سر تیتر اخبار امروز ایران- دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

Submitted on ی., 06/10/2018 - 19:53

می‎روی پفک بخری می‎گویند با دلار قیمتش را تعیین می‎کنیم!
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در نطق امروزش به شدت از اینکه هر کسی برای خودش اجناس را قیمت‌گذاری می‎کند، انتقاد کرد و گفت: حتی وقتی می‎روی پفک بخری می‎گویند با دلار قیمتش را تعیین می‎کنیم! اگر تیم اقتصادی دولت و دستگاه های نظارتی ورود نکنند، آینده خوبی نخواهیم داشت.امیرخجسته نماینده همدان خطاب به همکارانش در مجلس گفت: نگذاریم بیش از این به مردم فشار بیاید. استخوان‎های مردم زیر بار اقتصادی در حال خرد شدن است. این تورم و فشار سنگین را روی دوش مردم باید کنترل کنیم و به داد مردم برسیم، مشکل عمده ما «آمریکای داخلی ما»، یعنی همین گرانی هاست. ما از آمریکا و اسرائیل آسیب ‌ نخواهیم ندید اما نارضایتی‌هایی که مسبب آن هستیم و همه نسبت به آن سکوت کرده‌اند به ما آسیب خواهد زد. از دولت و مجلس می‌خواهم به طور اضطراری قیمت‌ها را کنترل و متناسب با درآمد مردم آن را تنظیم کند.به گفته وی، با بالارفتن قیمت دلار و بی ارزش شدن پول ملی ارزش حقوق دو میلیون تومان به یک میلیون تومان تبدیل شده است. اگر امروز نارضایتی‌ها که مسبب آن بوده‌ایم و امروز همه نسبت به آن سکوت کرده اند حل نشود آینده خوبی رقم نخواهد خورد.او از افزایش قیمت گوشت تا ۶۵ هزار تومان یاد کرد و گفت: کسی قیمت گوشت را کنترل نمی‌کند. می‌گویند قیمت دلار افزایش یافته است و متناسب با قیمت دلار قیمت کالا نیز افزایش یافت است. آیا امروز واقعا دلار ۴۲۰۰ تومان در بازار وجود دارد یا دلار ۶۵۰۰ در حال معامله است؟

مشکل کشور ترامپ و صهیونیست‌ها نیستند، بلکه اختلال مدیریتی و اختلاس است
محمدعلی وکیلی عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی ایران در شرایط کنونی را اختلال مدیریتی و اختلاس دانست و افزود: کشور نیازمند پالایش در شیوه‌های مدیریتی است. وکیلی در ادامه سخنان خود با تحلیل وضعیت کنونی کشور و شرایط سخت مردم اظهار داشت: کشور ایران شرایط شبیه این وضع را در دوران دفاع مقدس تجربه کرده و به دو دلیل در آن دوران موفق بود. وی در ادامه دلایل موفقیت ایران در شرایط دفاع مقدس را یکپارچگی در حکومت و پاکدستی و از خود گذشتگی مسئولان دانست و افزود: اکنون نیز مشکل اصلی ترامپ و صهیونیست‌ها نیستند، بلکه اختلال مدیریتی و اختلاس است. از نظر داخلی باید پالایشی در شیوه‌های مدیریتی صورت پذیرد.

خوش تیپی بازیکنان ایران سوژه دیلی میل شد
جام جهانی فوتبال در روسیه از پنجشنبه برگزار می‌شود. اعضای تیم ملی فوتبال ایران نیز اکنون در روسیه هستند و خودشان را برای بازی با مراکش آماده می‌کنند. دیلی میل در گزارشی به عکس بازیکنان ایرانی در روسیه اشاره کرد و نوشت: عکس بازیکنان خوش تیپ ایرانی در توئیتر و رسانه‌های گروهی دیگر بازتاب گسترده‌ای داشت و خیلی‌ها را به تیم ملی ایران علاقه‌مند کرد. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اکنون در کمپ مسکو خودشان را برای جام جهانی آماده می‌کنند.

نظر جنتی درباره استعفای روحانی

علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم در گفت‌و‌گوی امروز خود با روزنامه اعتماد در پاسخ به پرسشی درخصوص تعبیر سعید حجاریان از نتیجه فشارها به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و احتمال استعفا و یا عدم کفایت او به همین دلیل گفته است: البته مخالفان دولت ممکن است چنین پروژه‌ای را تعقیب کنند ولی به نظر من امکان تحقق آن وجود ندارد.وی در این گفت‌و‌گو اظهار داشت: نه روحانی به خاطر فشارهایی که وارد می‌شود اهل استعفا دادن است و نه شرایط به گونه‌ای است که مجلس بخواهد رأی به عدم کفایت ایشان بدهد. آقای روحانی در سال ٩٢ که وارد انتخابات و پیروز شد، در یک ملاقات خصوصی که با ایشان داشتم، بیان کرد که من هوس رئیس‌جمهور شدن نداشتم ولی شرایط کشور به گونه‌ای است که آمده‌ام خودم را فدا کنم تا کشور نجات پیدا کند. کسی که با این روحیه به میدان می‌آید هرگز به خاطر مشکلات و فشارها استعفا نمی‌دهد تا بحرانی جدید برای کشور ایجاد کند؛ لذا من هیچ یک از این سناریوها را محتمل نمی‌دانم.

معنای فینگیلی آمریکا، جینگیلی اسرائیل را نمی‌فهمم
محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم به شعار نامتعارف «فینگیلی آمریکا ، جینگیلی اسرائیل» واکنش نشان داد و گفت: من خبر را خواندم نمی‌فهم اما واقعا نمی‌فهمم معنای این کلمات چیست. اقلیتی که چندان به چشم نمی‌آیند این رویکرد را دارند اما نتیجه اقدامات آن ها در فضای مجازی منعکس می‌شود و پیامدهای منفی بسیاری دارد/انتخاب

درخواست محمد نوری‌زاد برای خروج از کشور
تسنیم نوشت: محمد نوری‌زاد از محکومان ۸۸ از رهبر انقلاب درخواست کرده که برای ملاقات فرزندش از کشور خارج شود.شب گذشته جمعی از فعالان فضای مجازی از نامه محمد نوری‌زاد از فعالان 88 و از محکومان قضایی به رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داده و اعلام کردند که وی در این نامه، از رهبر انقلاب درخواست کرده‌ به دلیل بیماری صعب العلاج فرزندش، از کشور خارج شود و به ملاقات وی برود.نوری‌زاد که از محکومان 88 بوده، حالا از رهبر انقلاب درخواست کرده که دستوری صادر کنند تا بتواند با رفع ممنوع‌الخروجی، از کشور خارج شود. فعالان فضای مجازی همچنین از موافقت رهبر انقلاب با این درخواست محمد نوری‌زاد، خبر داده‌اند.این خبر از شب گذشته تاکنون بازتاب بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص توئیتر داشته و کاربران مطالب زیادی در این مورد با هشتگ #رأفت_اسلامی نظام درباره این فرد، منتشر کرده‌اند.

میلیون ها نفر از تلگرام طلایی و هات گرام استفاده می کنند
روزنامه جوان نوشت: نسخه‌های فارسی تلگرام مثل تلگرام طلایی (طلگرام) که مانند برنامه اصلی تلگرام از API‌های عمومی و آزاد تلگرام استفاده می‌کند و مستقیم به سرور اصلی تلگرام متصل می‌شود و از لحاظ امنیت تفاوتی بین تلگرام و تلگرام طلایی (طلگرام) وجود ندارد.گ فته مي‌شود تاكنون ميليون‌ها نسخه از اين پيام‌رسان‌ها را كاربران روي گوشي خود نصب كرده‌اند،

نماینده خمینی شهر : چرا با آبروی یک شهر بازی می‌کنید؟
سیدمحمدجواد ابطحی گفت: نباید با آبروی یک شهر بازی کنید. مسائل سیاسی خود را با آبرو و امنیت یک شهر گره نزنید.باید مجرمان شناسایی بشوند و به اشد مجازات، مجازات بشوند اما آقایانی که دم از محرمانه بودن می زنند، چرا یکباره دم از شفافیت زدید؟ آیا در مسائل اخلاقی می شود به این صورت برخورد کرد؟ حتی دادگاه می تواند در این مسائل غیر علنی برگزار شود.
وی افزود: نباید با آبروی یک شهر بازی کنید.مسائل سیاسی خود را با آبرو و امنیت یک شهر گره نزنید.باید مجرمان شناسایی بشوند و به اشد مجازات، مجازات بشوند اما آقایانی که دم از محرمانه بودن می زنند، چرا یکباره دم از شفافیت زدید؟ آیا در مسائل اخلاقی می شود به این صورت برخورد کرد؟ حتی دادگاه می تواند در این مسائل غیر علنی برگزار شود.

منبع
tabnak
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز