فروشنده با قیمت پیشنهادی ۴ خریدار موافقت نکرد، خانه مجدداً لیست شد و ۱۷۰ هزار دلار گرانتر فروش رفت.

Submitted on چ., 06/26/2019 - 18:03

بنا به گزارش گلوب اند میل، بسیاری از کارشناسان در کانادا اعتقاد دارند که بعد از دو سال سراشیبی بازار املاک بازار املاک به سطح رسیده است و علائم روشن این ترمیم را می توان مشاهده کرد. در بازار املاک تورنتو نیز این ترمیم آشکار تر است.

بنا بر گزارش انجمن مشاور املاک کانادا (CREA) فروش ملی در ماه می امسال به میزان ۶/۷٪ در مقایسه با همین زمان در سال گذشته افزایش داشته است و این افزایش در ماه می از سال ۲۰۱۶ بیشترین بوده است. اگر بر حسب قیمت خانه بسنجیم، متوسط قیمت معاملات ملی در ماه می ۵۰۸۰۰۰ دلار بوده است که ۱/۸٪ از سال گذشته بیشتر است.

بنا بر گزارش مشاور املاک گلوب و اند میل و ویرایش خاص آن که در روز یکشنبه انجام شد، ترمیم بازار املاک تنها نمی توان با آمار و ارقام محک زد بلکه تجربیات مشاوران املاک خود می تواند وضعیت بازار را نشان دهد. این مثال نمونه ی بارز همین مصداق است.

با توجه به گزارش حاصله، شاید خانه ی مستقل در شرق یورک آنچنان چشمگیر نیست مثال خوبی باشد. اگرچه این خانه کوچک است و شکل این خانه باریک و غیر متعارف است. وسعت این ساختمان ۱۶۰۰ اسکویر فیت می باشد.

این خانه نزدیک به بیمارستان می باشد(Michael Garron Hospital) و خیابان Sammon نسبت به بسیاری از خانه های منطقه ی شرق یورک پر سر سبز و زیبا تر است.

وقتیکه صاحبخانه ها و مشاوران املاک این خانه را برای بار اول لیست کردند، قیمت خانه ۹۰۰۰۰۰ دلار بود. شاید قیمت این خانه چندان بالا نیست . ۵۰ نفر از این خانه در طول هفته بازدید کردند و نهایتا، چهار خریدار پیشنهاد خرید دادند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، اما فروشنده با قیمت پیشنهادی که توسط خریداران ارائه شد،موافق نبود. بعد از مشورت با مشاوران املاک فروشنده تصمیم گرفت یک حرکت غافلگیر کننده انجام دهد و یکباره قیمت را بالا برد و قیمت خانه که ۹۰۰۰۰۰ دلار قیمت زده شده بود ناگهان به ۱۱۲۵۰۰۰ دلار رسید.

بعد از اینکه فروشنده چهار خریدار را رد کرد، فروشنده و مشاور املاک دوباره خانه را لیست کردند. اگرچه قیمت این خانه ۲۲۵۰۰۰ دلار بالا رفت ولی تعداد افرادی که خواهان دیدن خانه بودند بی شمار شد و دو خریدار قبلی که توسط صاحبخانه رد شده بودند از جمله ی این افراد بودند.

Price raised for east York home after first round of offers disappointments

خانه ده روز بعد از اینکه مجدداً لیست شد به فروش رفت و به قیمت ۱۰۷۲۰۰۰ دلار فروخته شد. این قیمت ۵۳۰۰۰ دلار از قیمت ثانویه کمتر بود ولی ۱۷۲۰۰۰ دلار بیش از قیمت اولیه یعنی ۹۰۰۰۰۰ دلار بود.

دیگر نمی گوییم صاحب این خانه چقدر از این معامله خوشحال بود. من نمی توانم این تغییر را باور کنم. حالا پول زیادی بدست آورده ام و صاحبخانه از خوشحالی در خواب هم می خندد.

مشاور املاک تأیید کرد که وی تصور نمی کرده است که این خانه آنقدر هم بتواند جلب مشتری کند. ولی این اتفاق خیلی جالب است! حتی دو خریداری که بار اول توسط فروشنده رد شدند دوباره با قیمتی بالاتر برای خرید آمدند.

مشاور املاک مربوطه گفت، امسال بازار املاک کمی غیر قابل پیش بینی است، از سویی گفته می شود که بازار خوب نیست ولی تجربه ی شخصی من نشان می دهد که خریداران بیشتری برای خرید به بازار رجوع کرده اند و اوضاع خرید و فروش به مراتب بهتر از آنچه که در اوایل سال انتظار می رفت، است.

وی همچنین به گلوب اند میل گفت که مالکان طبیعتاً برای فروش با این قیمت خوب خوشحال هستند. در حقیقت، خریداران در فشار نیستند. این خانه به ما می گوید که نقاط مثبت بسیاری از قبیل مکان خوب، دکور داخلی خانه خوب، زیبا سازی خوب، سالن پذیرایی و آشپزخانه ی خوب و خیلی روشن را دارا می باشد. می توان گفت که این مجموعه، می توان گفت که این "مجموعه جادویی طلایی" است، که ترکیب داخلی آن بسیار قوی تر از خارج است!
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز