کانادا برنامه اسپانسرشیپ والدین را از 28 ژانویه آغاز میکند

Submitted on ی., 01/13/2019 - 20:14
Videos

کانادا برنامه اسپانسرشیپ والدین را از 28 ژانویه آغاز میکند
دولت کانادا اعلام کرد برنامه اسپانسرشیپ والدین از 28 ژانویه آغاز خواهد شد. این برنامه که به PGP معروف است، به شهروندان بالای 18 سال که تابعیت کانادا دارند اجازه می دهد برای والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ خود اقامت دائم بگیرند.

اداره مهاجرت وپناهندگی کانادا (IRCC) میگوید در سال 2019 به بیش از 20,000 تقاضانامه PGP رسیدگی خواهد شد.

کلیه افرادی که قصد دارند اسپانسر والدین یا پدر بزرگ و مادر بزرگ خود شوند، باید ساعت 12 ظهر (وقت محلی شرق کانادا) در تاریخ 28 ژانویه فرم آنلاین را پر کنند.

سیستم آسیاب به نوبت، جایگزین روش قدیمی لاتاری شده است. سابق بر این، افراد زیادی شاکی بودند که لاتاری ناعادلانه است، چرا که برخی افراد سالها منتظرند تا بتوانند اسپانسر والدین خود شوند.

تکمیل فرم آنلاین به معنای تقاضانامه اسپانسرشیپ نیست، بلکه با تکمیل فرم به دولت اعلام میکنید که قصد دارید اسپانسر والدین خود شوید.

اداره مهاجرت و پناهجویان به همه افراد پیشنهاد میکند پیش از ارائه تقاضانامه شرایط را به دقت مطالعه کنند، مثلا حداقل درآمد برای اسپانسرشیپ شدن چقدر است.

همچنین این اداره اعلام کرد اسپانسر باید کپی مدارک خود را در سایت آپلود کند.

طبق این سیستم جدید، اداره مهاجرت به افرادی که پس از تکمیل فرم آنلاین واجد شرایط شناخته شوند، برای تکمیل تقاضا اطلاع می دهد. افراد تا 60 روز مهلت دارند تقاضانامه خود را کامل کنند.

مجوز اعمال تست تنفسی مصرف الکل در منزل توسط پلیس کانادا صادر شد
غیر قابل باور است، اما تحت قوانین جدید کانادا در رابطه با تخلفات رانندگی، زین پس افسران پلیس مجاز به اعمال تست تنفسی مصرف الکل از افراد مشکوک در بار، رستوران یا حتی منزل بوده و چنانچه فرد ممانعت نماید، بازداشت و با سابقه کیفری مواجه و مجبور به پرداخت جریمه گشته و گواهینامه وی تحت تعلیق قرار می گیرد، و چنانچه کم تر از دو ساعت از آخرین زمان رانندگی وی گذشته باشد، مجرم شناخته شده و بازداشت می گردد.

فرض کنید پس از یک روز کاری طولانی به خانه بازگشته و شروع به نوشیدن مشروبات الکلی نمایید، در همین حین پلیس به منزل شما مراجعه کرده و مدعی گردد شخصی شما را به هنگام رانندگی در حالت مستی مشاهده کرده است، حال شما موظف به انجام تست تنفسی الکل می باشید. با این اوصاف به هیچ عنوان ممانعت ننمایید، چرا که بازداشت و جریمه گشته، و گواهینامه تان تعلیق می گردد.

Paul Doroshenko، یکی از وکیل مدافعان ونکوور که در پرونده های مربوط به تخلفات رانندگی تبحر خاصی دارد، این قانون را مضحک خوانده و اظهار داشته است: "این قانون اساسا فرد را به جرم نوشیدن مشروب در آشپزخانه خود، مجازات می نماید."

طبق این قانون جدید، افسران پلیس دیگر نیازی به "سوء ظن معقول" نداشته و می توانند در هر زمان و به هر دلیلی افراد را مجبور به انجام تست تنفسی الکل نمایند.

بدل جاستین ترودو در مسابقه آوازخوانی افغانستان پیدا شد!
"سلام مفتون" شرکت کننده برنامه Afghan Star است.

مفتون برای شناخته شدن به عنوان خواننده در مسابقه شرکت کرده است، اما در حال حاضر بیشتر توجه ها به او به خاطر شباهت زیادش به جاستین ترودو است.

با اینکه ممکن است مفتون و ترودو دقیقا شبیه هم نباشند، اما قطعا موهای تیره مواج و ساختار چهره مشابهی دارند.


آنها شبیه دوقلوها هستند!

درست است که شباهت هایی در چهره دارند، اما مطمئن هستیم که ترودو نمی تواند مانند مفتون بخواند.

نوجوان جنجالی سعودی وارد تورنتو شد
نوجوان سعودی، که با ادعای خشونت آزار و اذیت توسط خانواده اش، پناهندگی گرفته بود، وارد کانادا شد.

پس از اینکه نخست وزیر، جاستین ترودو، اعلام کرد دولت وی این دختر 18 ساله به نام Rahaf Mohammad al-Qunun را می پذیرد، پرواز وی از سئول، کره جنوبی، دیروز در تورنتو فرود آمد.

وزیر امور خارجه، Chrystia Freeland، به استقبال او رفت و در پی ممانعت Rahaf از صحبت با خبرنگاران اعلام کرد Rahaf خسته است و نیاز به استراحت دارد. البته این دو نفر زمانی را به عکاسان اختصاص دادند، تا مردم بفهمند Rahaf به خانه رسیده، در امنیت است و از واقعه بسیار خوشحال می باشد.

این دختر نوجوان طی سفری که با خانواده اش به کویت داشت، از دست آنان فرار کرده و به بانکوک رفت. در آنجا در هتل فرودگاه مخفی شده، و در توئیتر اعلام کرد پدرش به وی آسیب جسمانی می زند و او را وادار به یک ازدواج از پیش تعیین شده می کند. این توئیت خیلی زود مورد توجه جهانی قرار گرفت.

پدر وی تمامی این اتهامات را رد کرده است.

وی پس از آن به تایلند رفت و در توئیتی دیگر نوشت "من الان در خطر هستم، چرا که سفیر عربستان قصد دارد مرا به خانه بازگرداند. "همچنین اعلام کرد چنانچه به خانه بازگردد خانواده اش او را می کشند. توئیت هایی با هشتگ #SaveRahaf خیلی زود در سراسر دنیا پخش شد.

جاستین ترودو روز جمعه اعلام کرد کانادا درخواست پناهندگی al-Qunun را پذیرفته است.

سازمان غیرانتفاعی COSTI در تورنتو که به مهاجران و پناهندگان جدید کمک میکند، اعلام کرد al-Qunun طی 12 ماه آینده تحت حمایت دولت است. طی روزهای آینده نمایندگان COSTI به وی کمک میکنند تا حساب بانکی باز کند، بیمه شود، و کارت سلامت دریافت کند. سپس برای وی منزلی مناسب پیدا می کنند. او در حال حاضر در پناهگاهی اقامت دارد که تمام مدت توسط گارد امنیتی محافظت می شود.

این اقدام کانادا تنش های بین عربستان سعودی و کانادا را افزایش می دهد.

در ماه آگوست ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، سفیر کانادا را از عربستان اخراج کرد و در پی توئیت Freeland مبنی بر آزاد کردن مدافعان حقوق زنان، نماینده خود را از کانادا فراخواند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز