شکایت آمریکا از کانادا به سازمان تجارت جهانی!

Submitted on ی., 07/22/2018 - 18:57

شکایت آمریکا از کانادا به سازمان تجارت جهانی!
واشنگتن- دولت آمریکا، 5 شکایت جداگانه را بر علیه کانادا، مکزیک، ترکیه، چین و اتحادیه اروپا نزد سازمان تجارت جهانی (World Trade Organization) به جریان انداخته است. این شکایات در واکنش به مقابله به مثل این کشورها و تعیین تعرفه های گمرکی بر روی کالاهای ساخت آمریکا تنظیم شده اند.

رابرت لایتهایزر، نماینده آمریکا در سازمان تجارت جهانی با انتشار بیانیه ای ضمن تایید خبر، تعرفه های تعیین شده از سوی آمریکا بر روی فولاد و آلومینیوم بر اساس توافقنامه های بین المللی را، موجه اعلام کرد. اما مقابله به مثل کشورهای دیگر را خیر!

در بخشی از بیانیه لایتهایزر آمده است: برخی از شرکای تجاری ما، به جای همکاری و تلاش برای حل مشکلات مشترک، برای تنبیه کارگران، کشاورزان و شرکت های آمریکایی اقدامات تلافی جویانه را در نظر گرفته اند.

همانطور که می دانید آمریکا، اوایل سال جاری بر روی واردات آلومینیوم و فولاد به ترتیب 11 درصد و 25 درصد تعرفه تعیین کرد. کشورهایی که با چنین تعرفه های سنگینی روبرو شدند، به نشانه مقابله به مثل بر روی ده ها کالای ساخت آمریکا تعرفه گمرکی وضع کردند.

دولت آمریکا هفته گذشته، بر روی کالاهای ساخت چین (به ارزش 200 میلیارد دلار) تعرفه گمرکی تعیین کرد. دولت چین در اعتراض به این اقدام آمریکا، شکایتی را بر علیه آن کشور به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است.

سازمان تجارت جهانی، ارگانی بین المللی است که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات تجاری بین اعضا را حل و فصل می کند. مقر این سازمان در ژنو- سوئیس قرار دارد. اهداف این سازمان عبارتند از: ارتقای سطح زندگی، تامین اشتغال کامل در کشورهای عضو، توسعه تولید و تجارت و بهره وری بهینه از منابع جهانی، دستیابی به توسعه پایدار با بهره برداری بهینه از منابع، حفظ محیط زیست و افزایش سهام کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته از رشد تجارت بین المللی.

تورنتو دارای بیشترین سهم در افزایش خرید و فروش مسکن طی ماه جون
تورنتو- میزان خرید و فروش مسکن در کانادا طی ماه جون افزایش یافت. بیشترین افزایش (17 درصد)، در تورنتو مشاهده شد، که نشان دهنده رونق گرفتن مجدد بازار مسکن می باشد.

به گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA)، معاملات انجام شده طی ماه جون، در مقایسه با ماه می، 4.1 درصد افزایش داشت.

همانطور که می دانید، پس از تعیین شرایط سخت تر برای دریافت وام و افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، از ابتدای سال 2018 به این سو، خرید و فروش مسکن در کشور کاهش یافت. این کاهش بخصوص در بخش خانه های لوکس و گرانقیمت قابل توجه بود. حال به نظر می رسد که بازار مسکن دوره بی ثباتی را پشت سر گذاشته و در حال تثبیت شدن می باشد.

همت دختر چهار ساله کانادایی؛ فروش لیموناد برای کمک به سگ فلج!
آشووا- اِما ویلسون از اینکه می تواند سگش را برای پیاده روی بیرون ببرد، خوشحال است. کوپر، سگ این دخترک 4 ساله ماه مه گذشته در حین پریدن به داخل اتومبیل خانواده از ناحیه کمر آسیب دید و فلج شد. اما خانواده ویلسون قادر به پرداخت 8 هزار و 500 دلار هزینه عمل جراحی کوپر نبودند. کوپر، پس از این سانحه فقط با کشاندن خود روی زمین قادر به حرکت بود.

اِما، برای کمک به سگش و تامین مخارج درمانی کوپر، دکه فروش لیموناد را مقابل منزل شان راه انداخت. خوشبختانه استقبال از این دکه لیموناد فوق العاده بود و صفی طولانی مقابل آن ایجاد شد. صدها بچه با پرداخت 50 سنت پول، یک لیوان لیموناد خنک از اِما خریدند. بزرگسالان نیز چند برابر این مبلغ را به مادر اِما پرداخت کردند. یک فرد خیر، یک صندلی چرخدار 800 دلاری مخصوص سگ ها را به اِما و مادرش اهدا کرد. حرکت با این صندلی نه تنها به کوپر اجازه می دهد مانند یک سگ بدود و راه برود، بلکه از زخم شدن شکم و بدن کوپر به دلیل کشیده شدن روی زمین جلوگیری خواهد کرد.

کوپر از شنبه آینده می تواند جلسات آب درمانی و لیزر درمانی را شروع کرده و قدرت حرکت خود را تا حدی باز یابد.

عروس آمریکایی، یازده ماه گروگان خانواده اهل کینگستون انتاریو
کینگستون- پلیس انتاریو، سه عضو یک خانواده ساکن کینگستون – انتاریو را به اتهام آزار، زندانی کردن و تهدید به مرگ یک زن آمریکایی بازداشت کردند. این زن آمریکایی در سال 2017، پس از ازدواج با مرد ساکن کینگستون به انتاریو نقل مکان کرد و در خانه همسرش در کنار مادر، پدر و برادر شوهرش مستقر شد. اما طی 11 ماه گذشته، از خروج از خانه بدون همراهی یکی از اعضای خانواده منع شد. کلیه تماس ها و رفت و آمدهای این زن به شدت کنترل شده و مدارک هویتی اش توسط مادر و پدر شوهر توقیف شد. جواهرات این زن نیز از وی گرفته شد تا نتواند با فروش آن استقلال مالی داشته باشد.

به گزارش پلیس، این زن از آوریل سال جاری تحت آزار فیزیکی بوده و بارها از سوی خانواده همسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت. به این زن گفته شد، چون شهروند کانادا نیست، پلیس به او کمک نخواهد کرد.

این زن نگون بخت، پس از اینکه با انبر داغ سوزانده شد، از خانه فرار کرد و در مکانی امن پناه گرفت. این زن سپس از ترس همسرش زندگی مخفیانه ای را آغاز کرد و پس از گفتگو با یک وکیل، از شوهر و خانواده اش نزد پلیس شکایت کرد.

پلیس 11 جولای، شوهر 29 ساله، مادرشوهر 52 ساله و برادرشوهر 27 ساله این زن را بازداشت کرد.

زنان روسی: با هر کس بخواهیم دوست می‌شویم!
هجوم صدها هزار مرد خارجی به روسیه و برای تماشای رقابت‌های جام جهانی 2018، باعث شده که بحث و جدل در مورد حقوق زنان در این کشور داغ تر شود. برخی از مفسرین اجتماعی روس، از زنان روس که با مردان خارجی وارد روابط عاشقانه شده‌اند، شدیدا انتقاد کرده‌اند. آنها می‌گویند اینگونه روابط، بنیان‌های اخلاقی جامعه را مورد حمله قرار داده و برای حفظ نژاد روس نیز زیانبار است.

با این همه، واکنش‌ها نسبت به روابط زنان روس با تماشاگران خارجی جام جهانی، به قدری شدید بوده که برخی از فمینیست‌های روس معنقدند ممکن است به گسترش فمینیسم کمک کند. آنها می‌گویند این انتقادها، حتی زنان محافظه‌کاری را که خود را فمینیست نمی‌دانند، دچار بهت و حیرت کرده است. که یکی از نویسندگان فمینیست روسیه است، می‌گوید: .

خانم یک آرایشگر 27 ساله اهل است که می گوید از آنها بوده که دل به خارجی باخته است. معشوق او یک مرد مکزیکی هوادار فوتبال بوده که از او آدرس میدان سرخ مسکو را پرسیده است. او می‌گوید: .

آقای ستون نویس روزنامه‌ Moskovsky Komsomolets یکی از منتقدان سرسخت این گونه روابط است. او در این مورد می نویسد: . در برخی شبکه‌های اجتماعی، به ویژه سایت روسی VKontakte، کاربران ویدیوهایی از زنان روسی را که با بازدیدکنندگان خارجی می‌رقصند و آنها را می‌بوسند، منتشر کرده و می‌نویسند که این حرکات .

این انتقاد گسترده و شدید، نشان داده که دیدگاه مردسالارانه و تبعیض جنسی، همچنان تفکر غالب در جامعه روسیه است. این انتقادات همچنان نشان داده که ایده برابری جنسیتی در این کشور، به اندازه‌ یک نسل، از جهان غرب عقب‌تر است.

مگان مارکل : دلم برای بازیگری تنگ شده!
که به تازگی به همسری شاهزاده‌ درآمده است، می‌گوید دلش برای حرفه‌ بازیگری‌اش تنگ شده است. او که به نام شناخته می‌شود، برای هفت فصل در سریال تلویزیونی آمریکایی Suits در نقش ظاهر شد. به یکی از هواداران این سریال تلویزیونی در گفته که دلش برای بازیگری تنگ شده است. هوادار ایرلندی، در گفتگویی که با مجله‌ Hello داشت، از این سخنان که از دهان شنیده بود، گفت. او گفت که روز چهارشنبه، با و همسرش شاهزاده ، در راهپیمایی‌شان در پایتخت همراه شده بوده. به گفته‌ او، در آن روز یک کت رسمی بر تن کرده بوده، که یادآور لباسش در این سریال بوده است. خانم گفت: . خانم همچنین گفته که حال مگان خوب بوده و شوخی می‌کرده و می‌خندیده است.

هنگامی که کاراکتر با کاراکتر دیگری به نام در قسمت نهایی فصل هفتم این سریال، ازدواج کردند، انگار یک جای خالی را در میانه روایت این سریال از خود بر جای گذاشتند. پس از ، نیز که در نقش شوهر او بازی می‌کرد، چندی پیش، این سریال را ترک کرد. اما سریال همچنان به پیش می‌رود: به بازیگران این سریال پیوسته و قسمت اول فصل هشتم سریال نیز، هفته آینده به نمایش در خواهد آمد.

اما شهرت ، این بازیگر 36 ساله، ممکن است هنوز به پایان راه خود نرسیده باشد: نامزدهای جایزه‌ تلویزیونی Emmy برای سال 2018، قرار است روز پنجشنبه اعلام شوند و او، ممکن است در میان نامزدها باشد. ماه گذشته، یکی از نمایندگان این جوایز تایید کرد که نام برای جایزه ، به کمیته تصمیم‌گیری جوایز Emmy ارائه شده است.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز