وجود مواد شیمیایی مضر در محصولات رستورانهای زنجیره ای تیم هورتونز

Submitted on ی., 09/30/2018 - 17:42

وجود مواد شیمیایی مضر در محصولات رستورانهای زنجیره ای تیم هورتونز

امسال شرکت تیم هورتونز سال خوبی را سپری نکرده است.

طبق گزارش خبری CTV و مرکز حفاظت از محیط زیست کانادا، نشانه­ هایی از وجود یک ماده کشنده شیمیایی در Timebite شکلاتی این شرکت و محصولات Kraft و Oreos یافت شده است. ماده گلیفوزات موجود در علف کش­ها گاهی اوقات وارد مواد غذایی می­شوند. و مقادیر زیادی از مصرف این محصول منجر به سرطان می­شود.

تیم هورتونز اعلام می­کند که این مقدار در حدی نیست که باعث صدمات زیانبار شود. با اینحال، چه کسی حاضر است، مواد شیمیایی کارسینوژنیک را مصرف کند. پس از اولین پاسخگویی از سوی شرکت تیم هورتونر، گزارشی از سوی حفاظت محیط زیست کانادا بسرعت در شبکه ­های اجتماعی پخش شد.

شاید این ضربه بزرگی برای خدشه دار کردن اعتبار تیم هورتونز باشد. و شرکت در تلاش است تا با جذب مشتریان کانادایی خود این اعتبار خدشه­ دار شده اش را بهبود بخشد.

پیشنهاد جدایی کبک از کانادا و پیوستن به آمریکا توسط یکی از احزاب سیاسی کانادا
هر ساله در دوران انتخابات احزاب محلی تلاش میکنند تا با برنامه هایی گاها غیرقابل اجرا، مانند کاهش هزینه های رفت و آمد، حذف کامل ماشین های بنزینی و حتی پیوستن به یک کشور جدید آراء رای دهندگان را کسب کنند.

به تازگی یکی از احزاب کانادا پیشنهاد پیوستن کبک به ایالات متحده را به عنوان پنجاه و یکمین استان این کشور مطرح کرده است. و به طور دقیقتر این حزب خواستار استقلال کامل کبک در عین پیوستن به آمریکا شده است. اینکه این مساله چه تغییری در وضعیت کنونی کبک به عنوان بخشی از کشور فدرالی کانادا ایجاد میکند همچنان نامعلوم است.

شخصی که با ایستادن در خطرناک ترین ایستگاه اتوبوس برنده جایزه در امریکای شمالی شد
در اوایل ماه جاری ایستگاه اتوبوس مترو ونکوور یکی از بدترین متروهای آمریکای شمالی شناخته شد.

این مترو که در بزرگراه Lougheed، تقاطع جاده Lougheed و جاده قدیم Dewdney Trunk در پیت میدوز (Pitt Meadows) واقع شده است، در رقابت های Sorry Bus Stops در StreetBlog به عنوان یکی از چهار فینالیست انتخاب شد.

این ایستگاه اتوبوس محلی به عنوان اولین ایستگاه اتوبوس خطرناک در میان ایستگاه های اتوبوس خطرناک دیگر از جمله سینسیناتی (Cincinnati)، نیو اورلینز (New Orleans) و پیتسبرگ (Pittsburgh) قرار گرفت.

این ایستگاه های اتوبوس نه تنها ظاهر خوشایندی ندارند بلکه خطرناک هستند و با این شواهد مردم هر روز در معرض این شرایط خطرناک قرار می گیرند.

بر اساس رأی نهایی، ایستگاه اتوبوس مترو ونکوور با احتساب امتیاز 58 درصد بر 45 درصد به علت لغزندگی جاده نسبت به سینسیناتی به این رقابت خطرناک پایان داد.

Jason Lee یک شهروند محلی بریتیش کلمبیا است که مفتخر به دریافت جایزه ای بابت ایستادن در این ایستگاه خطرناک شد که چنین ریسکی کار هر آدم عادی نبود.

شایان ذکر است بزرگراه Lougheed یکی از خطرناک ترین بزرگراه ها در بریتیش کلمبیا به شمار می رود که با 33 مورد فوتی در یک دوره 10 سال (2004 -2013) در سطح استانی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

کلگری سومین رتبه را از نظر قیمت بالای خرید مسکن در آلبرتا دارد
هر چند شهرهای آلبرتا مانند ونکوور یا تورنتو از نظر قیمت اجاره و وام مسکن مناسب هستند، اما این بدان معنا نیست که همه ی شهرهای این استان برای زندگی مقرون به صرفه میباشند.

بالاخره این استان هم مثل هر استان دیگری از نظر قیمت خانه بالا و پایین دارد. بر طبق مطالعه جدیدی از Zoocasa، رتبه بندی دقیق شهرها محاسبه شده است.

براساس این مطالعه، شهر پرجمعیت کلگری در رتبه سوم مسکن با قیمت بالا قرار گرفته، در حالی که متوسط قیمت ​​خانه در برابر میانه درآمد، به ترتیب به قیمت 479.266 دلار و 52.765 دلار، رسیده است.

این یعنی یک فرد نیاز است 9.1 برابر درآمد سالانه خود را پس انداز و برای خرید یک خانه معمولی در شهر صرف کند– البته در آلبرتا دو شهر دیگر هست که در آن هزینه های زندگی از کلگری بالاتر میباشد.

Camrose در رتبه دوم قرار دارد. متوسط قیمت خانه در آنجا ​​337143 دلار است، که ممکن است در مقایسه با کلگری، کم به نظر برسد، اما میانگین درآمد سالانه یک فرد تنها 36096 دلار است، که قیمت خانه نسبت به درآمد 9.3 میباشد.

و در نهایت، شهر کوهستانی Canmore که در رتبه ی یکم قرار دارد و گران ترین شهر آلبرتا از نظر خرید خانه است، که در آن هم قیمت خانه ها و هم درآمد مردم بسیار بالا است.
اطلاعات کامل را می توان در اینفوگرافی زیر که توسط Zoocasa ارائه شده به دست بیاورید.

براساس این مطالعه، قیمت خرید یک خانه ی معمولی​​ مبلغ 676093 میباشد، در حالی که درآمد متوسط ​​یک فرد 52224 دلار است - قیمت خانه به نسبت درآمد 12.9 است.

البته که تمام اخبار بد در آلبرتا جمع نشده است، Zoocasa سه شهر ارزان تر از نظر خرید املاک و مستغلات در این استان را نیز مشخص کرده است.

از شهر سوم شروع میکنیم:
Grande Pririe با نسبت 2.6 (قیمت یک خانه معمولی ​ 319084 دلار به متوسط درآمد 54062 دلار)
Cold Lake با نسبت 2 (281231 دلار تا 68267 دلار)
و به لطف مقدار پول در گردش مردم، مقرون به صرفه ترین شهر Fort McMurray است با نسبت 2 (439664 دلار به کل 106912 دلار).

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز