یک زن هجده ساله و یک دختر ده ساله، کشته شدگان تیراندازی خیابان دنفورت!

Submitted on Mon, 07/23/2018 - 17:05
Videos

یک زن هجده ساله و یک دختر ده ساله، کشته شدگان تیراندازی خیابان دنفورت!
تورنتو- مارک ساندرز، فرمانده پلیس تورنتو در کنفرانس خبری امروز، اطلاعات جزئی در مورد دو قربانی واقعه تیراندازی در خیابان Danforth تورنتو را فاش کرد، اما از افشای نام قربانیان خودداری نمود.

به گفته ساندرز، یک زن 18 ساله و یک دختر 10 ساله، در حمله مسلحانه کشته شدند.

با اینکه پلیس اطلاعاتی در باره جنسیت مجروحین منتشر نکرده، اما یکی از شاهدان عینی در گفتگو با خبرنگاران گفت که مرد مهاجم اکثرا زنان و دختران را هدف گلوله قرار می داد.

پلیس همچنین تا به این لحظه، هویت مهاجم مسلح که در درگیری با پلیس کشته شد را نیز فاش نکرده ولی به ذکر اینکه او اهل تورنتو بود اکتفا کرده است.

اطلاعات بیشتر، متعاقبا در دسترس خوانندگان عزیز قرار خواهد گرفت.

اسلحه بار دیگر فاجعه آفرید؛ 14 انسان بی گناه قربانی تیراندازی در تورنتو
تورنتو- تیراندازی یکشنبه شب در محله یونانی (Greektown)تورنتو، 2 کشته و 12 نفر مجروح در پی داشت. مهاجم مسلح 29 ساله نیز در تبادل آتش با پلیس کشته شد. لازم به ذکر است که تا لحظه انتشار این خبر، هویت مهاجم فاش نشده بود. در میان مجروحین، یک دختر 12 ساله نیز وجود دارد. پلیس صبح دوشنبه وضعیت این کودک که در بیمارستان Sick Children بستری است را وخیم توصیف کرد، اما اطلاع دقیقی از وضعیت سایر مجروحین در دست نیست. مجروحین بر اساس شدت جراحات وارده، بین چند بیمارستان تورنتو، از جمله St. Michael’s و Sunnybrookتقسیم شدند.

تیراندازی حوالی ساعت 10 شب 22 جولای، در نزدیکی خیابان های Danforth و Logan Ave. رخ داد.

به گزارش SIU، واحد تحقیقات ویژه پلیس، مهاجم که پیاده در طول خیابان Danforth حرکت می کرد، با توقف در برابر حداقل دو رستوران، به سوی مشتریان آتش گشود و سپس از محل فرار کرد، اما دقایقی بعد خود نیز در تبادل آتش با پلیس جان سپرد. تصاویر ضبط شده با تلفن همراه، مهاجم که لباس و کلاه سیاه بر سر داشت را در حین تیراندازی به داخل یک رستوران نشان می دهد.

مارک ساندرز، رئیس پلیس تورنتو ضمن تاکید بر ادامه تحقیقات برای یافتن انگیزه مهاجم از حمله مسلحانه، از شاهدان عینی خواست که اطلاعات خود را در اختیار پلیس قرار بدهند. ساندرز در عین حال تاکید کرد که تحقیقات مراحل اولیه خود را طی می کند و افکار عمومی بایستی از گمانه زنی و پیش داوری امتناع نمایند.

بلافاصله پس از انتشار خبر تیراندازی، جان توری (شهردار تورنتو)، داگ فورد (نخست وزیر انتاریو) و جاستین ترودو (نخست وزیر کانادا) به آن عکس العمل نشان دادند. توری این واقعه را غیرقابل درک توصیف کرد و ضمن دعوت از عموم مردم به حفظ آرامش، درخواست رئیس پلیس از عموم مردم برای در اختیار قرار دادن هرگونه اطلاعات درباره واقعه و مهاجم را تکرار کرد. توری معتقد است که تیراندازی یکشنبه شب در منطقه مسکونی که با رستوران ها و کافه هایش مشهور است، نشان دهنده وجود معضلی به نام در تورنتو و سهل و آسان بودن دسترسی به آن می باشد. شهردار در پی افزایش جرم و جنایت مسلحانه در تورنتو، بخصوص طی چند هفته اخیر، قول تدوین مقررات سختگیرانه تر را داده بود. وی هفته گذشته از سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری برای ارائه خدمات اجتماعی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر برای جوانان خبر داد و خواهان حمایت و کمک بیشتر دولت های استان و فدرال شد.

داگ فورد نیز با قربانیان و خانواده های این حمله ابراز همدردی کرده و از پلیس و ماموران امداد پزشکی به دلیل اقدام به موقع و سریع قدردانی کرد.

جاستین ترودو با انتشار پیام، ضمن قوی و شجاع توصیف کردن شهروندان تورنتویی، واقعه یکشنبه شب را فاجعه دانسته و با قربانیان ابراز همدردی کرد.

انتقاد شدید ترودو از پوتین
اتاوا- جاستین ترودو بر موضع قبلی خود مبنی بر محکومیت اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از جمله حمایت پوتین از رژیم بشار اسد، استفاده از سلاح شیمیایی در خاک انگلستان و اشغال بخش هایی از خاک اکراین به روسیه، تاکید کرد. انتقادات ترودو از پوتین در حالیست که دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین دوشنبه 16 جولای در هلسینکی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

ترودو همچنین بر تعهد کانادا در حمایت از کشورهای اروپای شرقی، از جمله لاتویا تاکید کرد. ترودو اخیرا از 450 نظامی کانادایی مستقر در لاتویا دیدن کرد. وظیفه نیروهای کانادایی و اعضای NATO محافظت از کشورهای منطقه در برابر خطر حمله روسیه می باشد.

لازم به ذکر است که ترامپ در گفتگوی جنجال برانگیز خود با پوتین، حماقت آمریکا را عامل سردی روابط بین واشنگتن و مسکو دانست و گفت که ادعای رئیس جمهور روسیه مبنی بر عدم دخالت روسیه در رقابت های انتخاباتی سال 2016 آمریکا را می پذیرد. اما 24 ساعت بعد، تحت فشار سیاستمداران دموکرات و جمهوریخواه، حرف هایش را اصلاح کرد و گفت که دخالت روسیه در انتخابات را قبول دارد، ولی آن را در نتیجه انتخابات بی تاثیر می داند!

با اینکه بسیاری از مقامات آمریکایی، چه دموکرات و چه جمهوریخواه، عملکرد ترامپ در برابر پوتین را ضعیف ارزیابی کرده اند، اما ترودو از اظهارنظر مستقیم در باره دیدار ترامپ و پوتین خودداری کرده و در عوض بر موضع قبلی خود مبنی بر محکومیت اقدامات سلطه جویانه روسیه تاکید کرد.

داگ فورد دستور تحقیقات مستقل در مورد دفاتر مالی دولت سابق انتاریو را صادر کرد
تورنتو- داگ فورد، همانطور که در کمپین انتخاباتی قول داد، کمیته مستقلی را برای بررسی دفاتر مالی دولت کتلین وین تشکیل داده است.

اعضای کمیته، هزینه های دولت لیبرال طی 15 سال حاکمیت بر انتاریو را مورد ارزیابی قرار خواهند داد. ریاست کمیته مستقل را گوردون کمپبل، رهبر سابق حزب لیبرال و رئیس دولت بریتیش کلمبیا از سال 2001 تا 2011، به عهده خواهد داشت.

لازم به یادآوریست که بانی لیزیک، سرممیز کل انتاریو قبل از انتخابات استان مدعی شد که دولت کتلین وین میزان کسری بودجه را کمتر از آنچه هست اعلام کرده بود. لیزیک گفت که کسری بودجه 6.7 میلیارد دلاری پیش بینی شده برای سال مالی 19-2018 در واقع 11.7 میلیارد دلار و کسری بودجه 6.5 میلیارد دلاری پیش بینی شده برای سال 21-2020 نیز 12.5 میلیارد دلار می باشد.

دولت لیبرال سابق، این مغایرت را ناشی از اشتباه محاسباتی دانست.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز