پیش بینی کارشناسان مبنی بر بازگشت بازار مسکن تورنتو به وضعیت پیشین

Submitted on پ., 07/19/2018 - 20:46

پیش بینی کارشناسان مبنی بر بازگشت بازار مسکن تورنتو به وضعیت پیشین
سردی بازار ملک و املاک تورنتو که از سال گذشته آغاز شده بود، در نیمه اول 2018 نیز کم و بیش ادامه پیدا کرد. اما دو بازیگر عمده این حوزه بر این باورند، که وضعیت کنونی به روال پیشین باز خواهد گشت. کمااینکه فیل سوپر رئیس هیئت مدیره شرکت بزرگ ملک و املاک رویال لیپیج تورنتو می گوید، گرچه در بازار بهاری 2018 شکوفایی به چشم نخورد، اما می توان در افق نزدیک تغییرات را مشاهده کرد. تغییراتی که پس از 14 ماه دخالت دولت، افزایش بهره وام مسکن، و قوانین سفت و سخت تر برای گرفتن این وام، خود را نشان می دهند. وی می افزاید: البته این تغییرات در گزارش های فصلی نمود چندانی ندارند. اما گزارشات هفته به هفته نشانگر آنند، که قیمت ها دارند بالا می روند.

به گزارش ساوثبی دیگر شرکت بزرگ ملک و املاک تورنتو نیز گرچه میزان فروش واحدهای واقع در مجتمع های مسکونی در کلانشهر تورنتو در نیمه اول 2018 در مقایسه با برهه مشابه سال گذشته کاهش 8 درصدی نشان داد، اما فروش خانه های از یک میلیون دلار به بالا افزایش 25 درصدی داشت. براساس این گزارش بازار ملک و املاک کلانشهر تورنتو که به سبب اجرای سیاست مسکن منصفانه از آوریل 2017 سرد شده بود، اینک در همان راهی افتاده که بازار ملک و املاک ونکوور پس از برقراری مالیات بیشتر برای خریداران خارجی در آن قرار گرفته بود. کمااینکه تقریبا دو سال پس از اجرایی شدن این مالیات، دوباره بهای قطارخانه ها (از هر دو طرف متصل به خانه های کناری)، در بخش غربی این کلانشهر رو به افزایش گذاشته است. روندی که امکان دارد، در کلانشهر تورنتو نیز رخ دهد. کمااینکه برد هندرسن رئیس هیئت مدیره ساوثبی انتظار دارد با وجود ثابت ماندن احتمالی شمار فروش، تا پایان سال جاری بهای اینگونه خانه ها در شهر ما نیز افزایش پیدا کند. زیرا از جمله میزان تقاضا بیش از عرضه خواهد بود.

به گفته هندرسن گرچه مردم در مورد اخبار در پیوند با دادوستد آزاد و افزایش تعرفه ها بین آمریکا و کانادا نگرانند، اما شرایط لازم جهت ادامه رونق بازار ملک و املاک تورنتو وجود دارند. چراکه مثلا این اخبار تاکنون بر حوزه اشتغال شهر ما تاثیری نداشته اند. کمااینکه می افزاید: اگر به سخنان کارفرماها توجه کنیم، می بینیم که برای یافتن (هر نوع از) کارکنان در مضیقه هستند. کارکنان مناسب و بامهارت، که جای خود دارند. این روند سبب افزایش حقوق ها و دستمزدها می شود. مساله ای که به نوبه خود تقاضا برای مسکن و بهای آن را بالا می برد.

براساس گزارش فصل دوم سال جاری رویال لیپیج نیز در مجموع بهای مسکن در کلانشهر تورنتو 1.9 درصد افزایش داشته، که سبب شده قیمت متوسط ملک و املاک مسکونی در شهر ما سر به 821 هزار و 632 دلار بزند. این گزارش پیش بینی می کند که این اعداد و ارقام بین فصل های دوم و سوم امسال، به ترتیب به 2.1 درصد و 838 هزار و 984 دلار افزایش یابند.

از دیگر سو روند در برخی از حومه های تورنتو برعکس بوده است. کمااینکه بهای مورد اشاره در ریچموندهیل و مارکهام به ترتیب کاهش 12.4 و 8.8 درصدی داشته است. البته به گفته فیل سوپر به موازات آغاز افزایش بهای مسکن در تورنتو در فصل سوم و چهارم امسال، وضعیت این حومه ها نیز تغییر خواهد کرد. وی در مورد چرایی این دیدگاهش می گوید: افرادی بوده اند که می خواستند، در محدوده پیش شماره تلفن 416 از واحدهای واقع در مجتمع های مسکونی بخرند. اما وقتی مشاهده می کنند قیمت ها در محدوده 905 پایین آمده، می گویند چرا در این محدوده یک قطارخانه نخریم؟

جالب اینکه برغم وضعیت کنونی در ریچموندهیل و مارکهام، در برخی نقاط دورتر استان انتاریو اوضاع بگونه ای دیگر است. مثلا در کینگزتون و بله ویل در غرب، و ویندزور در شرق تورنتو، شاهد افزایش بهای مسکن بوده ایم. چراکه خریداران بار نخست و برخی از مشتریان دیگر به سبب گران بودن بازار ملک و املاک تورنتو، به سوی بازارهای ارزان تری سوق داده شده اند، که می توانند در آنها با پول خود مسکن بزرگتری بخرند.

اجباری شدن کمربند ایمنی در اتوبوس های بین شهری
اتاوا- دولت فدرال، کمربند ایمنی در اتوبوس های مسافری بین شهری را اجباری اعلام کرد. به این ترتیب از 1 سپتامبر 2020، کلیه اتوبوس های مسافری که در بزرگراه های کشور تردد می کنند بایستی مجهز به کمربند ایمنی باشند. این قانون شامل اتوبوس های با وزن بیش از 4 هزار و536 کیلوگرم می باشد. اتوبوس های کوچکتر (به استثنای اتوبوس مدرسه) هم اکنون نیز مجهز به کمربند ایمنی هستند.

دولت فدرال، هدف خود را محافظت از مسافران و جلوگیری از پرتاب شدن مسافران به بیرون در سوانح رانندگی و یا در صورت چپ شدن اتوبوس ذکر کردند.

این تصمیم 3 ماه پس از سانحه رانندگی دلخراش در ساسکاچوان و کشته و مجروح شدن اعضای تیم هاکی Humboldt Broncos گرفته شده است.

بازگشت برنامه بیست سال پیش آموزش جنسی به مدارس دولتی انتاریو
تورنتو- همانطور که می دانید، دولت انتاریو برنامه درسی سال 2015 (مصوب دولت کتلین وین) برای آموزش جنسی در مدارس دولتی را لغو کرده و اعلام کرد تا تدوین شدن برنامه درسی جدید، آموزش جنسی در مدارس به روال 20 سال قبل انجام خواهد شد.

داگ فورد، قول داد که برنامه آموزش جنسی جدید بر اساس نقطه نظرات والدین از 124 حوزه انتخابی انتاریو، تدوین خواهد شد.

در پی معرفی برنامه درسی جدید توسط دولت کتلین وین، بسیاری از والدین انتاریویی از آن انتقاد کرده و محتوای آن را مناسب سن و سال دانش آموزان ابتدایی ندانستند و مدعی شدند که در فرایند تدوین برنامه با والدین از اقشار مختلف جامعه، مشورت نشده بود. داگ فورد در جریان کمپین انتخاباتی قول لغو برنامه درسی آموزش جنسی را داد و به وعده خود عمل کرد.

خانم لیزا تامسون، وزیر جدید آموزش و پرورش انتاریو در جلسه پرسش و پاسخ مجلس گفت که علیرغم بازگشت برنامه درسی سال 1998 به مدارس، آموزگاران می توانند مفاهیمی مانند یا consent، پیامدهای ارسال پیام های با مضمون جنسی و غیره را که با واقعیت های جامعه امروز مطابقت دارند، آموزش بدهند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز