نرخ بیکاری کانادا در پایین ترین سطح خود

Submitted on Mon, 06/10/2019 - 18:10

بنا بر سازمان آمار کانادا نرخ بیکاری در این کشور طی ماه مه به 5/4 درصد، یعنی کمترین سطح خود از سال 1976 که داده های آن قابل دسترسی می باشد، رسیده است. این کشور در این ماه 27,700 موقعیت شغلی جدید ایجاد نموده که به مراتب کمتر از 107,000 موقعیت شغلی است که در ماه آوریل پدید آورده است که بیانگر رکوردی بی نظیر در تمام طول این سال ها در رابطه با ایجاد شغل طی یک ماه می باشد.

افت شگفت انگیز این ماه در نرخ بیکاری عمدتا به دلیل کاهش تعداد افراد جویای کار رخ داده، به گونه ای که طبق سازمان آمار کار کانادا، نیروی کار کانادا در ماه مه حدود 50,000 نفر کاهش داشته و مهم تر این که بخش عمده آن مربوط به کارگران جوان بین 15 تا 24 سال بوده است.

بیشترین دستاوردهای شغلی مربوط به استان های انتاریو، بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک بوده و کبک نیز حدود 12,000 موقعیت شغلی از دست داده، در حالی که این رقم برای آلبرتا حدود 2,000 شغل می باشد.

David Rosenberg، اقتصاددان ارشد شرکت Gluskin Sheff، یکی از تحلیل گران مهم اخبار تجاری، که ماه گذشته اظهار داشت تعرفه های جدید ترامپ به از دست دادن کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده وی خواهد انجامید، هم اکنون، نظریه جدید دیگری ارائه داده است با این محتوی که به احتمال بسیار ترامپ برنامه ای هوشمندانه در رابطه با بازار سهام تا زمان انتخابات سال 2020 پیاده سازی خواهد کرد.

چنانچه این نظریه برای برخی باورپذیر بوده، احتمالا به این دلیل است که ترامپ بارها و بارها از بانک مرکزی ایالات متحده خواستار کاهش نرخ بهره گشته که موجب گشته بانک مرکزی از نرخ های بسیار بالا در سهام بازار ممانعت نماید. گرچه هیچ راهی برای دانستن این که ترامپ به واقع این طرح را انجام خواهد داد یا نه وجود نداشته، اما باور این نظریه در میان برخی در وال استریت رو به افزایش است.

همانند سایر شرکت های رسانه ای اجتماعی، توییتر نیز پیرامون حذف اخبار جعلی مربوط به انتخابات آتی فدرال کانادا در سال جاری تحت فشار سیاستمداران قرار گرفته است. وزیر امور خارجه دموکراتیک، Karina Gould، میکرو وبلاگی به منظور جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست در سیستم عامل رسانه های اجتماعی، ایجاد نموده و فیس بوک، گوگل و مایکروسافت را نیز به این برنامه افزوده است.

اوایل این هفته سرمایه گذاران پس از انتشار گزارش های خبری مبنی بر این که دولت ایالات متحده در حال بررسی قوانین ضد انحصاری آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل بوده و از قوانین ایالات متحده به منظور انحلال این شرکت ها با قدرت انحصاری استفاده می کند، به شدت نگران گشتند. اما بنا بر گزارش سایت خبری Bloomberg، این غول های تکنولوژی خود را برای مبارزه با دولت ترامپ آماده نموده و پیش تر وکلای خود را حاضر ساخته و سخنرانانی نیز جهت مبارزه با اتهامات ضد ترویجی در اتحادیه اروپا استخدام نموده اند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز