۲۷ بهمن: برقراری جو امنیتی در مناطق مختلف ایران؛ گوهر عشقی: "باز هم چله‌نشین فرزندانم"

Submitted on پ., 02/16/2023 - 09:53

 

در آستانه چهلمین روز اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو تن از معترضان جنبش «زن، زندگی،‌ آزادی»، فراخوان‌هایی برای حضور دوباره در سطح شهرهای ایران از ساعت ۱۸ روز ۲۷ بهمن منتشر شده است. 

تصاویر منتشر شده از برخی نقاط اصلی تهران، از جمله منطقه بازار بزرگ تهران از حضور نیروهای یگان ویژه خبر می‌دهند. 

وقتی از روز ها قبل از فراخوان 27 بهمن برای گروه های مبارز حاشیه درست میکنن وقتی روز فراخوان این همه مامور میزارن بدونین چقد میترسن از مردم امشب نوبت ماست برای مبارزه#مهسا_امینی#IRGCterrorists@ic_UYI@UYI_fa@UYI_en pic.twitter.com/Ov55UrhQym

محمد مهدی کرمی، که پس از شنیدن خبر صدور حکم اعدام به پدرش گفته بود «به مامان چیزی نگو» و تنهایی محمد حسینی که پدر و مادر خود را از دست داده بود، این دو جوان را به نمادهایی در اعتراضات انقلابی ۱۴۰۱ تبدیل کرد. 

شمار زیادی از ایرانیان، در شبکه‌های اجتماعی و در فضای حقیقی،‌ با انتشار تصاویر محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، شمع روشن کردن برای آنان و پخش خیرات، خود را خانواده این دو جان‌باخته معرفی کردند. 

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویسی که در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی کشته شد، با انتشار ویدیویی، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، همزمان چهلمین روز اعدام این دو جوان، آنان را فرزندان خود نامید و اعلام کرد: «باز هم چله‌نشینی فرزندانم».

#فوری گوهر عشقی، مادر شهید راه آزادی میهن ستار بهشتی به مناسبت چهلم سربداران محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، با انتشار ویدئویی گفت :"باز هم چله نشینی فرزندانم!چهلم فرزندانم محمد حسینی (کیان) و محمدمهدی کرمی (کومار) فرا رسید. پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱#مهسا_امینی#پنجشنبه٢٧بهمن👇 pic.twitter.com/0TdK69GZV5

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی، نیز در آستانه فراخوان اعتراضات ۲۷ بهمن، در توییتر نوشت: در اعتراض به اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی، شهروندی از کرمانشاه بر مزار جاویدنام مینو مجیدی، (یکی از جانباختگان اعتراضات انقلابی)،  رفته و از آنجا هموطنانش را به شرکت در این فراخوان دعوت می‌کند. 

همزمان با فراخوان اعتراضات پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ماه در اعتراض به اعدام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی، شهروندی از #کرمانشاه بر مزار جاویدنام #مینو_مجیدی رفته و از آنجا هموطنانش را به شرکت در این فراخوان دعوت می‌کند.هر کجا که هستیم و به هر طریق که می‌توانیم یاد جانباختگان انقلابمان را… https://t.co/VyOQczXWla pic.twitter.com/fGR2P7KWVN

این چهره سرشناس مخالف جمهوری اسلامی در پیامی دیگر افزود: جمهوری اسلامی اینبار هم مثل همیشه با سرکوب، بازداشت و اعتراف اجباری جواب اعتراض محمد و محمد‌مهدی را داد.

شماری از معترضان به جمهوری اسلامی با فراخوان ۲۷ بهمن از تمامی هموطنان خود درخواست کردند تا هر کجا که هستند و به هر طریق که می‌توانند یاد و نام جانباختگان اعتراضات انقلابی را زنده نگهداشته و خانواده‌های آنان را تنها نگذارند. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز