کانادا در معرض بحران بانکی؛ افزایش سرسام آور بدهی مصرف کنندگان!

Submitted on ش., 03/17/2018 - 19:10

اتاوا- کارشناسان موسسه مالی Bank for International Settlements، که به نوعی بانک مرکزی همه بانک های مرکزی جهان است می گویند که کانادا به دلیل بالا بودن میزان بدهی، در زمره کشورهای در معرض بیشترین خطر بحران بانکی قرار دارد.

BIS، که ریسک سیستم های مالی جهانی را ارزیابی می کند، چین، هنگ کنگ و کانادا را به عنوان سه کشور با بیشترین میزان ریسک اعلام کردند. سطح بدهی های خصوصی کانادایی ها (خارج از بخش مالی) 9.6 درصد بیشتر از حد معمول آن در کانادا می باشد. این درحالیست که BIS رقم 9 درصد را به عنوان تعیین کرده است. بدهی خانوار در کانادا همچنان در حال افزایش بوده و در سه ماهه سوم سال گذشته به 171 درصد رسید. به عبارتی 1.71 دلار بدهی در قبال هر 1 دلار درآمد.

در گزارش جدید Equifax که دوشنبه گذشته منتشر شد، مجموع بدهی کانادایی ها، از جمله وام مسکن، طی سال گذشته 6 درصد افزایش یافته و در سه ماهه چهارم سال 2017 به 1.821 تریلیون دلار رسید.

46 درصد از کانادایی ها در حال تسویه بدهی هایشان هستند، در حالی که 37 درصد همچنان در حال افزودن بار بدهی هایشان می باشند. در کل کانادایی ها در سه ماهه چهارم سال گذشته 22 هزار و 837 دلار بدهکار بودند. این میزان در مقایسه با دوره مشابه در سال 2016، حدود 3.3 درصد افزایش داشت.

علیرغم بالا بودن سطح بدهی، اقساط وام های مسکن در کل به موقع پرداخت می شود که نشاندهنده پایین بودن نرخ بیکاری در کانادا می باشد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز