ابتلای یک و نیم میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا

Submitted on پ., 04/09/2020 - 13:21

همزمان با ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان و سیر صعودی شمار مبتلایان و قربانیان آن در اروپا، دولت‌ها اقدامات پیشگیرانه و قوانین رفت و آمد را سختگیرانه‌تر کرده‌اند. دولت فرانسه شب گذشته اعلام کرد که قرار است قرنطینه در این کشور بار دیگر تمدید شود. در همین حال مقامات دولت ایتالیا هم گفته‌اند که این کشور بندرهای خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا به روی مهاجران می‌بندد. 

پنجمین روز کاهش آمار در ایتالیا

با این که ایتالیا با نزدیک به ۱۸ هزار مرگ ومیر، بالاترین شمار قربانیان ویروس کرونا را به ثبت رسانده است اما، تازه ترین آمار از کاهش شمار مبتلایان و قربانیان در این کشور خبر می‌دهد. بر اساس آمار رسمی مقامات بهداشتی ایتالیا، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴۲ نفر در این کشور جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کویدـ۱۹ ازدست داده‌اند. شایان ذکر است که آمار مرگ و میر در ایتالیا دو روز پیش بیش از ۶۰۰ نفر اعلام شده بود. علیرغم کاهش اندک شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا، مقامات دولت این کشور گفته‌اند که خطر ابتلا به بیماری کویدـ۱۹ همچنان بالا است و مردم باید همه اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند. شمار کل مبتلایان این بیماری در ایتالیا به ۱۴ هزار نفر می رسد.    

اسپانیا در آستانه پشت سرگذاشتن نقطه اوج کرونا

پس از ایتالیا، اسپانیا دومین کشور اروپاییست که بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا را به ثبت رسانده است. با این حال، پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور شب گذشته (چهارشنبه ۲۰ فروردین/ ۸ آوریل)، گفت که ایتالیا در حال عبور از نقطه اوج بیماری کویدـ۱۹ است و همه چیز تحت کنترل دولت قرار دارد. در اسپانیا نیز آمار قربانیان و مبتلایان طی روزهای اخیر اندکی کاهش یافته است اما با این حال، در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۷ نفر جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا ازدست داده اند. شمار کل قربانیان کرونا در اسپانیا نزدیک به ۱۵ هزار نفر و مبتلایان آن نیز ۱۵۰ هزار تن اعلام شده است.

تمدید قرنطینه در فرانسه

مقامات بهداشتی فرانسه نیز می‌گویند که شمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا در این کشور کمی کاهش یافته است. علیرغم این کاهش، شمار افرادی که به دنبال وخامت حالشان راهی بیمارستان می‌شوند، همچنان بالا اعلام شده است. در همین حال، شب گذشته دولت فرانسه اعلام کرد که با توجه به عدم عبور از نقطه اوج ویروس کرونا، قرنطینه در این کشور تمدید خواهد شد. قرار است امانئول ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه دوشنبه شب تمدید تاریخ قرنطینه را به صورت رسمی اعلام کند. بر اساس آمار رسمی، شمار کل قربانیان کرونا در فرانسه از مرز ۱۰ هزار نفر  و تعداد مبتلایان نیز از مرز ۸۳ هزار تن عبور کرده است.

شمار قربانیان کرونا در بریتانیا از مرز ۷ هزار نفر گذشت

بریتانیا که خیلی دیرتر از دیگر کشورهای اروپایی اقدامات پیشگیرانه، بویژه قرنطینه را وضع کرده بود، از چندین روز پیش به این سو، با اوج گسترده ویروس کرونا مقابله می کند. در حالی که دو روز پیش بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کویدـ۱۹ در بریتانیا ۷۸۶ نفر اعلام شده بود، این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته به ۹۳۸ نفر افزایش یافته است. کرونا تا کنون جان بیش از ۷ هزار بریتانیایی را گرفته و ۶۱ هزار تن دیگر را نیز آلوده کرده است. در همین حال مقامات بهداشتی بریتانیا گفته‌اند که انتظار می رود شیوع ویروس کرونا در روزهای آینده در بریتانیا به نقطه اوج برسد.

افزایش آمار در آلمان

با اینکه آلمان در مقایسه با ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، کمتر از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است اما تازه ترین آمار، از افزایش شمار مبتلایان و قربانیان در این کشور خبر می‌دهد. در همین حال آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان قرنطینه را به دلیل افزایش آمار بیماری کویدـ۱۹ در روزهای اخیر در این کشور تا ۱۹ آوریل تمدید کرد. بر اساس گفته های مقامات بهداشتی آلمان تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آلمان به ویروس مبتلا شده اند و ۲هزار تن دیگر نیز جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس ازدست داده‌اند.

افزایش قربانیان کرونا در آمریکا

ایالات متحده آمریکا از چندین روز به این سو، در صدر فهرست کشورهایی که بالاترین آمار مبتلایان ویروس کرونا را به ثبت رسانده است قرار دارد. در همین حال شمار جانباختگان این ویروس در آمریکا برای دومین روز پیاپی نزیک به ۲هزار نفر اعلام  شده است. افزایش آمار جانباختگان موجب شده تا این کشور با ثبت ۱۵هزار قربانی، جایگاه دوم فهرست کشورهایی که بالاترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده‌اند را به خود اختصاص دهد.

شمار قربانیان کرونا در ایران از مرز ۴ هزار نفر گذشت

بر اساس گفته‌های کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در شبانه روز گذشته ۱۱۷ نفر جان خود را در این کشور در اثر ابتلا به بیماری کویدـ۱۹ ازدست داده‌اند. بدین ترتیب، شمار کل قربانیان این بیماری در ایران به ۴ هزار و ۱۱۰ نفر و مبتلایان آن به ۶۶ هزار نفر رسیده است.

شمار مبتلایان کرونا در افغانستان به ۴۸۴ نفر رسید

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت افغانستان، طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ نفر دیگر در این کشور به بیماری کویدـ۱۹ مبتلا شده و شمار کل مبتلایان در این کشور به ۴۸۴ نفر رسیده است. همچنین، این وزارت تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در افغانستان را ۱۵ نفر اعلام کرده است.  در همین حال، مقامات بهداشتی این کشور با هشدار در مورد شیوع گسترده ویروس کرونا در افغانستان، از مردم این کشور خواسته‌اند تا مقررات پیشگیرانه را با جدیت هر چه بیشتر رعایت کنند. همزمان با افزایش آمار در افغانستان، وزارت مخابرات این کشور از ساخت «اپلیکشن تشخیص موقعیت افراد مبتلا به ویروس کرونا» خبر داده است.

همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در اغلب کشورهای جهان، یک گروه سه نفره فضانوردان روسی و آمریکایی، امروز پنجشنبه ۲۱ فروردین/ ۹ آوریل، زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک کردند. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز