یک پدر کانادایی به دلیل پرسیدن جنسیت پرستار بچه به دادگاه احضار شد

Submitted on Mon, 08/26/2019 - 13:03

یک پدر کانادایی به خاطر پرسیدن سن و جنسیت پرستار بچه، ممکن است به نقض حقوق انسانی متهم شود.

این پدر، که تاد نام دارد، در پی شکایت نامه ای که در سال 2017 بر علیه او تنظیم شده بود، به دادگاه احضار شد. در این شکایت آمده که تاد قوانین مدنی حقوق انسانی آلبرتا را زیر پا گذاشته است.

این پدر، که دو پسر 5 و 8 ساله دارد، در یکی از سایت های تبلیغاتی محبوب کانادا یک آگهی برای پرستار بچه پست کرد، چرا که میخواست همراه دوستش برای شام به رستوران برود.

او چندین جواب دریافت کرد، که یکی از آنها توجه وی را جلب نمود. شخص مورد نظر مهارت هایی چون CPR و کمک های اولیه، سابقه پاک، و تجربه 7 سال مراقبت از بچه ها را داشت. هنگامی که تاد در مورد سن و جنسیت وی پرسید، مشخص شد این متقاضی که James Crynowski نام دارد، یک مرد 28 ساله است.

تاد آن شب را به همراه دوستش بیرون رفت، و پس از آن چون نیازی به پرستار نداشت همکاری خود را با جیمز و دیگر متقاضیان قطع کرد. اما جیمز در روز 1 سپتامبر با مراجعه به کمیسیون حقوق انسانی آلبرتا شکایت نامه ای مبتنی بر تبعیض جنسیتی و سنی از سوی تاد، تنظیم کرد. این سازمان نیز طی نامه ای تاد را احضار کرد.

Crynowski پیش از این نیز از مادر یک کودک 5 ساله، به دلیل اینکه گفته بود به دنبال یک خانم مسن با تجربه به عنوان پرستار بچه می گردد، شکایت کرده و تقاضای غرامت 1,000 دلاری تحت عنوان "آسیب به شأن"، کرده بود.

هنوز معلوم نیست، با توجه به سابقه ای که جیمز دارد، چرا کمیسیون حقوق انسانی شکایت وی علیه تاد را پذیرفته است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز