قیمت خانه در طول سه سال ۴۰٪ در این شهر بالا رفته است، ستاره ی شهرهای کانادا اینجاست!

Submitted on ش., 08/10/2019 - 15:08

در سه سال گذشته قیمت خانه در شهرهای بزرگی مانند تورنتو و ونکوور هنوز در حال بالا رفتن است، ولی افزایش قیمت روند کندی پیدا کرده است و در شهرهایی مانند
Charlottetown , Guelph and Victoria بنا به آخرین اطلاعات، انجمن مشاور املاک کانادا (CREA)، Prince Edward Island به میزان ۳۸/۵٪ در سه سال گذشته
بالا رفته است و سریع ترین رشد قیمت خانه درشهر Charlottetown در کانادا بوده است.


Image source: UPEI

بنا بر آمار (CREA) در سه سال گذشته قیمت در شهرهای زیر به این ترتیب بالا رفته است:

Charlottetown house prices rose by 38.5% ;

Guelph rose 36.28%

Victoria rose 33.3%;

Toronto rose 25.3%;

Montreal rose by 17.7% ;

Vancouver rose 10.93%.

قیمت خانه در کلگری، ادمونتون، رجینا و ساسکاچوان به نسبت های متفاوتی پایین افتاده است. در بین این شهرها رجینا در این کاهش اولین رتبه را دارد که ۱۱٪ می باشد.

علیرغم افزایش بسیار زیاد قیمت که از ۲۰۰ هزار دلار تا ۲۷۷ هزار دلار در طی سه سال گذشته بوده است. متوسط قیمت خانه در شهر Charlottetown هنوز ارزان ترین شهر در کانادا می باشد. بنا بر درآمد متوسط خانوار در شهر، برای خرید یک خانه ۶/۵ سال درآمد لازم است که از درآمد متوسط ملی ده سال در کانادا کمتر می باشد.
در حالیکه در ونکوور یک خانواده ی متوسط برای خرید خانه به ۲۰ سال درآمد نیاز دارند.


Image source: CBC
بنا بر اخبار CBC، Greg Lipton، رئیس انجمن مشاور املاک Prince Edward Island گفت افزایش قیمت خانه در شهر Charlottetown به مهاجران جدید بستگی دارد که از طریق برنامه ی استانی مهاجرت کرده اند. این مهاجران جدید پول زیادی به همراه داشتند، آنها می خواهند خانه بخرند و ما نمی توانیم خانه ی زیادی تهیه کنیم. ساختمان های جدید امروز بسیار گران است و قیمت هر فوت مربع ساختمان حدود ۲۰۰ دلار است.

گزارش شده است که PEI همیشه یکی از سریع ترین استان ها در جهت رشد در کانادا می باشد و مهاجران نیروی اصلی رشد جمعیت می باشند. از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۲۰۰۰ مهاجر به استان Prince Edward Island آمد. اما برای این افراد سخت است که در این استان بمانند و نرخ پایداری برای ماندن در پنج سال در این استان همچنین در کانادا بدترین است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، علاوه بر مهاجرت، رشد سریع دانشجویان کالج دلیل دیگری می باشد. آپارتمان های اطراف دانشگاه برای دانشجویان اولین انتخاب برای دانشجویان است. در سال ۲۰۱۸ نرخ آپارتمان های خالی نزدیک (University of PEI) UPEI فقط ۰/۲٪ بود. اینچنین درخواست بالا بدون شک قیمت خانه را بالامی برد. هر ملکی در حیطه ی دانشگاه باشد و چند قدم تا دانشگاه فاصله داشته باشد، قیمتش به شدت بالاست.

علاوه بر آن، افزایش خدمات اجاره ای برای تعطیلات مانند خدمات اجاره ی اطاق برای مدت کوتاه مثلا یک شب می باشد. Airbnb یکی از این سرویس های آنلاین است.
همچنین یکی از دلایل افزایش قیمت خانه است. صاحبان خانه دریافته اند که خانه هایی که برای اجاره در گذشته ماهانه ۱۰۰۰ دلار اجاره می کردند هم اکنون با سرویس های
آنلاین، برای یک شب باید ۲۰۰ دلار برای آن بپردازند. به دلیل سرویس های آنلاین است که خانه های یلاقی قیمتی بالا دارند و بیشتر برای خرید این خانه ها سرمایه گذاری می شود زیرا که بسیار برای سرمایه گذاری مناسب است.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز