کانادا دهمین اقتصاد برترجهان / پیش‌بینی سال آینده

Submitted on پ., 11/08/2018 - 21:11

با ده اقتصاد برترجهان در سال جاری آشنا شوید / کانادا دهمین اقتصاد برترجهان / پیش‌بینی سال آینده
تولید ناخالص داخلی ده اقتصاد برترجهان
براساس برآوردهای صورت گرفت توسط مجمع جهانی اقتصاد تخمین زده شده که تولید ناخالص داخلی در جهان بیش از 80 هزار میلیارد دلار بوده است.

به نقل از focus-economics، سه کشور ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن در رتبه یکم تا سوم این لیست جای دارند، هرچند که شاخص تولید ناخالص داخلی بر اساس واحد پول جهانی یعنی دلار آمریکا سنجیده می‌شود که بر همین اساس موجب شده ایالات متحده آمریکا در رتبه اول ده اقتصاد برتر جهان جای بگیرد و در حقیقت بیشترین ثروت جهان را در اختیار بگیرد.

در این گزارش ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن سه اقتصاد برتر دنیا درسال 2018بودند که در مجموع بیش از 40 درصد اقتصاد جهان را در اختیار داشتند.
تولید ناخالص داخلی یکی از معیارهای اندازه‌گیری در اقتصاد است.Ad

تولید ناخالص داخلی در بر گیرنده مجموع ارزش کالاها و خدمات نهایی است که در طی یک دوره معین، معمولا یک سال، در یک کشور تولید می‌شود و می‌تواند به عنوان شاخصی برای محاسبه ثروت در نظر گرفته شود.

در این تعریف منظور از کالاها و خدمات نهایی، کالا و خدماتی است که در انتهای زنجیر تولید قرار گرفته‌اند و خود آن‌ها برای تولید و خدمات دیگر خریداری نمی‌شوند.
ایالات متحده با بالاترین تولید ناخالص داخلی یعنی حدود یک چهارم ثروت جهان را در اختیار دارد.

چین و ژاپن با فاصله قابل توجهی به ترتیب پس از آمریکا ایستادند.

آلمان، هند، بریتانیا، فرانسه، برزیل، ایتالیا و کانادا در جایگاه چهارم تا دهم این فهرست قرار گرفتند. تولید ناخالص داخلی این کشورها نیز در مجموع بیش از ۲۲ درصد از اقتصاد جهان را شامل شد.

همچنین پیشبینی‌ها حاکی از آن است که درسال آینده ده اقتصاد برتر جهان با کاهش رشد اقتصادی مواجه خواهند بود (رنگ روشن‌تر جدول GDP Growth بر اساس درصد) که در حقیقت رشد اقتصادی، دلالت بر افزایش تولید یا درآمد سرانه ملی دارد.

اگر تولید کالاها یا خدمات به هر وسیله ممکن در یک کشور افزایش پیدا کند، می‌توان گفت که در آن کشور، رشد اقتصادی اتفاق افتاده‌ است.

و در همین حال پیش‌بینی شده که ارزش تولید ناخالص داخلی بر اساس تریلیون دلار در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد، که نشان از وقوع اجتناب ناپذیر تورم نیز دارد.

درخشش زنان ایرانی برای اولین بار در انتخابات میان دوره‌ای سنای آمریکا – ۸۷ کاندیدای زن پیروز این انتخابات
دو زن ایرانی تبار به نام‌های «زهرا کارینشک»،( Zahra karinshak) از ایالت جورجیا و «آنا اسکیمانی» (Anna Escamani)از منطقه ۴۷ فلوریدا از حزب دموکرات در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا به مجلس نمایندگان ایالات متحده راه یافتند.

«زهرا کارینشک»،(Zahra karinshak) با انتشار پستی در توییتر از مردم و حامیانش که موجب موفقیت او در این میدان رقابت شدند قدردانی کرده و خبر از ایجاد تغییرات در آینده داده است.

«آنا»که در این انتخابات موفق به شکست ‘استوکتن ریوز’ نماینده جمهوری خواهان، شد، متولد «اولاندو» و فرزند یک خانواده مهاجر ایرانی است.

او مبتکر استنداپ‌های اجتماعی و از جمله فعالان مرکز فلوریدایی‌ها (Central Floridians) بوده و معتقد به ایجاد فرصت ‌های اقتصادی برای همه است.

او یکی از مدیران ارشد محلی در برنامه (Planned Parenthood) است، جایی به زنان خدمات سلامتی سالم و ارزان می‌دهد.

«آنا»در دوره کارشناسی، علوم سیاسی و مطالعات زنان و در دوره کارشناسی ارشد، مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد و مدیریت دولتی خوانده است.
او درحال حاضردانشجوی دوره دکتری است و در یکی از دانشگاه‌های فلوریدا (University of Central Florida) تدریس می‌کند.

«آنا»که مادرش را در 13 سالگی به علت بیماری سرطان از دست داده برای سلامت زنان خیلی تلاش می کند، مبتکر چندین کامیونیتی دائمی بوده و تمام شور و شوق خود را در کمک به مردم تالاهاسی، مرکز فلوریدا به کار برده است.

وی در مصاحبه با بی بی سی به ایرانی بودن خود افتخار کرده و گفته است: ایرانی‌تبارها باید به جنبه ایرانی هویتشان افتخار کنند. اصلا به این نتیجه نرسیده ام که باید بخشی از هویت خود را پنهان کنم. ایرانی – آمریکایی بودن بخش بزرگی از هویت من است.
«شیرین قربانی»، زن ایرانی-آمریکایی دیگری است که با وجود کسب 37.6 درصد آرا در ایالت یوتا در مقابل «کریس استوارت» با کسب 57.9درصد آرا به سنای آمریکا راه پیدا نکرد.

این برای اولین بار است که زنان ایرانی-آمریکایی به مجلس نمایندگان آمریکا راه پیدا می کنند.

گفتنی است بنابر گزارش تایمز ، ۸۷ کاندیدای زن موفق به ورود به مجلس نمایندگان آمریکا شدند که رکوردی بی‌سابقه به شمار می‌رود. بر اساس این گزارش، ۷۵ نفر از زنان راه‌یافته به مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات هستند.

همچنین برای نخستین بار دو زن مسلمان از ایالت‌های مینه‌سوتا و میشیگان وارد کنگره آمریکا شدند.

یکی از این زنان، پناهجویی‌ است که از جنگ سومالی به ایالات متحده پناه برده بود و دیگری شهروندی فلسطینی‌تبار متولد دیترویت است.

در این انتخابات رای‌دهندگان برای تعیین ۴۳۵ نمایندگان مجلس نمایندگان، ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا و ۳۶ فرماندار ایالتی از ۵۰ فرماندار کشور به پای صندوق‌های رای رفتند.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز