چند اقدام فوری داگ فورد پس از تشکیل دولت

Submitted on ی., 06/17/2018 - 17:47

چند اقدام فوری داگ فورد پس از تشکیل دولت

تورنتو- داگ فورد به محض ادای سوگند خود و اعضای کابینه اش می تواند بدون نیاز به مصوبه مجلس انتاریو، به چند قول انتخاباتی اش عمل کند. اقدامات فورد عبارت خواهند بود از:

بازبینی دفاتر مالی استان
یکی از ادعاهای فورد در جریان مبارزات انتخاباتی به دستکاری دولت لیبرال کتلین وین در دفاتر مالی استان با هدف پنهان کردن رقم واقعی کسری بودجه، مربوط بود. او قول بررسی دقیق دفاتر مالی دولت لیبرال و تشکیل کمیته کارشناسی برای بررسی تناقض بین 6.7 میلیارد دلار کسری بودجه اعلام شده از سوی دولت در لایحه بودجه 19-2018 با رقم 11.7 میلیارد دلار اعلام شده از سوی سرممیز کل انتاریو را داد. از آنجایی که عملی کردن برخی از قول های انتخاباتی فورد به نتیجه ممیزی دفاتر مالی استان بستگی خواهد داشت، منطقی است که فورد بازبینی وضعیت مالی انتاریو را در اولویت قرار بدهد. هزینه تحقیقات کمیته مورد اشاره 1 میلیون دلار پیش بینی شده است.

اخراج مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره Hydro One
فورد قبل از راه اندازی کمپین انتخاباتی اش مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل دولت، مدیر اجرایی Hydro One را که سال گذشته بیش از 6 میلیون دلار دستمزد و مزایا دریافت کرد را اخراج می کند. او برای عمل به قول خود بایستی ابتدا، هیئت مدیره فعلی که از سوی دولت لیبرال تعیین شده را برکنار کند. هیئت مدیره بعدی می تواند مایو اشمیت (مدیر اجرایی) را اخراج کند. اما نکته مهم اینکه اشمیت در صورت اخراج شدن، مستحق دریافت مزایای پایان خدمت هنگفت خواهد بود. فورد همچنین به سرعت برای کاهش بهای الکتریسیته اقدام خواهد کرد. یکی از تاکتیک های پیشنهاد شده از سوی او، اختصاص 300 میلیون دلار سود سالانه دولت از محل سهام خود در Hydro One به بخش های دیگر، به جای واریز کردن آن به جیب دولت می باشد. محافظه کاران می گویند که این مبلغ را برای یارانه ای کردن سیستم برق استان که به کاهش فوری بهای الکتریسیته منجر می شود، اختصاص خواهند داد.

بازنویسی برنامه درسی در مدارس انتاریو
مخالفت فورد با برنامه درسی در مدارس انتاریو که توسط کتلین وین به اجرا گذاشته شد، یکی از دلایل انتخاب شدن او به مقام رئیس حزب محافظه کار پیشروی انتاریو بود. او قول داد که تا پایان نظرخواهی و مشاوره با والدین و تدوین برنامه درسی جدید و مناسب هر گروه سنی، برنامه درسی قبلی (مصوب اواخر سال های 1990) را به سیستم آموزش دولتی باز می گرداند.

خاتمه دادن به اعتصاب کادر آموزشی دانشگاه یورک
اعتصاب هیئت علمی دانشگاه یورک، طولانی ترین اعتصاب کارکنان دانشگاه در کشور می باشد. اگر طی چند هفته آینده بین طرفین دعوی توافق حاصل نشود، فورد دستور را صادر خواهد کرد، تا اعتصاب به پاییز یعنی آغاز سال تحصیلی جدید کشیده نشود. البته باید انتظار داشت که نمایندگان حزب نیودموکرات انتاریو که به عنوان وارد مجلس خواهند شد، برای سنگ اندازی مقابل دولت محافظه کار اقدام کنند. هرچند که محافظه کاران به لطف تشکیل دولت اکثریت، مشکلی در تصویب لوایح و برنامه های خود نخواهند داشت.

حمایت آمریکایی ها از کانادا با کمپین #ThanksCanada
آمریکا- در پی حملات لفظی دونالد ترامپ به جاستین ترودو، بسیاری از مردم آمریکا با راه انداختن کمپین #ThanksCanada در توییتر، حمایت خود از نخست وزیر را ابراز کرده و کانادا را به دلیل نقش مثبت و ارزنده اش تحسین کردند.

این کمپین در ابتدا از سوی دیوید وایلد (آهنگساز و ترانه سرای آمریکایی) به راه افتاد، اما به سرعت حامیان زیادی از اقشار مختلف، از سیاستمداران گرفته تا هنرمندان، پیدا کرد.

نیکولاس برنز ، دیپلمات آمریکایی و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد نیز به موارد متعددی که کانادا به کمک آمریکا آمده، از جمله نقش کانادا در نجات 4 گروگان آمریکایی از ایران در سال 1979، اشاره کرد. برنز در پیام خود نوشت: کانادایی ها 4 گروگان آمریکایی را در سال 1979 از ایران فراری دادند، پس از حملات 11 سپتامبر، هزاران مسافر پروازهای آمریکا را پناه دادند و ما را در همه جنگ ها یاری داده اند. ما و کانادا، طولانی ترین مرز حصارکشی نشده در جهان را داریم. بهترین همسایه ای که می توانستیم داشته باشیم!

تورنتو در جمع خوش آتیه ترین شهرهای جهان
تورنتو- شهرمان، تنها شهر کانادایی است که در جمع 10 خوش آتیه ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

محققان Cities Research Center، اخیرا شاخص City Momentum Index (2018) را منتشر کردند. در فهرست جدید، تورنتو در میان 131 شهر جهان، مکان نهم جدول را به خود اختصاص داده است. ونکوور و مونترال به ترتیب رده های نوزدهم و بیست و ششم را اشغال کرده اند.

10 خوش آتیه ترین شهر جهان به ترتیب عبارتند از: سان فرانسیسکو، سیلیکون ولی، نیویورک، لندن، بوستون، لس آنجلس، پاریس، آمستردام، تورنتو و سن دیگو.

در فهرست امسال شهرهای جهان بر حسب دانشگاه ها، کیفیت هوا، زیرساخت های حمل و نقل عمومی، اقتصاد مبتنی بر نوآوری، حضور شرکت های فن آوری و غیره رتبه بندی شده اند.

واقعیت تلخ کانادا؛ سرپرستی چهل و نه درصد از فرزندان مادران نوجوان به دولت واگذار می شود
مانیتوبا- ریسک بارداری دختران نوجوان تحت سرپرستی سازمان حمایت از کودکان و همچنین احتمال واگذار شدن سرپرستی کودکان آنها به دولت بسیار بالا می باشد. آمار دقیق بارداری مادران نوجوان تحت سرپرستی سازمان تا همین اواخر مشخص نبود. اما بر اساس نتیجه تحقیقاتی که در نشریه Pediatrics منتشر شده، 49 درصد از 5 هزار و 942 مادر نوجوان تحت سرپرستی دولت مانیتوبا، حضانت فرزندان خود را قبل از رسیدن آنها به دو سالگی از دست داده اند. متاسفانه سرپرستی 25 درصد از این نوزادان در هفته اول تولد به سازمان واگذار می شود.

این در حالیست که سرپرستی تنها 10 درصد از فرزندان مادران نوجوان (خارج از سیستم دولتی) قبل از 2 سالگی کودک به سازمان واگذار می شود.

با اینکه همه مادران نوجوان با ریسک از دست دادن سرپرستی فرزند خود روبرو هستند، علت بالا بودن این ریسک نزد مادران تحت سرپرستی دولت چیست؟ زنان جوان در سیستم foster care با چالش های بسیار روبرو هستند. مهم ترین آنها، محرومیت این مادران نوجوان از حمایت و پشتیبانی مالی والدین می باشد. با اینکه مادر شدن، اتفاقی خوب تلقی شده و می تواند به این مادران نوجوان امکان داشتن خانواده ای که خود از آن محروم بودند را بدهد، اما بزرگ کردن فرزند در حالی که مادر خود تحت سرپرستی دولت می باشد، چالش برانگیز است.

یکی از دلایل سلب حضانت فرزند از مادر نوجوان در هفته اول بعد از تولد کودک، معتاد بودن مادر می باشد. اما واقعیت این است که درمان اعتیاد مادرانی که از فرزند خود جدا می شوند، اغلب با شکست روبرو می شود. دولت کبک برای حل این مشکل و حمایت از مادران نوجوان و فرزندشان برنامه Portage’s Mother and Child را معرفی کرده است. به نظر می رسد که برنامه های مشابه در سایر استان های کانادا نیز بایستی به اجرا گذاشته شود. در حد امکان، مادران نوجوان و فرزندان شان بایستی در کنار یکدیگر زندگی کنند، تا امکان برقرار شدن ارتباط بین آنها فراهم شود. در بسیاری از موارد، داشتن فرزند به مادر نوجوان انگیزه می دهد تا اعتیاد را ترک کرده و زندگی سالمی را پیش بگیرد.

مامور قلابی اداره مالیات با دستبند به خانه قربانی کلاهبرداری رفت!
8 ساعت قبل اخبار, اخبار کانادا دیدگاه‌ها برای مامور قلابی اداره مالیات با دستبند به خانه قربانی کلاهبرداری رفت! بسته هستند
بریتیش کلمبیا- پلیس به مردم در مورد کلاهبردارانی که خود را به جای ماموران اداره مالیات جا می زنند، هشدار داد. 8 جون، مردی که خود را مامور اداره مالیات معرفی کرد، به منزل یکی از ساکنان شهرک Esquimalt در حومه جنوبی ونکوور مراجعه کرد. زن صاحبخانه طی چند روز قبل از آن، چندین تماس تلفنی از فردی که خود را مامور اداره مالیات جا زده بود، دریافت کرده بود. صبح 8 جون، مردی کت و شلوارپوش با دستبند به منزل قربانی مراجعه و تهدید کرد که اگر مبلغ درخواستی را نپردازد، او را بازداشت خواهد کرد.

خوشبختانه این زن، درب را به روی مهمان ناخوانده بست و بلافاصله با 911 تماس گرفت. ماموران پس از چند دقیقه سر رسیدند، اما مرد کلاهبردار محل را ترک کرده بود.

مشخصات ظاهر مامور قلابی، سفیدپوست، 30 و چند ساله با موی تیره کوتاه اعلام شده است.

توجه داشته باشید که ماموران اداره مالیات هرگز به درب خانه مودیان مالیات مراجعه نمی کنند. بنابراین اگر احیانا با مورد مشابه روبرو شدید، حتما با پلیس تماس حاصل نمایید.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز