کریستیا فریلند: USMCA پیمان خوبی برای کاناداییان است

Submitted on ش., 10/20/2018 - 19:36

کریستیا فریلند: USMCA پیمان خوبی برای کاناداییان است
طبق بیانات کریستیا فریلند، توافق نامه میان ایالات متحده، مکزیک و کانادا پیمان تجاری مدرن و به روز شده ای است که برای کانادا و شهروندانش خوب است. این موفقیت در نتیجه مستحکم ماندن کانادا در مذاکرات و اتحاد داخلی میسر شده است. کانادا محکم مذاکره می کند. ما حتی هنگامی که عده ای اصرار بر کاپیتولاسیون داشتند محکم ماندیم. ما برای توافق نامه خوب مقاومت کردیم و به آن رسیدیم. کانادایی ها میتوانند به آن افتخار کنند.

اتاق اقتصادی کانادا که نماینده 200000 شغل مختلف در سراسر کانادا است و Unifor که بزرگ ترین اتحادیه کارگری است از این توافق نامه بسیار راضی هستند. از دید آن ها نتیجه بسیار متعادل است.

کریستینا فریلند می گوید، این نکته را مد نظر داشته باشید: ما با کم کردن هزینه صادرات 70% اجناس صادراتی از مرز، به طور روزانه از مبلغ حدودا 2 بیلیون دلار محافظت میکنیم. هر کانادایی که زندگی اش به تجارت وابسته است-که تقریبا همه ما اینچنین هستیم- از این شرایط جدید سود خواهد برد.

این توافقنامه خبر خوبی برای هزاران کارگر مشغول در صنعت خودرو سازی، و در واقع برای همه کارگران کانادایی است. این توافق نامه از زنجیره حیاتی تامین قطعات خودرو سازی حمایت می کند، و حقوق و شرایط کاری را برای کارگران مکزیکی بهتر میکند، در نتیجه آن شرایط کارگران کانادا نیز بهتر میشود. صنعت خودرو دارای ثبات میشود که میتواند منجر به رشد آن شود.

این توافق نامه برای صادرکنندگان کانادایی خوب است.
این توافق نامه موجب دسترسی بهتر به بازار های امریکا میشود، و با به روز رسانی قوانین در مواردی مانند تجارت دیجیتال، روابط از راه دور و ضد فساد به گونه ای که مناسب قرن 21 باشند، باعث بهبود شرایط میشود. این تغییرات در سرخط خبرها نبوده اند، اما با آسانتر کردن تجارت تغییر بزرگی در مشاغل کانادا ایجاد خواهند کرد.

امروزه با وجود CETA در اروپا و CPTPP در اقیانوس آرام، USMCA به این معنی است که کانادا به 1.5 میلیون مشتری در سراسر جهان، بدون پرداخت مالیات دسترسی دارد. برای ملتی که اهل تجارت و صادرات هستند، این به معنی موقعیتی بسیار عالی است.

در روابطی مانند روابط میان کانادا و آمریکا، که یک کشور از نظر اقتصادی بسیار گسترده تر است قوانین مهم هستند. ما باید مطمئن شویم که قوانین انجام می شوند. تمرکز کلی USMCA بر سیستم توزیع منصفانه است- قوانین مستقل که در مورد ناسازگاری ها قضاوت می کنند- که کانادا بسیار تلاش کرد آنرا در نفتا بگنجاند. این قوانین همان چیزی است که سالیان سال کارگران ما از آن استفاده کرده تا در مقابل اقدامات تجاری ناعادلانه بایستند. نگهداری آن ضروری بود. انجامش سخت بود. اما ما موفق شدیم. و این یک پیروزی برای کانادا است.

این توافقنامه، موجب قدرت بخشیدن به فرهنگ، هویت و یک رسانه مستقل کانادایی میشود. معافیت فرهنگی، که از 650000 شغل در صنایع فرهنگی حفاظت می کند در این توافق نامه حفظ شده است.

USMCA برای کشاورزان کانادایی خوب است.
این توافقنامه دسترسی بدون پرداخت عوارض گمرکی به بازار آمریکا را برای دام پروران و گندم کاران کانادا فراهم میکند. از مدیریت منابع در لبنیات، تخم مرغ و ماکیان نیز حمایت میکند. این تغییرات تاثیرات زیادی بر مزرعه داران خواهد داشت. دولت در حال تاسیس گروهی مشترک با همکاری صنعت لبنیات است تا اثر طولانی مدت این تغییرات را تضمین کند.

USMCA برای بخش انرژی کانادا خوب است.
توافقات نفتا موجود، شامل بندی بود که بر استقلال کانادا برای کنترل راجع به این که منابع انرژی را کجا میفروشد مداخله میکرد. این بند دیگر وجود ندارد. این بخش از اصلاحات مدیریتی نیز سود خواهد برد که منجر به صرفه جویی سالانه بیش از 60 میلیون دلار در این بخش می شود.

این توافق نامه برای محیط زیست نیز خوب است.
شامل بخش محیط زیستی جدید، با استانداردهای قوی و اجباری برای هوا و آب پاک است.

USMCA از حقوق زنان و اقلیت ها نیز حمایت میکند. در واقع بخش مربوط به کار محکم ترین و لازم الاجراترین بخش برای حمایت از حقوق زن و اقلیت ها را در میان همه توافقنامه های تجاری کانادا را دارد.

این توافق نامه برای افراد بومی نیز مثبت است. این توافقنامه بر نقش مهم اولین قومها بر محافظت از محیط زیست تاکید دارد.

احتمالا بزرگترین دستاورد که من به آن افتخار میکنم سیستم مناقشه سرمایه گذار-دولت است که به کمپانی ها اجازه میداد از کانادا شکایت کنند، و هم اکنون دیگر وجود ندارد. این به این معنی است که کانادا میتواند بدون ریسک شکایت از سوی کمپانی های خارجی قوانین خودش برای سلامت و امنیت عمومی را وضع کند. این قانون که به نام ISDS شناخته میشود، منجر شده که مالیات دهندگان کانادایی بیش از 300 میلیون دلار برای جریمه و هزینه های قانون بپردازند.

ما می توانیم مطمئن باشیم که تیم مذاکره کنندگان کانادا که از سراسر کشور و بخش های مختلف سیاسی بودند به اتحاد خوبی رسیده اند. ما با هم ماندیم، قوی بودیم و موفق شدیم.

سفری پاییزه به آبشاری بی نظیر در همجواری تورنتو
که می گوید آبشار نوردی صرفا سفری تابستانه است؟

تنها به دلیل سردی هوا نبایست سفر به آبشارهای انتاریو را از دست داد، چراکه قطعا هم اکنون با وجود رنگ هایی متنوع و جریانی سیل آسا در زیباترین حالت ممکنه به سر می برند.

Sherman Falls، واقع در همیلتون (Hamilton) تنها 45 دقیقه با تورنتو فاصله داشته و یکی از زیبایی های طبیعی می باشد که پاییز به خود دیده.

این آبشار 17 متری بلندترین آبشار همیلتون نبوده، اما یکی از آبشارهای بزرگ دارای چندین شکست است که به مثابه پله هایی عظیم درآمده اند.

این آبشار از طریق دو مسیر کوه نوردی، در بخش Bruce Trail _ Dundas قابل دسترسی می باشد که دارای علائم راهنما بوده و به خوبی نگهداری شده (حتی در زمستان) و نسبتا آسان و راحت می باشند.

آنچه که Sherman Falls را از سایر آبشارها متمایز می سازد، جریان دائمی آب است که آن را به مقصدی ایده آل و چهار فصل برای عاشقان طبیعت تبدیل می کند.

گرچه Sherman Falls در محدوده ملک خصوصی قرار گرفته، اما صاحبان زمین از اینکه مردم مجاز به گردش و لذت بردن از این مسیر کوهنوردی بی نظیر 40 کیلومتری واقع در دره Dundas می باشند، شادمان اند.

پارکینگی نیز (5 دلار به ازای هر روز) در ابتدای مسیر قرار داشته که تنها 450 متر با آبشار فاصله دارد. پس از دیدار از Sherman Falls، حتما از Tiffany Falls و Canterbury Falls نیز دیدن کرده تا سفر حماسی یک روزه خود را به غایت تکمیل کنید.

"مادر، من به دردسر افتادم"، 10 سال زندان به جرم دیوار نگاری!
Tara Schneider، ساکن شهر Grande Prairie در استان آلبرتا در گفتگو با خبرگزاری ها گفت: "ساعت 3:30 نیمه شب پنج شنبه با صدای تلفن از خواب بیدار شدم. دخترم در آن سوی خط گفت: "مادر من به دردسر افتادم، در زندان هستم." از او پرسیدم چه شده، جوابم را داد و تلفن قطع شد."

دوربین های امنیتی تصاویری از Furlong Lee، بیست و سه ساله، و Brittney Schneider، بیست و دو ساله، ضبط کرده اند که در حال نوشتن کلماتی با اسپری بر روی دیوار تاریخی tha Pae Gate در شمال ایالت چیانگ مای (Chiang Mai) در تایلند هستند.

رئیس پلیس چیانگ مای گفت: "توریست های بازداشت شده و به جرم خرابکاری، محکوم به 10 سال زندان و پرداخت 1 میلیون بات، یا جریمه 40 هزار دلاری هستند." طبق گفته رئیس پلیس هر دو آنها پذیرفته اند که هنگام اسپری کلمات، مست بوده اند. Lee، عبارت "Scouser Lee"، و Schneider حرف B را زیر آن نوشته است.

این دیوار که از آثار باستانی قرن 13 به شمار می رود، در میدان مرکزی شهر چیانگ مای قرار دارد.

مادر Brittney Schndeir میگوید دخترش مست بوده ولی بلافاصله پس از نوشتن حرف B متوجه کار اشتباهش شده است. او می گوید بریتنی دختر بسیار خوبی است، دوستان فراوانی دارد، و هیچگاه دروغ نمیگوید.

سفارت کانادا در همکاری با پلیس محلی برای کسب اطلاعات بیشتر است. خانواده بریتنی تاکنون 149 هزار بات، که معادل با 6 هزار دلار کانادا است، فرستاده اند. بریتنی روز دوشنبه آزاد می شود اما تا پایان محاکمه حق خروج از تایلند را ندارد. بنابراین مادرش قصد دارد هرچه زودتر به تایلند برود تا پیش دخترش باشد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز