مرکل و نتانیاهو بر تفاوت ها و اشتراک نظرهایشان تأکید کردند

Submitted on پ., 10/04/2018 - 21:01

مرکل و نتانیاهو بر تفاوت ها و اشتراک نظرهایشان تأکید کردند


آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل
Abir Sultan/Pool via REUTERS
صدراعظم آلمان فدرال، آنگلا مرکل، امروز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در این کشور ملاقات کرد. در این ملاقات، صدراعظم آلمان گفت که کشورش در مبارزه با یهودستیزی و بیگانه ستیزی همواره خود را مسئول احساس می کند. در سفرش به اسرائیل، آنگلا مرکل به اختلاف نظرهای دو کشور دربارۀ توافق اتمی با ایران و خانه سازی های یهودی در کرانۀ غربی رود اردن و مناطق فلسطینی اشغال شده توسط ارتش اسرائیل از سال ١۹٦۷ نیز اشاره کرد.

با این حال، آنگلا مرکل بر اشتراک نظرهای دو کشور نیز تأکید نمود و گفت که دولت برلین از تهدید امنیتی ایران به دلیل حضورش در سوریه علیه اسرائیل آگاه است و معتقد است که باید از توسعۀ سلاح های اتمی جلوگیری کرد.

نخست وزیر اسرائیل هفتۀ گذشته کشورهای اروپایی را به دلیل تلاش شان برای نجات توافق اتمی با ایران و دور زدن تحریم های آمریکا علیه تهران، به مماشات با جمهوری اسلامی ایران متهم نمود. او این مماشات را به رفتار کشورهای اروپایی در قبال رژیم نازی تشبیه کرد.

در سفرش به اسرائیل، خانم مرکل پس از بازدید از بنای یادبود قربانیان "شوآ" (قتل عام یهودیان توسط آلمان نازی) یادآور شد که سفر وی به اسرائیل تقریباً همزمان است با هشتادمین سالگرد "شب کریستال" که سرآغاز خشونت های یهودستیزانۀ آلمان نازی و نسل کشی بعدی یهودیان توسط رژیم هیتلری بود.

صدراعظم آلمان فدرال در دفتر ویژه بنای یادبود "شوآ" نوشت : "از این دوره کشور آلمان خود را دائماً مسئول می داند که خاطرۀ این جنایت را زنده نگه دارد و در مقابل یهودستیزی، بیگانه ستیزی و خشونت و کینه مقاومت کند."

سفر آنگلا مرکل به اسرائیل در عین حال با نگرانی از ظهور دوبارۀ یهودستیزی در آلمان همزمان است. خود خانم مرکل پیش از ورود به اسرائیل اعتراف کرد که متاسفانه یهودستیزی در کشورش گسترش یافته است. او در سخنرانی که در دانشگاه "حیفا" به مناسبت دریافت یک دکترای افتخاری ایراد کرد، تصریح نمود که جامعۀ یهودیان آلمان به طور معجزه آسایی در حال شکوفایی است و جزئی از هویت این کشور به شمار می رود. خانم مرکل در عین حال از مناسبات اسرائیل و آلمان به عنوان "دهشی گرانقدر" در قیاس با درس های تلخ تاریخ یاد نمود.

با این حال و برغم اختلافات دو کشور به ویژه بر سر خانه سازی های یهودیان در سرزمین های فلسطینی، سفر خانم مرکل به اسرائیل عمدتاً به مسائل اقتصادی، توافق های همکاری دو کشور و مبارزه با یهود‌ستیزی اختصاص یافت. در سفر به اسرائیل خانم مرکل به سرزمین های فلسطینی نرفت و با رهبران فلسطینی نیز ملاقات نکرد.

روزی که علی دایی خبرساز شد: بهترین مهاجم جام ملت‌های آسیا، احضار شد
علی دایی از برخورد مسئولان با خیرین کمک‌رسان به مردم ابراز تاسف نمود.

علی دایی، فوتبالیست دارنده رکورد بیشترین تعداد گل در باز‌ی‌های ملی، از سوی پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال بعنوان "بهترین مهاجم تمام ادوار قاره آسیا" شناخته شد. همزمان، علی دایی، یکی از مهمترین شخصیت‌های فوتبال ایران، به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه پس از وقوع زلزله در کرمانشاه، به دادسرای رسیدگی به جرائم پولی تهران، احضار شد.

پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال، روز پنج‌شنبه ۴ اکتبر/۱۲ مهر، در فاصله سه ماه تا زمان برگزاری جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا، بهترین مهاجم تمام أدوار قاره آسیا از بین ۹ بازیکن را به نظرسنجی گذارد. بنا بر اعلام این پایگاه اینترنتی، علی دایی، با بیشترین آرا، بعنوان بهترین مهاجم تمام أدوار قاره آسیا شناخته شد.

علی دایی، یکی از مهمترین شخصیت‌های فوتبال ایران، دارنده بالاترین رکورد جهانی بیشترین تعداد گل در بازی‌های ملی است. این فوتبالیست نامدار ایرانی، با ۱۰۹ گل زده در مجموع ۱۴۹ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران، در صدر بهترین گلزنان جهان و بالاتر از کریستیانو رونالدو با ۸۵ گل زده در ۱۵۲ بازی برای تیم ملی پرتغال قرار دارد.

برترین‌ رکوردهای علی دایی در جهان فوتبال تنها به بیشترین تعداد گل برای بازی‌های ملی خلاصه نمی‌شود. علی دایی، دارای رکوردهای دیگری همچون برترین گلزن تاریخ مسابقات مقدماتی جام جهانی، برترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا، کسب دو بار عنوان برترین گلزن ملی سال جهان، تنها بازیکن آسیایی در بین ۱۰۰ بازیکن برتر تاریخ، اولین بازیکن آسیایی حاضر در فینال لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین بازی ملی در تیم ملی ایران و ... است.

ابراز تاسف و اعتراض علی دایی نسبت به برخورد مسئولان

همزمان با اعلام اسامی نه تن از بهترین مهاجمان تمام أدوار قاره آسیا از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، علی دایی در صفحه شخصی اینستاگرام خود از دریافت احضاریه دادسرای آگاهی تهران به منظور "ادای توضیحات پیرامون نحوه و چگونگی و میزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور ارائه به زلزله‌زدگان کرمانشاه" خبر داد.

علی دایی با انتشار این احضاریه در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: آخر و عاقبت یازده ماه تلاش شبانه‌روزی برای ساخت و ساز خانه‌های مردم زلزله‌زده کرمانشاه: احضار به آگاهی.

همچنین این شخصیت برجسته فوتبال ایران تصویری از نامه‌ای خطاب به "ریاست مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی ناجا" را منتشر کرده است که در آن گزارش کمک‌های جمع‌آوری شده جهت زلزله‌زدگان غرب کشور را ارائه نموده است.

علی دایی با برشمردن میزان و مبلغ کمک‌های غیرنقدی و نقدی، در عین حال نسبت به اینگونه برخورد قضایی ابراز تاسف نموده و تاکید کرده است: "مسئولان محترم مربوطه به جای اینکه مشوق و حامی اینجانب در جذب کمک‌های مردمی و ارائه خدمات بهینه به هموطنان نیازمند باشند موجب دلسردی و اختلال در امر کمک‌رسانی را برای اینجانب فراهم می‌نمایند. اینگونه برخوردها با اشخاصی چون اینجانب سبب خواهد شد تا در آینده و در شرایط مشابه، کسی برای کمک به مردم برنخیزد و تبعات ورود به عرصه کمک‌رسانی را برنتابد".

ایران: نیمی از قربانیان سوانح جاده‌ای جوانان هستند
در ایران، سوانح رانندگی سومین عامل مرگ و میر است

یک مقام ارشد نیروی انتظامی ایران می‌گوید برابر آمار پزشکی قانونی از سال ۱۳۸۴ دست‌کم ۲۷۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشته و بیش از چهار میلیون نفر مصدوم شدند. تصادفات جاده‌ای، سومین عامل مرگ و میر در ایران است.

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی ایران، روز پنج‌شنبه ۴ اکتبر/۱۲ مهر، در حاشیه دومین مراسم یادبود قربانیان سوانح ترافیکی در ایران گفت: حدود سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که و تنها در حوادث رانندگی سال گذشته شاهد ۱۶ هزار و ۲۰۱ تن قربانی حوادث رانندگی بودیم.

تقی مهری، رییس پلیس راهور ناجا، از کودکان بعنوان یکی از قشرهایی که بیشترین صدمه را در حوادث رانندگی می‌بینند نام برد و افزود: ۸ درصد از جان‌باختگان ناشی از سوانح رانندگی را کودکان تشکیل می‌دهند. این مقام نیروی انتظامی تصریح کرد: به همین منظور در صدد هستیم استفاده از صندلی کودک در خودرو را با هماهنگی دستگاه‌ها اجباری کنیم.

به گفته رییس پلیس راهور ایران، در حال حاضر بیشترین جابجایی جاده‌ای توسط خودروهای شخصی صورت می‌گیرد و سهم کامیون و اتوبوس در سفرهای جاده‌ای نسبت به خودروهای سواری کمتر است.

از سوی دیگر بنا بر اعلام منابع رسمی، هر ساله ٦٠٠ تا ٧٠٠ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای دچار جراحات و حتی نقص عضو می‌شوند که به گفته کارشناسان این آمار نشانگر خسارت‌‌های فراوان به دولت و اقتصاد ملی و خانواده‌‌های مصدومان است و خسارتی معادل ۵۴ هزار میلیارد ریال به کشور وارد می‌سازد.

غلامرضا حسینی، رئیس بیمه مرکزی ایران درباره آمار حوادث رانندگی در ایران گفته است: "روزانه در سوانح ترافیکی ۴۳ نفر جان خود را از دست داده و ۹۰۰ نفر مصدوم می‌شوند که این بسیار نگران‌کننده است."

ایران در میان ۱۹۰ کشور جهان پس از سیرالئون، بالاترین نرخ مرگ و میر جاده‌ای را دارد. بنا بر آمار رسمی ۵۱ درصد از جان‌باختگان حوادث و سوانح جاده‌ای بین ۲۰ تا ۵۰ سال سن دارند.

فدراسیون‌های بین‌المللی کارگران همبستگی خود را با کامیون‌ رانان اعتصاب کننده در ٢٩٠ شهر ایران اعلام کردند

اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران در ایران ۱٣۹۷

"فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌‌ و نقل"، (ITF)، از واکنش جمهوری اسلامی ایران در برابر اعتصاب اخیر رانندگان و دارندگان کامیون و خواسته های آنان ابراز نگرانی شدید کرد. "سندیکای رانندگان کامیون آمریکا" نیز جمهوری اسلامی را فراخواند تا به مطالبات رانندگان و دارندگان کامیون اعتصابی ترتیب اثر دهد.

"فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌‌ و نقل"، (ITF)، که مقر آن در لندن و متشکل از بیش از ششصد و هفتاد و هفت سندیکا در ۱۴۹ کشور جهان و دارای شانزده میلیون و پانصد هزار عضو است، ۲ اکتبر / ۱۰ مهر با صدور بیانیه‌ ای از دستگیری تعداد بسیاری از رانندگان و کامیونداران ایرانی اعلام کرد که به شدت نگران است.

در بیانیه فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌‌ و نقل آمده است که حدود صد و پنجاه تن از رانندگان کامیون در شهرهای مختلف ایران به دلیل شرکت در اعتصاب بازداشت گردیده اند و به علاوه سخنگوی قوه قضائیه آنها را به تحمل مجازاتهای سخت تهدید کرده است. از سوی دیگر، محمد جعفر منتظری، دادستان کل جمهوری اسلامی ایران، رانندگان کامیون گفته است که اعتصاب کنندگان به دلیل به گفته وی اخلال در امنیت کشور ممکن است محکوم به اعدام شوند.

در این بیانیه از قول "نوئل کورد*"، رئیس "بخش حمل‌‌ و نقل زمینی و درون مرزی فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل" نوشته شده است: "وضع رانندگان کامیون اعتصابی در ایران ما را بسیار نگران کرده است. سندیکاهای عضو فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل در سراسر جهان از مبارزه رانندگان کامیون ایرانی برای احقاق حقوقشان پشتیبانی و همبستگی خود را با آنان اعلام می کند. اعتصاب کنندگان به پایین بودن دستمزد خود و عدم پرداخت آن، گرانی قطعات یدکی و لاستیک کامیون، گرانی عمومی و وضع وخیم اقتصادی کشور اعتراض می کنند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از اعتصاب صدها راننده در شهرهای تهران، اصفهان، زرّین شهر، دورود، اراک، مرودشت، گرمسار، کران، زند، مرند، کاشان، بندر عباس و مشهد است."

از سوی دیگر، "جیمز پی هوفا*"، رئیس "سندیکای رانندگان کامیون آمریکا"، روز گذشته ٣ اکتبر/ ۱۱ مهر در نامه ای خطاب به ابوالفضل مهر آبادی، معاون مدیر دفتر حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن پشتیبانی این سندیکا را از رانندگان کامیون ایرانی که از ۲۲ سپتامبر / ٣۱ شهریور دست به اعتصاب زده اند، اعلام کرد. در این نامه آمده است که رانندگان کامیون در ایران در حال حاضر در بیش از ۲۹۰ شهر در ٣۱ استان این کشور دست از کار کشیده اند. سندیکای رانندگان کامیون آمریکا که متشکل از یک میلیون و چهار هزار کارگر در بخش حمل و نقل در آمریکا و کانادا است، همبستگی خود را با برادران و خواهران ایرانیش اعلام می دارد.

در ادامه این نامه آمده است که ما دولت جمهوری اسلامی ایران را فرامی خوانیم تا به شکایت های رانندگان کامیون اعتصابی گوش فرا دهد و به تقاضاهای بر حق آنان رسیدگی کندو نیز حقوق بین المللی آنها را برای گردهمایی، آزادی بیان، آزادی اجتماعات و تشکیل انجمن های گوناگون محترم شمارد.

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز