلاعیه‌ای، ادعا کرده است که بروز علائم ناراحتی تنفسی در میان دانشجویان خوابگاه ۱۳ آبان، در اثر «بوی ناشی از رنگ‌آمیزی خیابان» بوده است.

در اطلاعیۀ اداره‌ کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران آمده است: «روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ماه حدود ساعت ۲ بامداد، استشمام بویی شبیه رنگ ناشی از رنگ‌آمیزی خطوط کف خیابان‌، موجب ایجاد علائم ناراحتی تنفسی از جمله سوزش در گلو در دانشجویان خوابگاه دانشجویی ۱۳ آبان شد».

این اطلاعیه در ادامه می افزاید: «مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران، مسئولان انتظامات و عوامل آتش‌نشانی و اورژانس با حضور در محل خوابگاه به بررسی موضوع پرداختند و بررسی‌ها نشان داد این بو ناشی از رنگ‌آمیزی خطوط کف خیابان‌های اطراف این خوابگاه، شامل خیابان‌های وصال، طالقانی و قدس است».

بر اساس این اطلاعیه، اتوبوس اورژانس با حضور در محل، به بررسی وضعیت دانشجویانی که احساس سوزش در بینی یا گلو داشتند، پرداخته و در نهایت از سوی کادر خدوم سلامت اعلام شده است که «هیچ مشکل جدی وجود ندارد.»

اداره ‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران در این اطلاعیه همچنین اعلام کرده است: «تنها یک نفر به‌دلیل شوک ناشی از اضطراب به بیمارستان، منتقل و ساعاتی بعد مرخص شد.»

بازداشت چند نفر در رابطه با مسمومیت دانش‌آموزان در بروجرد

 روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد، روز چهارشنبه ٢٣ فروردین، از بازداشت چند نفر در رابطه با مسمومیت دانش آموزان در مدارس این شهر خبر داد.

روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد از بازداشت چند نفر در رابطه با مسمومیت دانش آموزان در مدارس این شهر خبر داد.#مسمومیت_دانش_آموزان #بروجرد https://t.co/wBeJQmGY3x

روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد، در این زمینه گفت: «در پی حوادث چند وقت گذشته در برخی مدارس شهرستان بروجرد و بروز تشویش و نگرانی برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان، در این راستا افرادی که به قصد شیطنت و تعطیلی مدارس موجب برهم زدن نظم و امنیت مدارس و سلب آرامش روانی دانش آموزان را داشتند شناسایی و دستگیر شدند.»

این در حالی است که در این گزارش به هویت و تعداد افراد بازداشت شده اشاره ای نشده است.

مسمومیت دانش آموزان در مدارس دخترانۀ کرمانشاه، کامیاران و اصفهان

به گزارش خبرگزاری هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شماری از دانش آموزان مدارس دخترانه در شهرهای کرمانشاه، کامیاران و اصفهان، روز سه‌شنبه ٢٣ فروردین دچار مسمومیت شدند.

امروز سه شنبه بیست و دوم فروردین ماه، شماری از دانش آموزان مدارس دخترانه در شهرهای #کرمانشاه، #کامیاران و #اصفهان دچار مسمومیت شدند.#مسمومیت_دانش_آموزان https://t.co/CRQjLduhWz

بر اساس این گزارش، ۶۰ دانش آموز در مدرسه دخترانه «دانش پژوهان» در کرمانشاه با علائم مسمومیت راهی بیمارستان شدند که وضعیت دو تن از این دانش آموزان وخیم اعلام شده است.

همچنین به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل‌ های صنفی فرهنگیان ایران، ۱۲دانش آموز دبیرستان دخترانه «شهید فهمیده» شهرستان کامیاران با علائم مسمومیت راهی بیمارستان سینا در این شهر شدند.

بر اساس این گزارش، همزمان شماری از دانش آموزان مدرسه دخترانه «شایان» در شهر اصفهان نیز روز گذشته دچار مسمومیت شدند.

تجمع اعتراضی والدین دانش آموزان مسموم شده در آمل

از سوی دیگر، خبرگزاری هرانا از تجمع اعتراضی والدین دانش آموزان مسموم شده در آمل در روز سه شنبه خبر داد. بر اساس این گزارش در پی مسمومیت دانش آموزان در مدارس آمل، شماری از والدین آنها مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

امروز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، در پی مسمومیت دانش آموزان در مدارس #آمل، شماری از والدین آنها مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.#اعتراض #اعتراضات_سراسری #تجمع #حقوق_بشر #مسمومیت_دانش_آموزان pic.twitter.com/jv7qW5MEFU

مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز با گاز ناشناخته که از ابتدای آذرماه ۱۴۰۱آغاز شده بود، در ماه اسفند به اوج خود رسیده بود. به طوریکه تنها در تاریخ ۱۳ اسفند، صدها دانش آموز در بیش از ۶۰ مدرسۀ دخترانه در شهرهای مختلف ایران، با علائم مسمومیت راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز