۳۰ کوهنورد آماده انتقال اجساد سانحه هوایی یاسوج

Submitted on ی., 02/25/2018 - 10:27

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: ۳۰ نفر از کوهنوردان متخصص هلال احمر با حضور در منطقه پادنای سمیرم، آمادگی دارند به محض پایداری هوا، عملیات انتقال پیکرهای جانباختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را از سر گیرند.
منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با افزود: این کوهنوردان با تجهیزات کامل در منطقه حضور دارند اما در وضعیت فعلی جوی امکان انجام عملیات وجود ندارد.


وی آخرین وضعیت هوای منطقه پادنای سمیرم را وزش باد شدید، مه گرفتگی، ابر و بارش باران و برف اعلام و تصریح کرد: یک دستگاه خودروی هواشناسی آنلاین به این منطقه اعزام شده و وضعیت هوا را لحظه ای گزارش می‌کند.

شیشه فروش با اشاره به آمادگی تیم‌های امداد در منطقه سی سخت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی با پشتیبانی بالگردها و کوهنوردان حرفه‌ای در دو یال رشته کوه دنا مترصد پایداری هوا برای ادامه عملیات امداد هستند.

وی اضافه کرد: به محض پایدار شدن شرایط هوا، عملیات امداد و انتقال جانباختگان سقوط هواپیما با دستور سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان امداد و نجات هلال احمر آغاز می‌شود.

افزایش نرخ ارز التهابات زودگذر و هیجانی بازار بود | نرخی را برای دلار اعلام نمی‌کنیم
رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه دلایل افزایش نرخ ارز التهابات زودگذر و هیجانی بازار بود، تاکید کرد که به هیج وجه نرخی برای دلار اعلام نخواهد شد
ولی‌‌الله سیف در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اقدامات صورت گرفته درباره عملکرد بانک مرکزی درخصوص کنترل قیمت ارز گفت: قیمت ارز تحت تاثیر التهابات زودگذر و هیجانی بازار قرار گرفته بود و به همین خاطر، قیمت‌های بالایی را پیدا کرده بود.


وی ادامه داد: هم‌اکنون این التهابات در حال کنار گذاشته شدن هستند و قیمت ارز به تدریج در حال پیدا کردن قیمت تعادلی خود است.

سبف گفت: به دلیل اعمال برخی سیاست‌های کنترلی، قیمت ارز در روزهای گذشته رونده کاهنده‌ای را در پیش گرفته است.

رئیس بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که قیمت تعادلی از نظر بانک مرکزی چه نرخی است؟ اظهار داشت: ‌به هیچ وجه ما نرخی را اعلام نمی‌کنیم ولی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در هر زمانی نرخ تعادلی برای ارز نشأت گرفته از متغیرهای اصلی اقتصادی است اما وقتی ببینیم آن شرایط متعادل ایجاد شده، آن وضعیت باید استمرار پیدا کند.

گاردین: سالی یک میلیون پرنده مهاجر در فریدون‌کنار کشتار می‌شونددر کانادا
تارنمای روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: سالانه یک میلیون پرنده وحشی به طورغیرقانونی در یکی از پناهگاه‌های حیات وحش در ایران، کشته می‌شوند.
به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین در اين گزارش كه امروز ( يك‌شنبه 6 اسفند) منتشر شد، تصریح کرد: حافظان زیست محیطی در هشداری جدی می‌گویند گونه‌های این پرندگان مهاجر در معرض خطر انقراض قرار دارند، مگر این که اقدامی فوری در این باره صورت گیرد.


این حافظان زیست محیطی هفته گذشته در نامه‌ای به مجله ساینس (Science)، تالاب فریدونکنار را به عنوان محل این کشتار گسترده، مشخص کردند.

سه تالاب اصلی «فریدونکنار»، «ازباران» و «سرخرود» استراحتگاه زمستانی گونه هایی چون درنای سیبریایی هستند که اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) آن را در شمار گونه‌های در معرض خطر انقراض، قرار داده است.

اردک سر سفید، عروس غاز، غاز پیشانی سفید کوچک، خروس کولی و پرندگان شکاری چون شاهین از دیگر گونه‌های روبه انقراض یا در معرض تهدید در این تالاب‌ها به شمار می‌آیند.

با این وجود این پرندگان روزانه بیش از پیش هدف شکارچیان محلی و بازدیدکنندگان از منطقه، قرار می‌گیرند.

جمشید پرچی زاده از فعالان ایرانی محیط زیست و ساموئل ویلیامز جانورشناس دانشگاه وندای آفریقای جنوبی، در نامه خود به مجله ساینس نوشته‌اند که «شکارچیان بومی روزانه چیزی در حدود 3 هزار عدد از این پرنده‌ها را برای فروش در بازار‌های محلی، می‌کشند. این می‌تواند برای گونه‌هایی که حیاتشان به این اکوسیستم وابسته است، تاثیرات فاجعه باری به همراه داشته باشد.»

ویلیامز در گفتگو با آبزرور (روزنامه انگلیسی) با بیان این که نرخ این کشتار در فریدونکنار سرسام آور است، گفت که «ممکن است این نرخ به یک میلیون پرنده در سال برسد که نصف تعداد کل پرنده‌هایی که به این پناهگاه می‌آیند.»

گاردین اضافه کرد: درنای سیبریایی نمونه‌ای است از این که این کشتارها چه تاثیری بر گونه‌های مهاجر داشته است. این گونه به دو دسته بندی تقسیم می‌شود؛ گونه شرقی که جمعیتی سه هزاری دارد و گونه غربی که براساس آخرین دانسته‌ها تنها یک عدد از آن باقی مانده است و آن هم زمستان خود را در تالاب فریدونکنار می‌گذراند؛ جایی که هر بار به آن مهاجرت می‌کند ممکن است توسط شکارچیان بومی کشته شود. گمان برده می‌شود که باقی جمعیت درنای سیبریایی در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم در تالاب فریدونکنار کشته شده باشند.

بسیاری از پرندگانی که به این تالاب مهاجرت می‌کنند، برای تامین غذا کشته می‌شوند. برخی نیز به مجموعه دارانی که می‌خواهند این پرندگان را به کلکسیون تاکسیدرمی خود اضافه کنند، فروخته می‌شوند. کشتار این پرنده‌ها اخیرا با استفاده از تورهای پلاستیکی شفاف ارزان قیمت (تور هوایی) تسهیل شده است. اثبات شده است که این تورها که پرندگان آن‌ها را نمی‌بینند، در هر بار پهن شدن قادرند تعداد زیادی از این گونه‌ها را صید کند.

این کشتارها غیرقانونی هستند اما با این حال تاکنون کار چندانی برای متوقف کردن آنها صورت نگرفته است. پرچی زاده و ویلیامز می‌گویند که «سازمان حفاظت از محیط زیست ایران نتوانسته این فعالیت‌های غیرقانونی را مهار کند. وقتی محیط بانان می‌کوشند قوانین موجود در مورد کنترل شکار را اجرایی کنند، با مقاومت زیاد بومیان مسلح روبه رو می‌شوند.»

۱۴ اسفندماه؛ برگزاری جلسه بررسی سانحه سانچی در چین
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از برگزاری جلسه بررسی سانحه سانچی در دوشنبه ۱۴ اسفندماه در چین خبر داد.
به گزارش مهر، هادی حق‌شناس در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ارگان‌های دریایی در جمع خبرنگاران درباره آخرین خبرها درباره بررسی سانحه نفتکش ایرانی سانچی گفت: در حال حاضر جلسات مربوط به بررسی این واقعه در تهران برگزار شد که آخرین جلسه آن دوشنبه 30 بهمن‌ماه با حضور کارشناسان کشورهای ذینفع بود، دوشنبه 14 اسفندماه نیز جلسه بررسی این سانحه در کشور چین با حضور کشورهای ایران، پاناما، چین و هنگ کنگ برگزار می‌شود که از سازمان بنادر و دریانوردی دو تن از کارشناسان در این جلسه حضور خواهند داشت.


وی ابراز امیدواری کرد: تا چند هفته آینده گزارش مستندی درباره علت سانحه تهیه شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: جعبه سیاه کشتی سانچی (VDR) کاملا سالم بوده و اطلاعات آن به طور کامل در جعبه سیاه وجود دارد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره گردشگری دریایی اظهار داشت: در چند سال اخیر توجه زیادی به بحث ایمنی شناورهای مسافری داشته‌ایم که نتیجه آن نبود هیچ‌گونه حادثه دریایی در خصوص شناورهای مسافری در پنج سال اخیر است.

وی با اشاره به ورود سه شناور جدید به ناوگان مسافری هرمزگان اظهار داشت: هر یک از این شناورها ۱۵۰ نفر ظرفیت داشته و مجموعا تعداد صندلی‌های سفرهای دریایی در ایام نوروز به ۵ هزار صندلی افزایش خواهد یافت.

حق‌شناس نحوه فروش بلیت سفرهای دریایی ایام نوروز را سه روش اینترنتی، حضور و خرید از پایانه‌های یکی از بانک‌های خصوصی عنوان و اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ شناور در ایام نوروز جابجایی مسافران از بنادر هرمزگان به جزایر قشم، کیش، هرمز را انجام خواهند داد، همچنین شناورهای لندینگ کرافت برای جابجایی خودروی مسافران فعالیت ویژه‌ای دارند. در مجموع ۱۰ هزار صندلی برای ایام نوروز فراهم خواهد شد.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز