۵ پیش بینی مهم در سال ۲۰۱۹ بازار مسکن جی تی ای، انتظار نداشته باشید قیمت خانه نوسان داشته باشد

Submitted on جمعه, 01/25/2019 - 20:36

تقریبا یکماه از ورود به سال ۲۰۱۹ میگذرد. بنظر میرسد که هر کسی فکر می کند بازار مسکن جی تی ای آغازی جدید در سال جدید دارد. به طور حتم باید گفت نکات زیر حقیقت دارد. به عنوان مثال: اینکه قیمت خانه ناگهان صعودی شود غیر ممکن است و روزهایی که قیمت خانه دورقمی بالا رفته برای همیشه تمام شده است. و مانند قبل کسانی که می خواهند خانه بخرند با یکدیگر در حراج قیمت گذاری های خانه رقابت نمی کنند.

روز پنجشنبه گزارش هافپست کانادا اعلام کرد تقریبا جای شک و تردیدی نیست که بازار مستغلات جی تی ای وارد بازار متعادل تری شده است. هم اکنون زمان آن است که کمتر راجع به بالا رفتن قیمت ها صحبت کنیم و بیشتر تمرکز کنیم بر اینکه چگونه از املاک موجود بهترین استفاده را ببریم و توجه بیشتری به تغییرات ممکن در بازار مسکن تورنتو در سال ۲۰۱۹ داشته باشیم.

.مورد اول، امسال قیمت خانه نوسان نخواهد داشت
در سال های اخیر، قیمت خانه در محدوده ی جی تی ای افزایشی بوده است و سالیانه بیش از ۱۰٪ افزایش داشته است. بیشترین افزایش از ژانویه ی ۲۱۰۷ تا آپریل ۲۰۱۷ بوده است که در طی سه ماه قیمت خانه ناباورانه ۱۹٪ بالا رفت. تحت این شرایط دولت اونتاریو و مدیر بخش مالی اونتاریو هنوز نمی توانند آرام بنشینند و وزیر مالی فدرال نیز با این وضعیت نمی تواند آرام بنشیند. او مصمم بود تا برای فرون نشاندن قیمت های صعودی مسکن اقداماتی جدی تری انجام دهد.

در مرحله ی اول، دولت لیبرال اونتاریو به تبعیت از بی سی در ۲۰ آپریل سال ۲۰۱۷ سیاست پرداخت مالیات برای خریداران خارجی را وضع کرد. این سیاست بلافاصله جواب داد و نتیجه داشت.
مرحله ی دوم تست استرس مورتگیج توسط دولت فدرال بود که ثابت شد که مؤثر بوده است. بنابراین، رویکرد دوجانبه ی دولت منطقه ای و دولت فدرال این امکان را فراهم آورد تا بازار پریشان مسکن آرام گیرد و کم کم به تعادل برسد.

بدیهی است، در این روند تحول در بازار، نباید انتظار داشت که امسال قیمت خانه نوسان داشته باشد. می توان انتظار داشت که بازار مسکن آنچنان درخشان نباشد و حجم خرید و فروش خانه چشمگیر نباشد و حتی اگر قیمت خانه بالا رود رشد نرخ سالانه درصد کمی بالا خواهد رفت.

مورد دوم، انتظار نداشته باشید اجاره خانه پایین بیاید.
در طی سال ها اجاره خانه با بالا رفتن قیمت خانه تقریبا بالا رفته است. اطلاعات نشان می دهند که از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۸ قیمت مستغلات ۶۳٪ بالا رفته است و اجاره بهاء تقریبا ۳۵٪ افزایش داشته است که بیشتر این افزایش در دو سال گذشته اتفاق افتاده است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، مستأجران باید توجه داشته باشند که امسال انتظار کاهش اجاره بهاء‌ از طرف صاحبخانه ها، انتظار نابجایی است. این را در نظر داشته باشید که نرخ خانه های خالی اجاره ای در تورنتو به پایین ترین سطح خود یعنی ۱٪ تنزل داشته است. بسیاری از مناطق در جی تی ای فقط یک اطاق اجاره می دهند. به ارتباط بین عرضه و تقاضا میتوان از همینجا پی برد. می توان گفت تقریبا هیچ دلیلی برای اینکه از ادامه ی افزایش قیمت اجاره بهاء جلوگیری شود وجود ندارد.

مورد سوم، «حیاط خلوت» ها ساخته می شوند.
در ۲۸ جون سال گذشته،‌شورای شهر تورنتو به تورنتو و شرق یورک اجازه داد که حیاط خلوت ها ساخته شوند. بدیهی است که این خبر خوبی برای مالکان و مستأجران می باشد. برای مالکان ساخت حیاط خلوت این امکان را می دهد که بدین طریق پول بیشتری بسازند

و البته برای مستأجران از این جهت خوب است که به میزان عرضه در بازار مسکن اضافه می شود و این کمک می کند که اجاره بهاء افزوده نشود. این به مستأجران اجازه می دهد که یک نفس راحتی بکشند.

شاید بیشترین کسانی که احساس غرور می کنند مالکان باشند که دارای حیاط خلوت هستند و می خواهند به این طریق پول بیشتری بدست بیاورند. خانه سازان و معماران هم از این فرصت بدون شک سود می برند.
در آخر هفته به در خانه ی صاحبخانه ها می روند و با آنها راجع به قیمت ساخت حیاط خلوت چانه زنی می کنند و به آنها می گویند که با قیمت خوب برایشان یک حیاط خلوت عالی تحویل می دهند. اگر در هوای گرم کسی زنگ در خانه ی آنها را بزند، صاحبخانه ها تعجب نخواهند کرد . فرد پشت در آدم بدی نیست فقط می خواهد حیاط خلوت شما را بازسازی کند.

.مورد چهارم،‌ مالکانی که پول دارند می توانند مجدد سرمایه گذاری کنند
قیمت خانه در چند سال گذشته بالا رفته است و اگر کسی قبل از سال ۲۰۱۶ خانه خریده است می توان گفت که خوش شانس بوده است و فرصت سرمایه گذاری فوق العاده ای برایشان آماده است

البته درباره ی اینکه چطور این سرمایه گذاری را انجام دهند ، نقطه نظرات متعددی وجود دارد. زیرا که این صاحبخانه ها ی خوش شانس سهم زیادی حق مسکن دارند و این مالکان زرنگ می توانند دوباره با نرخ بالای بهره سرمایه گذاری کنند و یا اینکه خانه ی خود را به طور کل بازسازی کنند یا اینکه در ملک سرمایه گذاری مجدد کنند. اگر صاحبخانه های بیشتری از این فرصت بهره ببرند در چند سال آینده توسعه ی ساخت و ساز و صنعت معماری داخلی توسعه می یابد.

مورد پنجم، شهر تورنتو در برنامه خود ساخت خانه های ارزان تر را گنجانده است.
آخرین خبر مبنی بر این است که از آغاز امسال تورنتو طرح ساخت خانه های ارزان قیمت را دارد. در این طرح شهردار اظهار داشته است در اسرع وقت این خانه های ارزان قیمت ساخته می شوند و تیم طراح شهر پیشنهاد داده است که از زمین های موجود در شهر استفاده کنند که شامل پارکینگ ها نیز می شود. این طرح بر مبنای ساخت کوتاه مدت و سریع می باشد.

اگرچه این پیشنهاد این طرح انتقادات زیادی را به همراه داشته است. سازمان شهرسازی و کارشناسان اعتقاد دارند که اهالی تورنتو حقیقتا می خواهند خانه های قابل تقبل بیشتری داشته باشند اما ساخت پارکینگ برای خانه ها نگران کننده است. دلیلش کاملا روشن است. پارکینگ در داون تاون تورنتو خیلی کم می باشد. اگر تمامی پارکینگ ها تبدیل به آپارتمان شوند یافتن فضای پارک ماشین بسیار سخت تر می شود.برنامه های تیم برنامه ریزی شهر دارای تناقضات و مشکلاتی است زیرا که وقتی خانه سازی می شود خانه های زیادی ساخته می شود ولی مشکل پارکینگ بوجود می آید
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز