کبک طرح کاهش 20 درصدی مهاجران را به مجلس برد

Submitted on Mon, 12/10/2018 - 19:56

کبک طرح کاهش 20 درصدی مهاجران را به مجلس برد
وزیر مهاجرت کبک، Simon Jolin-Barrette، طرح کاهش مهاجران به کبک را به مجلس ملی برد. طبق این طرح زین پس تعداد مهاجران به کبک بیش از 10,000 نفر در سال کاهش می یابد، و از 53,300 نفر در سال 2018، به 38,000 تا 42,000 در سال 2019 می رسد.

وی می گوید در این طرح تعداد کمتری پذیرش می شوند، ولی در عوض کیفیت خدمات نظیر پیدا کردن شغل و یادگیری زبان فرانسه، بیشتر می شود.

کبک این طرح را موقتی اعلام کرده است، اما هنوز زمان مشخصی برای افزایش مجدد مهاجران اعلام نشده است. این کاهش در زمانی اتفاق می افتد که گفته می شود کبک با کمبود نیروی کار متخصص رو به رو است. کبک و اتاوا در این مورد هنوز به توافق نرسیده اند. کبک تنها بر روی خانواده های مهاجری که قصد سرمایه گذاری در این شهر را دارند، کنترل دارد. در حالی که اتاوا تمامی خانواده های مهاجران را کنترل میکند.

وزیر امور بین دولتی، Dominic LeBlanc، ضمن اظهار ناخشنودی از این طرح، در گفتگو به خبرنگاران گفت: "خیلی مایوس شدیم که دولت در حالی که با کمبود نیروی کار روبه روست، دست به کاهش تعداد مهاجران می زند." وی همچنین افزود با این حال توافقنامه سال 1991 بین کبک و اتاوا، این حق را به کبک می دهد که مهاجران را خود انتخاب کند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، نیز اظهار داشت: "آنچه من در مورد کبک شنیده ام این است که کارفرمایان با کمبود نیروی کار مواجه هستند. مطمئن نیستم الان زمان مناسبی برای کاهش تعداد مهاجران باشد.

اما این نظرات باعث متزلزل شدن دولت کبک نشده است. Francois legault، که از موافقان این طرح است ضمن یادآوری شکست لیبرال ها در برنامه 15 ساله بازکردن درب های کشور به روی مهاجران بدون برنامه ای برای ادغام آنان، گفت: "در سال های گذشته از هر 5 مهاجر یک نفر به دلیل اینکه شغل مناسبی برای خود نیافته، از کبک رفته است."

Jolin-barrette نیز که به طرح خود افتخارمی کند معتقد است اینکه مردم را از وطن خودشان بخوانیم در حالی که شغلی مناسب با تخصص آنها نداریم، بسیار غیرمسئولانه است.

طبق اطلاعات رسیده کبک تعداد مهاجران اقتصادی را از 31,200 نفر در سال 2018، به 21,700 تا 24,300 نفر در سال 2019 کاهش می دهد. تعداد مهاجرانی که قصد پیوستن به خانواده خود از طریق اتاوا را دارند نیز از 11,700 نفر به 8,900 تا 9,400 نفر تقلیل می یابد. تعداد پناهندگان نیز از 9,400 نفر به 6,800 تا 7,500 نفر می رسد.

این طرح با مخالفت بسیاری از کارفرمایان و گروه های کارگری رو به رو شده است. آنان معتقدند کبک باید به جای کاهش تعداد مهاجران در پی افزایش آن باشد، در غیر این صورت همه چیز به مراتب بدتر می شود، و هرگونه کاهشی باید موقتی باشد.

موضوع بازداشت مدیر ارشد شرکت هواوی در کانادا چیست؛ تحریم ایران یا جنگ تجاری؟
هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های تجهیزات و خدمات فناوری ارتباطات دنیا است. این شرکت ابر قدرت اخیرا در برابر شرکت های غربی و امریکایی پس از شرکت سامسونگ، در سطح جهان دومین شرکت تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند شناخته شده است. هواوی یکی از شرکت‌های پیشرو در تکمیل اینترنت 5G است، اینترنت 5G یکی از محورهای جنگ تجاری فعلی آمریکا و چین می باشد.

Meng Wanzhou مدیر ارشد شرکت هواوی به اتفاق دختر بنیانگذار این شرکت به گفته دولت امریکا عاملان جنگ اقتصادی امریکا و چین به شمار می روند. لذا دولت امریکا به بهانه نقض تحریم های امریکا علیه ایران دستگیری Meng Wanzhou مدیر ارشد شرکت چینی هواوی در کانادا را خواستار شد.

به نقل از سخنگوی وزارت خارجه چین، تا کنون هیچ مدرکی مبنی بر نقض قوانین از سوی Meng Wanzhou ارائه نشده است. از این رو دولت چین سفیر کانادا در پکن را احضار کرد و رسما اعلام اعتراض کرد و اذعان داشت در صورت عدم آزاد کردن Meng عواقب بدی در انتظار کانادا خواهد بود.

با آن که خبری از اعمال تعرفه های جدید بر کالاهای چینی در امریکا نیست، اما بازداشت این مدیر شرکت هواوی نشان دهنده تدوام تنش تجاری از سوی دولت امریکا است.

محدودیت های عرضه و صادرات فقط به نقض تحریم ها خلاصه نمی شود بلکه موضوع جنگ تجاری در بخش تکنولوژی پیشرفته، با زمینه سازی رقابت کار را برای شرکت های فناوری امریکایی دشوار کرده است و به این منظور امریکا با چنین اقداماتی قصد دارد چین را تحت فشار قرار دهد تا به جای یک رقیب، به یک عرضه کننده بی ارزش تبدیل شود. از طرفی دیگر با تلاش های سیستماتیک سعی شده است از دسترسی چینی ها به قطعات تولیدی امریکا جلوگیری به عمل آید که این خود دومین عامل جنگ تجاری محسوب می شود.

عامل سوم در جنگ تجاری صنعت تکنولوژی، "محدودیت در سرمایه گذاری" است. دولت امریکا مقدماتی برای ممنوعیت سرمایه گذاری شرکت های چینی در شرکت های فناوری امریکا فراهم کرده است. هدف از این کار منع شرکت های چینی از کپی یا سرقت ایده ها و تکنولوژی امریکایی است. البته پیش از این کمیته سرمایه گذاری خارجی امریکا برخی معاملات چینی را لغو کرده است.

براین اساس بازداشت مدیر ارشد یک شرکت چینی توسط آمریکا بیش از آن‌که بتواند مرتبط با تحریم ایران باشد، می‌تواند موضوعی در راستای ادامه جنگ تجاری امریکا با رقیب اقتصادی خود، یعنی چین دانست که طی یک سال گذشته همچنان تداوم داشته است.

غوغای جدیدترین اثر هنری یک میلیون دلاری درکلگری
هر چند مدت زمان زیادی نیست، اما اضافه شدن جدیدترین اثر به قطعات هنری عمومی کلگری در حال حاضر در بین مردم غوغایی به پا کرده است.

این مجسمه جدید که به طور موقت Ascend نامگذاری شده، بر روی تپه ای کنار Shane Homes Rocky Ridge YMCA ساخته شده و دارای دو قسمت قرینه است که هر دو تقریبا 45 فوت ارتفاع دارند.

این قطعه هنری از لوله های فولادی ضد زنگ برای ایجاد چیزی شبیه به شاخ های منحنی در بالای تپه ساخته شده است.

این اثر توسط تیم هنرمند Haddad | Drugan طراحی و ساخته شده است. این تیم همان تیمی است که قطعه هنری عمومی Flock، که در نزدیکی خانه ی Shane Homes YMCA واقع شده است را ساخته است.

در کلگری بسیاری از پروژه های بزرگ در زمینه ی ساخت و ساز که ساخته میشود، درصدی از هزینه اش باید صرف ساخت آثار هنری عمومی شود. این اثر هنری نیز 911000 دلار قیمت گذاری شده است. طبق گفته وب سایت شهر کلگری، کل مبلغ Shane Homes YMCA نیز به 1.49 میلیون دلار رسید و با ساخت Flock تقریبا یک سوم از این مبلغ خرج شد و بیشتر مبلغ باقی مانده، صرف ساخت "Ascend" شد.

Ascend عنوان موقت این اثر جدید میباشد و شهردار کلگری از مردم می خواهد که ایده های پیشنهادی خود را برای نامگذاری اثر جدید ارسال کنند.

متأسفانه بسیاری از این کار به عنوان یک فرصت برای ابراز نارضایتی خود از هدر دادن مبلغی کلان برای سازه های عمومی استفاده کرده اند.

با این حال، دیگران در مورد آثار هنری عمومی برخورد کمی آرام تری داشتند.

مانند تمام آثار هنری دیگر، این جمله قدیمی به ذهن می آید "علف باید به دهن بزی شیرین بیاد" که در مورد این اثر نیز صدق میکند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز