شنبه ۱۷ آذر | قیمت طلا، سکه و ارز

Submitted on ش., 12/08/2018 - 16:56

شنبه ۱۷ آذر | قیمت طلا، سکه و ارز
همشهری آنلاین: قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان شد.


طلا و ارز
به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌ سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۹۰ هزار تومان، ربع‌ سکه یک‌ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۵۴ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۴۸ دلار معامله می‌شود که نسبت به هفته قبل ۲۵ دلار افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، امروز دلار در صرافی‌های دولتی با ۷۰ تومان افزایش نسبت به قیمت‌های صبح پنجشنبه ۱۱۴۰۰ تومان به عموم تا سقف ۲۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد و با قیمت ۱۱۳۵۰ تومان از مردم خریداری می‌شود.

قیمت فروش یورو نیز ۱۳۱۵۰ تومان اعلام شده که نسبت به آخرین روز هفته گذشته افزایش داشته است. البته یورو از مردم ۱۳ هزار و ۵۰ تومان خریداری می‌شود.

گفتنی است، قیمت یورو امروز در مرکز مبادلات ارزی با افزایش قیمت نسبت به پنجشنبه ۴۷۸۳ تومان،‌ قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۳۴۶ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

شنبه ۱۷ آذر | قیمت ارز مسافرتی؛ یورو ۱۳۲۳۵ تومان شد
شعب منتخب بانکی امروز قیمت فروش ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۳ هزار و ۲۳۵ تومان اعلام کرده‌اند.

ارز
به گزارش تسنیم، شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۳ هزار و ۲۳۵ تومان و ۷ ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان می‌رسد. نرخ امروز نسبت به آخرین روز هفته گذشته با افزایش ۱۲۷ تومانی همراه بوده است.

گفتنی است، امروز قیمت یورو در صرافی های دولتی ۱۳۱۵۰ تومان اعلام شده که نسبت به آخرین روز هفته گذشته افزایش داشته است. البته یورو از مردم ۱۳ هزار و ۵۰ تومان خریداری می‌شود.

با اعلام قیمت امروز فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب بانکی و البته آغاز معاملات صرافی‌های دولتی، مشخص شد که امروز نیز قیمت فروش یورو مسافرتی گران‌تر از فروش یورو در صرافی‌های دولتی است.

به گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

براساس سیاست جدید بانک مرکزی که از روز ۱۸ شهریورماه آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

وزیر اطلاعات: سرویس‌های امنیتی منطقه در حادثه تروریستی چابهار نقش داشتند
همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: جریان‌های سرویس‌های امنیتی و سیاست‌ها و راهبردهای رژیم صهیونیستی در حوادث تروریستی چابهار و اهواز نقش داشتند.


علوي وزير اطلاعات
به گزارش مهر، محمودعلوی وزیر اطلاعات در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه در خصوص چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای در پاسخ به سؤالی در خصوص محل انتقال داعش، گفت: داعش به هر جایی که بتواند منتقل می‌شود، هر جایی که حاکمیتی باشد برای انتقال گروه‌های تروریستی انتخاب می‌شود.

وی تأکید کرد: حاکمیت‌ها باید با اشراف اطلاعاتی طوری عمل کنند که زمینه‌ای برای شکل گیری تروریسم در کشورهایشان به وجود نیاید.

وزیر اطلاعات در خصوص مسببان اصلی حادثه تروریستی چابهار و اهواز گفت: جریان‌ها و سرویس‌های امنیتی در منطقه و سیاست‌ها و راهبردهای رژیم صهیونیستی در این حوادث دست داشتند، آمریکا هم متاسفانه از این جریان تروریستی حمایت می‌کند.

وی اظهارداشت: از نظر آن‌ها تروریستی که در جهت اهداف آنها باشد، تروریسم مطلوب است.

گل ؛ دومین مخدر شایع در کشور | این ماده مخدر اعتیادآور و بسیار خطرناک است
همشهری آنلاین: رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: «گل» براساس آمار ستاد مبارزه با مخدر، دومین ماده مخدر شایع در کشور است که از سوی جوانان و نوجوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مواد مخدر
به گزارش ایسنا، ماریت قازاریان با با بیان اینکه برخی افراد با تصور بر عدم اعتیاد آور بودن ماده گل رو به این ماده مخدر می‌آورند، اظهار کرد: اطلاعات جوانان درباره عوارض این ماده درست نیست و آنان در پی کسب لذت هستند.

قازاریان با بیان اینکه گرایش مصرف به سمت ماده گل بسیار زیاد است، اظهار کرد: از طرفی جوانان نمی‌دانند مصرف گل چه عوارضی مانند تغییر علایم بدنی و کندی حرکت و... را درپی دارد. عوارض بلند مدت مصرف گل نیز شامل نقص در سیستم بدنی، کاهش تمرکز، مشکلات تحصیلی و شغلی و کاهش سطح هوشیاری است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید مراقب باشند، فرزندانشان با چه افرادی دوستی می‌کنند و اوقات فراغت خود را به چه شکل می‌گذرانند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی کمپین آشنایی با ماده مخدر گل را طی ۱۰ روز در نیمی از استان‌ها برگزار کرد ولی این کارها باید مداوم انجام شود.

به گزارش ایسنا سعید صفاتیان، تحلیلگر و کارشناس حوزه مواد مخدر نیز استفاده از مواد مخدر را واقعیتی انکار ناپذیر در تمام جوامع دانست و افزود: ضلع اول، درمانگران، ضلع دوم مصرف کننده و ضلع سوم مواد مخدر است. ذات خود ماده گل است که به دلیل تاثیراتش، رتبه دوم را در میان مواد مخدر در کشور بدست آورده است.

صفاتیان با بیان اینکه ۵ یا ۶ مورد روان گردان طی سالیان سال مرتب جای یکدیگر را می‌گیرند، افزود: ماده گل به دلیل ساختار خود، این احساس را در جوان ایجاد می‌کند که فرد تصور می‌کند بیشترین تمایل را به مصرف این ماده دارد.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، با انتقاد از اینکه یک معلم یا والدین به راحتی نمی‌توانند درباره مواد مخدر با جوانان صحبت کنند، تصریح کرد: توسعه برنامه‌های صداوسیما طی ۲۰ سال گذشته موفق بوده است، اما از طرفی در آموزش و پرورش این توسعه تا ۱۰ درصد رونق داشته است.

صفاتیان فقدان زیر ساخت‌هایی نظیر نگاه مدیریتی درباره برنامه‌های پیشگیری را از مشکلات این حوزه دانست و افزود: مدیران نسبت به این موضوع استرس دارند و برنامه‌ها را به مقصد نمی‌رسانند. همایش‌های پیشگیرانه تنها راهکار نیست و در عین برنامه‌های پیشگیرانه ۱۰ سال گذشته مناسبِ شرایط امروز نیست.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز