صنعت ساخت و بازسازی خانه ها به این دلیل در کانادا کسب پر درآمدی می باشد

Submitted on ی., 05/19/2019 - 21:40

در شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور که قیمت های خانه بالاست، تعدادی از صاحبخانه ها خانه هایشان را برای کمک به اسکان فرزندان جوان خود بازسازی می کنند. روند بیشتر زندگی دو نسل و حتی سه نسل، در کانادا تقاضا را برای صنعت ساخت و بازسازی خانه ها را افزایش داده و این کسب و کار در حال رشد است.


Janet Féirín (middle) and his son and daughter-in-law are preparing to build a filled house behind the old house. (GERRY KAHRMANN / PNG )

با توجه به اخبار ونکوور سان، Janet Feirin که در شرق ونکوور زندگی می کند از دولت برای ساخت هزار اسکویر فوت در حیاط پشتی خانه اش که ۱۹۱۲ اسکویر فوت می باشد، مجوز گرفت. بنابراین پسر و عروسش می توانند با وی در این خانه زندگیی کنند. بسیاری از خانواده های دیگر مانند Feirin هستند. با توجه به اخبار پس از پایان جنگ جهانی دوم، نسل بعدی از هر خانواده خانه ی خودش را خریده است اما هم اکنون شرایط فرق می کند.

تقاضا برای زندگی چند نسل زیر یک سقف به طور فزاینده ای افزایش یافته است
آمار کانادا نشان می دهد که از سال ۲۰۰۴ اجازه ی ساختن ساختمان برای خانه های جدید تا ۵۰٪ کاهش یافته است. Laurel James مسئول سازندگان کمپانی Novell Design Build، گفت، هنگامی که شرکتش ۱۴ سال پیش تأسیس شد، مشتریان خواهان به روز کردن خانه هایشان بودند و می خواستند آشپزخانه هایشان را به سبک اوپن در آورند. اوپن کردن آشپزخانه برای مهمانی و مراسم خاص مناسب تر بود. اما هم اکنون ۹۰٪ مشتریان خواهان بازسازی خانه شان برای جا دادن سه نسل هستند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، جدیدترین آمار فدرال نشان می دهد که خانه های چند نسلی به شدت در کانادا رشد کرده است. از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۶ تعداد خانواده هایی که سه نسل زیر یک سقف زندگی می کنند، به میزان ۳۷/۵٪ افزایش یافته است.

آمار مرکز اطلاعات نیز نشان می دهد که از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۷ تعداد زیادی از صاحبان خانه تصمیم به بازسازی خانه هایشان گرفته اند و این بازسازی برای به روز کردن خانه نیست بلکه می خواهند چند نسل را در آن خانه جای دهند و هزینه ی بازسازی های اینچنینی بالغ بر ۴۶٪ افزایش یافته است که برابر با ۵۷ بیلیون دلار در سال می باشد. این مبلغ معادل پولی است که کانادایی ها سالانه برای خانه ی جدید می پردازند.

در سال ۲۰۱۸ ونکوور به تعداد ۷۳۰ مجوز ساخت برای بازسازی عقب خانه ها را صادر کرد که ۲۴ عدد از این تعداد برای ساخت طبقه ی دوم و اضافه کردن واحد می باشد . در همان سال ۱۴۴۰ مجوز برای طراحی داخلی خانه صادر شد که برای ساخت یک سوییت اجاره ای و یا آشپزخانه ی دوم می باشد.

بنا بر اظهارات شورای مشاوران املاک ونکوور، قیمت کنونی خانه های مستقل در ونکوور به ۱/۴ میلیون دلار می رسد که با درآمد مردم فاصله ی زیادی دارد.

در این بازار با این شرایط، اکثر مردم بازسازی خانه های قدیمی را انتخاب میکنند. نظرسنجی که FIRX توسط Altus Groups انجام داده است می گوید، ۱/۳ صاحبخانه ها گفته اند که قصد دارند بیشتر از ۵۰۰۰ دلار برای بازسازی خانه هایشان صرف کنند و این تعداد در سال ۲۰۱۷ به ۱/۵ (یک پنجم) رسید.

بازسازی حیاط خلوت باب شده است
درحال حاضر تقریباً نیمی از خانه های جدید در ونکوور حیاط خلوت دارد و درآمد حاصل از اجاره آن در حدود ۳۰۰۰ دلار می باشد.


The back alley of Vancouver residents Dave and Mary Amos. (NICK PROCAYLO / PNG )

ساخت حیاط خلوت خانه در ونکوور حدود ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دلار می باشد ولی درخواست برای مجوز ساخت ۳۰ هزار دلار است. روی هم رفته با در نظر گرفتن تمام هزینه ها ساختن حیات خلوت چیزی حدود ۳۵۰ هزار دلار در می آید که این مبلغ هنوز ارزان تر است خرید خانه است.

بسیاری از صاحبان خانه گفته اند که ساخت حیاط خلوت برای اجاره دادن و زمانی که فرزندانشان ازدواج می کنند مناسب است و این عقیده رو به رشد است و در حال مشهور شدن است. در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ حیاط خلوت در ونکوور ساخته شده است که انتظار می رود در دهه ی بعدی به دو برابر برسد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز