چرا سال ۲۰۱۹ برای فروش کاندومینیوم سال دشواری است؟

Submitted on پ., 01/17/2019 - 19:33

در سال های اخیر بازار کاندوی تورنتو بسیار داغ بوده است و قیمت کاندو افزایش قابل توجهی داشته است. همزمان اجاره بهای کاندو به دلیل عرضه ی محدود بالا می باشد و تفاوت های فاحش نسبت به بازار
خانه های مستقل برای مردم قابل لمس است. در سال ۲۰۱۹ کارشناسان و خانه سازان بر این باورند که برای خریداران جدید ، خانه سازان و مستأجران شرایط سخت تر شده است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، مشکل اصلی توانایی خرید است و قیمت های جدید کاندو خرید کاندو را برای خریداران دست اول غیر ممکن کرده است. در سال ۲۰۱۹ قیمت یک طبقه ی کامل نشده ی در دست ساخت به ۱۰۰۰ دلار برای هر متر مربع رسید. این قیمت تقریبا دو برابر متوسط قیمت در سال ۲۰۱۶ است که هر متر مربع ۵۶۵ دلار بود.

به طور کلی، قیمت خانه های پیش خرید شده باید از کاندوهای دست دوم گران تر باشد. اما در سه سال گذشته قیمت کاندوهای دست دوم تا ۵۰ درصد بالا رفت. این خریداران را در بازار سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ آشفته کرد و حجم خرید کاندو را به ۶۰۰۰۰ واحد رساند در سال ۲۰۱۷ قیمت کاندوهای دست دوم بالاتر از پیش خرید خانه بود.

قیمت آپارتمان های دست دوم در سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد اما سازمان شهرسازی پیش بینی می کند که قیمت کاندوهای دست دوم در سال ۲۰۱۹ تا ۶ درصد افزایش یابد. در ۱۹ ماه گذشته قیمت کاندو از خانه های مستقل پیشی گرفت. ۵ سال قبل، بین سال های ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۷، قیمت خانه های مستقل بیش از کاندو بالا رفت.

مطمئنا اگر عرضه ی خانه افزایش یابد، بدون شک برای خریدارانی که قبلا خانه خریده اند خبر خوشی نخواهد بود زیرا که با عرضه ی بیشتر خانه قیمت خانه پایین خواهد آمد و آنانی که خانه را گران خریده اند احساس می کنند که پول از دست داده اند. بعضی از سرمایه گذاران انتظار دارند که مورتگیج های خود را با افزایش اجاره بهاء بتوانند بپردازند. امسال،‌ خانه سازان ممکن است بتوانند تعداد خانه های زیادی را تحویل دهند. در دو سال گذشته، هر سال فقط ۱۵۰۰۰ خانه هر ساله ساخته می شد ولی امسال ممکن است ۲۵۰۰۰ خانه آماده ی تحویل باشد.

در سال ۲۰۱۸، ۲۷۴۲۶ آپارتمان اجاره رفت و قیمت متوسط افزایش اجاره ۹.۳ درصد بود. با توجه به اطلاعات بدست آمده از سایت Rentals در سال ۲۰۱۹ اجاره بها ۱۱ درصد افزایش خواهد یافت.اگرچه کارشناسان سازمان شهرسازی به این نکته اشاره کرده اند که آپارتمان های جدیدی که امسال وارد بازار می شوند ممکن است از بالا رفتن شتابان اجاره بهاء جلوگیری کنند. دلیل این افزایش اجاره بهاء تعداد کم ساختمان های جدید است. وقتی که تعداد ساختمان های جدید تحویل شود، افزایش اجاره بهاء رو به کاهش می رود و ممکن است افزایش اجاره بهاء به کمتر از ۱۰ درصد برسد. این بدان معناست که مقدار پول پرداخت شده توسط سرمایه گذاران در سال های گذشته بازخورد خوبی نداشته است.

خانه سازان با سطحی از مشکلات دیگری مواجه هستند: در سال ۲۰۱۸ ساخت و ساز خانه ۷.۲ درصد افزایش داشت گویی که هزینه های افزایش یافته تمایلی ندارند که در نقطه ای متوقف شوند. در حال حاضر پروژّه های بیشتری در جی تی ای در دست ساخت است که این تعداد در تاریخ ساخت و ساز بیشتر از هر زمانی است. هزینه های افزایش یافته به علت تأخیر در تحویل در سال ۲۰۱۸ منجر به کم شدن تعداد کاندو شده است و ۴۰۰۰ آپارتمان به بازار کاندو تحویل نشد. در سال ۲۰۱۷ تنها ۱۶۷۸ آپارتمان تحویل نشد.
تورتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز