مرگ نه نفر در لندن انتاریو بر اثر شیوع استرپتوکوک

Submitted on چ., 11/29/2017 - 21:07

مقامات بهداشتی لندن، انتاریو با ذکر هشدار خاطر نشان کردند که 9 نفر با ابتلا به عفونت باکتریایی استرپتوکوک در لندن انتاریو جان خود را از دست دادند.

با گذشت قریب به 18 ماه پیش از اعلام شیوع آن، واحد سلامت میدلسکس لندن از عفونت بیش از 132 مورد از اوایل آوریل سال 2016 خبر داد.

از میان این موارد، درمان 22 درصد آنها نیازمند بستری در مراقبتهای ویژه بود، 15 درصد سندرم شوک سمی استرپتوکوک را داشتند و 15 درصد فاشئیت نکروزان داشتند.

دکتر گایان هوانیسین، معاون بهداشت و درمان علوم پزشکی بر این باور است حدود نیمی از این موارد شامل مصرف کنندگان تزریق مواد مخدر و یا در میان افراد بی سر پناه بوده است.

علائم بسته به محل عفونت ممکن است به صورت تب، لرز، گلودرد، سرگیجه، سردرگمی، درد شدید، قرمزی یا تورم در اطراف زخم یا محل جراحت باشد.

هوانیسین می گوید علت هشدار این بیماری به این خاطر است که واحد بهداشتی شاهد افزایش عفونت در میان افرادی شایع شده است که هیچ ارتباطی با مصرف کنندگان مواد مخدر یا افراد بی سر پناه نداشتند.

وی در روز دوشنبه در طی پخش خبری اظهار کرد: "ما باید درک بهتری از آنچه که اتفاق می افتد داشته باشیم، به همین دلیل این هشدار را به اطلاع عموم رساندیم."

باکتری ها از طریق تماس مستقیم با ترشحات بینی و گلو از یک فرد آلوده، یا تماس مستقیم با زخم های عفونی یا زخم های بر روی پوست پخش می شوند.

در حالی که چنین عفونت هایی در طول سال رخ می دهند، واحد سلامت در روز دوشنبه اعلام کرد تعداد عفونت ها در زمستان افزایش می یابند.

لازم به ذکر است اکثر عفونت های استرپتوکوک باعث بیماری های نسبتا خفیفی مانند گلودرد می شوند، اما گاهی اوقات عفونت های جدی تر و به مراتب کشنده می توانند به عضلات، خون و سایر اعضای بدن سرایت کنند.

واحد بهداشت به شستن مداوم دست ها توصیه می کند، هنگام سرفه کردن یا عطسه جلوی دهان و بینی را بگیرید، از نوشیدن و خوردن در ظروف مشترک اجتناب کنید و به منظور عدم ابتلا به عفونت از استفاده مشترک تجهیزات و لوازم مواد مخدر پرهیز کنید.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز