هشدار: کلاهبرداری آنلاین از متقاضیان تمدید پاسپورت کانادایی

Submitted on چ., 03/28/2018 - 16:28

در سال گذشته، خبرگذاری CBC تورنتو از وب سایتی تحت عنوان Passport online خبر داد که کانادایی ها اطلاعات شخصی، پاسپورت و اطلاعات کارت اعتباری خود را در آن به اشتراک می گذارند، و به اشتباه فکر می کنند که سایت دولت فدرال است. این شیوه کلاهبرداری همچنان ادامه دارد و قربانیان آن صدها دلار بابت به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی و پاسپورت خود با شرکت های آنلاین هزینه پرداخت می کنند.

Passport Online خدمات تکمیل فرم های تقاضا را فراهم می کند و از طرف دولت به صورت رایگان در دسترس همگان قرار می گیرد.

در هنگام جستجو در Google این سایت با عناوین مختلف، از جمله "renew Canadian passport online" در صدر قرار میگیرد.

از آنجایی که این داستان برای اولین بار در فوریه 2017 منتشر شد، بیش از دوازده نفر با CBC News تماس گرفته و داستان های مشابهی گزارش داده اند.

قربانیان این ماجرا، از دادن اطلاعات شخصی به یک شرکت خصوصی، و فرستادن گذرنامه های خود به یک سازمان غیر دولتی، سرقت هویتشان و هزینه جهت خدمات ابراز نگرانی کردند.

در هنگام تمدید گذرنامه، با کلیک بر روی سایت با صفحه نمایش آبی و سفید و پرچم کانادا در گوشه ای مواجه می شوید که سوالات شخصی و اطلاعات کارت اعتباری را از شما می خواهد.

پاسخ دولت فدرال
احمد حسن، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی، به مهاجرین هشدار داد و بیان کرد، "البته، ما، باید مراقب باشیم و هر روز برای حفظ یکپارچگی نظام شهروندی مان تلاش کنیم." وی افزود دولت 1 تا 800 مورد شکایت داشته است. "ما نیز در صددیم به زودی با سازمان های امنیتی، مسئولان اجرای قانون، برای مقابله با هر گونه تقلب و کلاهبرداری در زمینه تابعیت و یا مهاجرت که با آن مواجه هستیم، همکاری کنیم."

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز