عفو مشروط قاتل بریتیش کلمبیایی – مشکل عرضه ماری‌جوانا در کبک – افزایش بهره بانکی کانادا

Submitted on جمعه, 10/26/2018 - 21:42

تصادف کامیون حامل گوشت شرکت Sanimax spill در مونترال
به دنبال تصادف کامیون حامل گوشت شرکت Sanimax spill در منطقه Rivieres-des-Prairies کلیه محموله این کامیون به محیط اطراف پراکنده شد.

به نقل از سی تی وی، به گفته پلیس علت این تصادف بریده شدن ترمز کامیون بوده است.

اریک کاپوتو، سخنگوی ارشد شرکت Sanimax در این رابطه گفت: تقریبا 99.8 درصد جا به جایی‌های ما بدون هرگونه تصادف و اتفاقی انجام می‌شود و این اولین بار است که شرکت به چنین موضوعی مواجه شده است.

این شرکت می‌گوید 15 سال گذشته حدود 70 میلیون دلار برای سیستم‌های حمل و نقل خود سرمایه‌گذاری کرده با این وجود بنابر ایمیل ارسال شده توسط «ملانی گاگن»، سخنگوی ساکنان منطقه از سال 2014 تاکنون مونترال 18 مورد تخلف زیست محیطی این شرکت را گزارش داده و موجب دریافت 800 هزار دلار جریمه از آن شده است.

اخیرا نیز این شرکت در رابطه با 7 مورد جدید مجرم شناخته شده که برخی از آنها تحت پیگرد و بازرسی و چندین مورد آن نیز در مرحله قبل از دادگاه است.

ا پل شامپلن مونترال دسامبر آماده نمی‌شود!
دولت و کنسرسیوم ساخت پل شامپلن از آماده نشدن این پل در موعد مقرر خبر داد.

به نقل از سی تی وی، اگرچه به گفته مسئولین این پل قرار بود 21 دسامبر آماده بهره برداری و بازگشایی شود ولی به دلیل شرایط جوی و سرمای هوا تکمیل آن به ماه ژوئن 2019 موکول شد.

دنیل ژنست (Daniel Genest) در St. Lawrence، مدیر اجرایی ساخت پل جدید گفت: ما به دولت کانادا تعهد دادیم وباور داریم که می‌توانیم به تعهدمان عمل کنیم.

این پل که 3 تا 4 کیلومتراست 125 سال قدمت دارد و سالانه حدود 60 میلیون خودرو سبک و سنگین از روی آن عبور می‌کنند.

تاکنون حدود 500 متراز این پل ضد آب آماده شده است.

مشکل عرضه ماری‌جوانا در کبک
شرکت کبکی تولیدکننده ماری‌جوانا گفت طی مدتی که مصرف این ماده آزاد شده به نظر می‌آید کارهای ضعیفی صورت گرفته و احتمالا طی ماه آینده به بستن فروشگاه‌های خود اقدام کند.

به نقل از سی تی وی، بیش از یک هفته از قانونی شدن مصرف ماری‌جوانا در کانادا می‌گذرد شرکت SQDCکه 12 فروشگاه حقیقی و آنلاین ایجاد کرده است، گفت: از بین 150 خریداری که برای ماری‌جوانا مراجعه کرده‌اند بیش از 60 نفرشان فقط خرید شخصی داشته‌اند.

وی طی انتشار مقاله‌ای نیز بیان کرد: به جزء روز اول که فروش با پیش‌بینی‌های صورت گرفته تطابق داشت عرضه محصولات ما با مشکل مواجه است و تا مدتی نیز ادامه دارد.

او افزود: SQDC میزان عرضه و تقاضا با هم تناسب ندارد.

عفو مشروط قاتل بریتیش کلمبیایی
یک مرد اهل بریتیش کلمبیا که چهار نفر از جمله یک نوجوان را به قتل رسانده وبا رها کردن نوزاد دو ماه ‌ای کنار جسد مادرش موجب مرگ مادر و فرزند شده بود، عفو مشروط گرفت.

به نقل از سی تی وی، جیمز روسکیتی 37 ساله در 15 سالگی مواد مخدر مصرف می‌کرده و همان سن با همدستی دوست 14 ساله‌اش مرتکب جنایت شده است.

بنابر این گزارش علت عفو مشروط این فرد نامشخص بودن انگیزه این فرد در ارتکاب این قتل‌ها بوده است.

عفو او نیز شامل شروط زیادی ازجمله مجاز نبودن مصرف الکل و داروهای غیرتجویزی، عدم ارتباط با خانواد مقتولین و اقوام آنها و اطلاع ندادن گزارش آزادی به دوستان است.

افزایش بهره بانکی کانادا به بالاترین سطح طی یک دهه گذشته
با افزایش نرخ بهره بانکی کانادا به 1.75 درصد، برای اولین بار این نرخ به بالاترین رقم خود طی یک دهه گذشته رسیده است.

به نقل از سی تی وی، پس از توافق اقتصادی مکزیک، امریکا و کانادا موسوم به USMCA این اولین تصمیم سیاستی بانک مرکزی کانادا بوده است.

بر همین اساس بانک مرکزی کانادا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: توافق جدید U.S.-Mexico-Canada Agreement موسوم به (USMCA) موجب کاهش بی ثباتی اقتصادی در امریکای شمالی می‌شود و نقش مهمی در سرمایه‌گذاری و کسب و کار کشور دارد.

گروه Governor Stephen Poloz پیش‌بینی کرده‌اند نرخ بهره بانکی همچنان رو به افزایش است و احتمالا تا 2.5 یا 3.5 هم پیش برود.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز