کمیسیون تلفیق با کوپنی شدن کالاهای اساسی موافقت کرد

Submitted on ش., 03/02/2019 - 22:57

کمیسیون تلفیق با کوپنی شدن کالاهای اساسی موافقت کرد
کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پیشنهادی مبنی بر کوپنی شدن کالاهای اساسی را به تصویب رساند.


كميسيون تلفيق مجلس

به گزارش مهر، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ظهر امروز برای بررسی بندی از لایحه بودجه مربوط به اختصاص ۱۴ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی تشکیل جلسه داد.

پس از بحث و بررسی طولانی مصوبه ای به شرح ذیل به تصویب رسید:

دولت مکلف است در سال ۹۸ مابه التفاوت ریالی ۱۴ میلیارد دلار از منابع حاصل از صدور نفت سهم خود را به شیوه زیر صرف حمایت از معیشت مردم و تولید کند.

۱-واردات و یا خرید تولید داخل و توزیع کالاهای اساسی (دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده های کشاورزی با نرخ ارز ترجیحی)

۲-واردات و یا خرید تولیدات داخل و توزیع کالاهای اساسی (دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی با نرخ ارز نیمایی و اختصاص مابه التفاوت آن با نرخ نیمایی برای معیشت مردم و حمایت از تولید)

۳-دولت از کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده می نماید.

۴-دولت موظف است به حسن اجرای این بند نظارت کند و گزارش عملکرد را هر سه ماه یک بار به کمیسیونهای برنامه و بودجه، اقتصاد و کشاورزی ارائه نماید.

گزارش مرکز آمار از گرانی مسکن | افزایش ۷۹.۳ درصدی قیمت مسکن در پاییز
مرکز آمار ایران اعلام کرد: متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین با افزایش ۷۹.۳ درصدی در نقاط شهری کشور در پاییز ٩٧ نسبت به پاییز ٩٦ ثبت شد.


مسكن

به گزارش فارس، افزایش ٧٩,٣ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی و ٦٠.٣ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ٢٥.٤ درصدی متوسط مبلغ اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در پاییز ٩٧ نسبت به پاییز ٩٦ ثبت شد.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، بر اساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور در راستای ساماندهی امور مسکن پیاده‌سازی شده است، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت کند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز