قیمت خانه های جی تی ای بالا می رود، این صعود قیمت علتی دارد که نقش مهمی را ایفاء می کند!

Submitted on س., 08/27/2019 - 18:51

طبق گزارش تورنتو استار ، گزارشی جدید نشان می دهد که عرضه مسکن در منطقه تورنتو محدود است. علاوه بر سایر عوامل اقتصادی و اجتماعی ، یک دلیل عمیق وجود دارد:
مالکیت مسکن سالمندان در حال افزایش است. آنها تمایلی به ترک خانه ی خود ندارند. که این امر نه تنها عرضه بازار را محدود می کند بلکه جوانان را نیز برای خرید خانه تحت تأثیر قرار می دهد.

بنا بر گزارش ارسال شده توسط شرکت مسکن و وام کانادا(CMHC) و بنا بر آمار بدست آمده از اداره ی آمار کانادا در مورد نظر سنجی مالی در سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ که توسط National Household Survey انجام شد، نسبت خانه هایی که مالکان سالمند در تورنتو دارند در طی ده سال افزایش یافته است و رتبه ی آن ۵٪ درصد افزایش یافته است و به ۲۵٪ رسیده است.

بنا به اطلاعات بدست آمده در سال ۲۰۰۶، تعداد ۲۴۹۰۰۰ صاحبخانه از ۱/۲ میلیون نفر در شهر تورنتو ۶۵ سال یا پیر تر از ۶۵ سال بوده اند اما در سال ۲۰۱۶، از ۱/۴ میلیون نفر صاحبخانه به تعداد ۳۵۵۰۰۰ آنها سالمند بوده اند.
به عبارت دیگر، نرخ مالکیت خانه در طی ده سال ۲۰٪ بوده است ولی ده سال بعد این نرخ به ۲۵٪ رسیده است.

بنا به گزارش تأمین مالی همچنین بر حسب ارزش متوسط خانوار( دارایی منهای قرض ) در طی ده سال گذشته میزان دارایی سالمندان افزایش یافته است و از ۵۰۵۷۰۰ دلار در سال ۲۰۰۶ به ۸۷۵۰۰۰ دلار رسیده است. بنا به گزارش تورنتوپرشنز، دارایی خالص گروه سنی زیر ۶۵ سال به اندازه ی سالمندان خوب نیست و دارایی جوانان از ۲۳۸۰۰۰ دلار به ۲۷۹۰۰۰ دلار رسیده است.

سالمندان خانه های بیشتری را اشغال کرده اند، عرضه ی خانه در بازار کمتر شده است
Inna Breidburg، یکی از نویسندگان گزارش و اقتصاددان ارشد CMHC به این نکته اشاره کرد که اگر این روند ده ساله ادامه یابد، سالمندان در آینده خانه های بیشتری را
صاحب خواهند شد و این بدان معناست که عرضه ی خانه در بازار با کمبود مواجه خواهد شد و جوانان برای خرید خانه با دشواری بیشتری مواجه خواهند شد.

این گزارش همچنین به این نکته اشاره کرد که در حقیقت این روند به تغییرات جمعیتی در تورنتو و حتی جی تی ای ارتباط دارد زیرا که جمعیت پیر در این محدوده بیشتر می شود.
در سال ۲۰۰۶ افراد سالمند با سن ۶۵ سال و بالای آن ۱۱٪ کل جمعیت را تشکیل می دادند اما در سال ۲۰۱۶ جمعیت ۲/۸ میلیون نفر در شهر رسید که ۱۴٪ آن سالمندان را تشکیل می داد.

گزارش اداره ی پیش بینی مالی اونتاریو نشان می دهد که نرخ رشد جمعیت سالانه افراد سالمند در استان حدود ۴٪ است که بیانگر این است که در ده سال آینده، در سال ۲۰۲۶ نسبت جمعیت سالمند در تورنتو به ۱۸٪ خواهد رسید.
تورنتوپرشنز

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز