کانادا و «ترودو» روی ریل مشکلات اقتصادی و سیاسی/ دلار کانادا بطور چشمگیری رو به تضعیف است

Submitted on س., 03/05/2019 - 20:51
Videos

کانادا و «ترودو» روی ریل مشکلات اقتصادی و سیاسی/ دلار کانادا بطور چشمگیری رو به تضعیف است
نگاهی به آمار سه ماهه چهارم سال 2018 و سه‌ماهه نخست سال 2019 نشان می‌دهد که کانادا دچار رکود اقتصادی شده و دلار کانادا بطور چشمگیری از جمعه رو به تضعیف است.

دلار کانادا که در سال جاری جزء یکی از بهترین ارزهای گروه «جی 10» بود بطور چشمگیری از جمعه رو به تضعیف بوده و کانادا روی ریل مشکلات اقتصادی و سیاسی است.

به نقل از axios ، نگاهی به اخبار نشان می‌دهد که تثبیت قیمت نفت و کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی کانادا موجب این تضعیف دلار کانادا و رساندن آن به پایین‌ترین سطح در مقابل دلار آمریکا شده است.

اقتصاد کانادا در سه ماهه آخر سال 2018 ضعیف‌ترین رشد خود را طی 2 و نیم سال گذشته به ثبت رساند و به گفته برخی از اقتصاددانان تولید ناخالص ملی کانادا طی سه ماهه سال جاری نیز خیلی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

بلومبرگ طی یادداشتی در این رابطه آورده است: در حالی که ماه‌های پایانی سال به علت کاهش قیمت نفت پیش‌بینی می‌شد هزینه‌ها کاهش پیدا کند ولی عکس این اتفاق رخ داد.

این خبر برای اقتصاد جهانی بد و مخصوصا برای برای جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، بدتر است.

نگاهی به آمار و ارقام سه ماهه چهارم سال 2018 و سه‌ماهه نخست سال 2019 نشان می‌دهد که کانادا دچار رکود اقتصادی شده است. به این معنا که دو کشور از بین 10 کشور بزرگ اقتصادی جهان که کانادا و ایتالیا باشند از پایان سال 2018 دچار بحران اقتصاد شده‌اند.

بدتر اینکه، کانادا دچار مشکلات و بحرانهای اقتصادی نبود تا اینکه سال 1951 با آمریکا پیمان اقتصادی بست.

بنابر این گزارش اعترافات دادستان کل کانادا مبنی بر تحت فشار قرار گرفتن از سوی تردو در رابطه با فساد یک شرکت دامنه مشکلات و رکود اقتصادی کانادا را افزایش داده است به گونه‌ای در آخرین نظرسنجی صورت گرفته لیبرالها به میزان قابل توجهی رای خود را از دست داده و به 33.9 درصد رسیدند و در مقابل محافظه کاران رای شان به 35.8 درصد افزایش یافته است.

بریان دی پراتو، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در بانک ” تی دی” گفتگو با گلوب اند میل از روند کاهش اقتصادی کانادا پیش از آنکه انتظار می‌رفته خبر داده است.

معترضین در تورنتو اجازه سخنرانی به ترودو ندادند، سخنرانی ترودو ناقص ماند + ویدیو
روز گذشته معترضین در واکنش به عملکرد دولت فدرال کانادا به پرونده شرکت « اس. ان سی لاوالین » سخنرانی « جاستین ترودو » را در تورنتو ناقص گذاشتند. ترودو ...

روز گذشته معترضین در واکنش به عملکرد دولت فدرال کانادا به پرونده شرکت متخلف « اس. ان سی لاوالین» سخنرانی «جاستین ترودو»، نخست وزیر را در تورنتو ناقص گذاشتند.

به نقل از گلوبال نیوز، ترودو برای شرکت در یک کنفرانس در رابطه با تغییرات آب و هوا شرکت کرده بود که ضمن تقدیر از خدمات « جین فیلپات »، رئیس خرانه داری کانادا، می‌خواست در رابطه با علت استعفای او صحبت کند که یک زن با در دست داشتن پلاکارد به عملکرد او اعتراض کرد و مانع ادامه سخنرانی وی شد.

گفتنی است طی چند هفته اخیر وضعیت دولت کانادا به دلیل استعفای اعضای کابینه مورد انتقاد موافقین و مخالفین دولت لیبرال قرار گرفته است.

«جین فیلپات»، دومین وزیر کابینه جاستین ترودو است که به علت پرونده فساد در کابینه کانادا از پست خود استعفا می‌دهد.

«جودی ویلسون ریبولد»، دادستان کل و وزیر دادگستری سابق کانادا هم که از دوستان «فیلپات» است هفته گذشته در جلسه استماع گفت: جاستین ترودو و مسئولان ارشد دولتِ وی، مرا تحت فشار قرار داده اند که یک شرکت مهندسی کانادا را که به فساد مالی در لیبی متهم است تحت پیگرد قرار ندهم.
ماجرای پرونده اس ان سی-لاوالین چیست؟

اس ان سی-لاوالین ، شرکتی مستقر در کبک و دو زیرمجموعه آن با اتهامات کلاهبرداری و فساد روبرو هستند. ادعا می‌شود که آن‌ها بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ حدود ۴۸ میلیون دلار کانادا به مقام‌های لیبیایی داده بودند.”اس ان سی-لاوالین” می‌گوید تنبیه کل شرکت و هزاران کارمند آن برای خطای مدیران سابق منصفانه نیست.این پرونده به زودی در دادگاه مطرح می‌شود و این شرکت گفته است علیه کلیه اتهامات “قویا از خود دفاع خواهد کرد. ”

اگر این شرکت محکوم شود ممکن است برای یک دهه از قرارداد‌های دولت فدرال محروم شود.”اس ان سی-لاوالین” یکی از بزرگترین شرکت‌های مهندسی و عمرانی جهان است.این سومین استعفای پرسروصدا در دولت کانادا در پی طرح اتهاماتی علیه ترودو و بعضی از دستیاران ارشدش دایر بر تلاش برای حفاظت از یکی از بزرگترین شرکت‌های این کشور در برابر محاکمه فساد است.این جریانات باعث واکنش معترضین به عملکرد دولت فدرال کانادا شده است.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز