کاهش نرخ بیکاری کانادا به میزان 5.9 درصد در ماه سپتامبر

Submitted on ی., 10/07/2018 - 20:54

کاهش نرخ بیکاری کانادا به میزان 5.9 درصد در ماه سپتامبر
به گزارش اداره آمار کانادا در ماه سپتامبر، بازار کار کانادا 63 هزار موقعیت شغلی بدست آورد که در نتیجه آن نرخ بیکاری به کمتر از میزان 5.9 درصد کاهش یافت و کسری شغلی در ماه آگوست را جبران کرد.

در ماه سپتامبر در مشاغل تمام وقت شاهد افزایش فرصت شغلی بودیم که عمدتا نتیجه کاهش 80 هزار شغل پاره وقت بوده است.

بیشترین دستاوردهای شغلی در انتاریو و بریتیش کلمبیا بود، استان های دیگر نیز با اندکی تغییر همراه بودند.

آخرین گزارش ماهانه از مرکز آمار و تحقیقات کانادا نشان می دهد که بازار کار راکد باقی مانده است، پس از ماه اگوست شاهد کاهش بیش از 51000 موقعیت شغلی، افزایش نرخ بیکاری تا 6.0 درصد، پس از دو ماه افزایش متوالی بوده ایم.

همچنین طبق این گزارش واردات کاهش 2.5 درصدی را داشته و صادرات نیز 1.1 درصد کاهش یافته است و تولید مازاد 526 میلیون دلار در مقایسه با کسری تجاری 189 میلیون دلاری ماه جولای بود.

بررسی ماهانه نیروی کار سازمان آمار نشان داد که در ماه سپتامبر تمام مشاغل توسط کارگران در محدوده سنی 25 تا 54 سال گرفته شده است و هیچ اقدامی در استخدام جوانان انجام نشده است.

نرخ بیکاری جوانان در ماه سپتامبر 11.0 درصد بود که 0.1 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

مردان در این محدوده سنی مشاغل بیشتری، 34000 شغل، گرفته اند در حالی که افزایش موقعیت شغلی زنان تنها 20000 مورد بوده است.

بسیاری از مشاغل مربوط به ساخت و ساز بوده، که کاهش در ساخت و ساز باعث کاهش 16400 موقعیت شغلی در ماه آگوست شد.

اشتغال در بخش دولتی و بخش کشاورزی نیز شاهد افزایش تقریبی 9000 شغل بوده است.

پروژه ساخت مجتمع لوکس آقای درویش در شهر وان متوقف شد/ بیش از هزار خریدار در برزخ مانده اند
ساخت یک مجتمع آپارتمانی با نام ICONA با مدیریت آقای درویش در شهر وان کنسل شده و بیش از هزار خریدار را در برزخ قرار داده است.

خریداران آپارتمان نامه ای از شرکت Icona Developments (سازنده این کاندو) دریافت کرده اند که در آن ذکر شده که "با شرم بسیار باید به اطلاع برسانیم که پروژه Icona در نزدیکی بزرگراه 7 به علت شرایطی خارج از کنترل ما، که ساخت آنرا از نظر مالی غیر ممکن میسازد متوقف شده است. ما بسیار ناامید شدیم که بعد از سال ها تلاش و هزینه بسیار باید این پروژه را کنسل کنیم. ما قدردان حامیان پروژه، سهامداران و مشتریانمان هستیم."

خریداران در روز 14 سپتامبر این نامه را با چکی به اندازه مبلغ سرمایه گذاریشان دریافت کردند.

با توجه به ویدیوی موجود، این مجتمع توسط سازنده آن به نام "جواهر وان" و "نماد زندگی لوکس و مدرن" معرفی میشد. ساختمان ها طوری طراحی شده بودند که نمایی بسیار خاص و تماشایی از منظره شهر داشته باشند.

در فوریه 2017 مردم صف بسته بودند تا یکی از هزار واحد را بخرند. و قرار بود که ساختمان از سال 2021 اماده اسکان شود.

سخنگوی شهرداری وان اعلام کرد که آنها از لغو شدن پروژه آگاه نبوده اند. او همچنین اعلام کرد که این اتفاقی بسیار بد و غیرمنتظرانه است و ما در حال بررسی علل آن هستیم. کسانی که در این پروژه ثبت نام کرده اند ضرر کرده اند، زیرا میتوانستند از سرمایه شان در جایی دیگر استفاده کنند. اکنون بسیاری از خریداران در صف شکایت از این شرکت می باشند.

رد پای یکی از بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ کانادا در بمبئی
همگی ما این روزها با تماس های زیادی از قبیل "شما برنده یک تور رایگان شدید" و یا فروش محصولات از طریق تلفن مواجه می شویم، که درصد زیادی از این تماس ها کلاهبرداری است. به لطف گروه تجسس CBC بالاخره هسته اصلی یکی از بزرگترین باندهای کلاهبرداری کانادا کشف شد. گروه تجسس رد این کلاهبرداران اینترنتی را که بیش از 10 میلیون دلار از کانادایی ها کلاهبرداری کرده بودند، تا شهر بمبئی در هند دنبال کرد.

این کلاهبرداری تلفنی بدین صورت بود که یک صدای ضبط شده افراد را تهدید می کرد به دلیل عدم پرداخت مالیات دستگیر می شوند، سپس از آنان خواسته میشد برای کسب اطلاعات بیشتر با آنان تماس بگیرند. اگر فرد با شماره آنان تماس میگرفت فردی خود را کارمند اداره مالیات کانادا معرفی کرده و آنان را تهدید میکرد در صورت عدم پرداخت مبلغ مورد نظر شغل خود را از دست می دهند، یا دستگیر می شوند و یا حتی فرزندان آن ها به کشور بازگردانده می شوند.

گرچه اکثر افراد این تماس ها را نادیده می گرفتند، اما برخی نیز به دام کلاهبرداران افتاده و از 700 دلار تا 100 هزار دلار پرداخت می کردند. اکثر این افراد سالخورده و یا مهاجر بودند.

گروه جستجوی CBC رد کلاهبرداران را تا یکی از مخروبه های اطراف شهر بمبئی گرفته و درصدد دستگیری آنان برآمد. اکثر کلاهبرداران بین 20 تا 30 سال داشته و به زبان انگلیسی و اطلاعات کشورهای غربی کاملا وارد بودند. به رغم شکایت 60 هزار نفر از این کلاهبرداران گروه کانادایی نتوانست کار زیادی بکند چرا که به استناد قوانین دولت هند این افراد باید در دادگاه هند محاکمه شوند.

اداره مالیات کانادا اعلام کرد این اداره هیچگاه پیام ضبط شده برای افراد نمیفرستد و با لحن زننده نیز با مردم صحبت نمی کنند. از مردم درخواست می شود این پیام ها را نادیده گرفته و در صورت نیاز با شماره اصلی اداره مالیات کانادا یعنی 8281-959-800-1 تماس بگیرند.

آخرین خبرها از گلشیفته فراهانی
گلشیفته فراهانی در فیلم سینمایی عقرب‌ها" The Song of Scorpions با عرفان خان بازیگر مطرح سینمای بالیوود همبازی شده است. "آواز عقرب‌ها" بعد از "اسطوره" دومین همکاری عرفان خان و آنوپ سینگ محسوب می‌شود. "آواز عقرب‌ها" در فضایی به دور از شهر ساخته شده و داستان عشقی پیچیده، انتقام و قدرت رستگاری یک آهنگ است.

گلشیفته در مصاحبه با سایت ایندیا تودی (هندوستان امروز) میگوید: "من از ۱۶ سالگی سرم را تراشیدم و پیراهن تنگ پوشیدم تا مو و سینه‌هایم مردان را تحریک نکند.. اما آزادی میخواستم. نسل من که در انقلاب ایران نقشی‌ نداشت الان مجبور است به روشی‌ زندگی‌ کند که بر آنها تحمیل شده است که این خیلی‌ اسفناک است ولی‌ من مطمئنم که نسل من صفحه را بر خواهد گرداند و رنسانس ایران توسط همین نسل کلید خواهد خورد."

گلشیفته همچنین در مصاحبه با سایت ایندیا تایمز میگوید؛ "خانواده من از سوی حکومت ایران زیر فشار باورنکردنی بود اما این راهیست که ما انتخاب کردیم و به پدرم گفتم تو مرا این گونه آزاده بار آوردی و او نیز به حمایت از من ادامه میدهد .. البته که دور بودن از وطن مثل اینست که دست یا پای شما را بریده باشند اما پس از مدتی‌ باید با آن بسازید.. هدف من از بازیگری هیچ وقت شهرت نبوده چون زندگی‌ بازیگران زندگی‌ سختی می‌باشد ولی‌ به شما اجازه میدهد سفر کنید و راجع به فرهنگ‌ها و شخصیت‌های مختلف و زوایای مختلف زندگی‌ انسان‌ها بیاموزید .. میدانم مردم ایران به من افتخار میکنند اما حکومت ایران نه!"

"دختران خورشید" Girls of the Sun فیلم دیگر جدید گلشیفته فراهانی در مورد زنان رزمنده شجاع کردستان اخیرا در جشنواره فیلم تورونتو به نمایش گذاشته شد.

منبع
iraniancanada
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز