زیان یک میلیارد دلاری فورد از جنگ تجاری

Submitted on ی., 09/30/2018 - 17:21

زیان یک میلیارد دلاری فورد از جنگ تجاری

فورد
وضع کردن تعرفه‌های جدید از سوی واردات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قرار بود برای شرکت‌های بزرگ آمریکایی سود به همراه بیاورد، اما گویا به گفته جیمز هکت(James Hackett)، رییس فورد آن‌قدرها هم از تعرفه‌های تجاری واشنگتن خوشحال نیست.

به گزارش رسانه هدهد به نقل از راشاتودی، جیمز هکت(James Hackett)، رییس فورد، در کنفرانس بلومبرگ در نیویورک گفت: تعرفه‌های فلزات ۱ میلیارد دلار از سود این شرکت را از بین برده است. بخش طنز قضیه این است که منبع بیشتر این فلزات از داخل ایالات متحده است و اگر شرایط این گونه ادامه پیدا کند، آسیب بیشتری خواهد رساند.

جیمز هکت(James Hackett)، در این بیانات خود تعرفه‌های ترامپ بر واردات آلومینیوم و فولاد از بزرگترین شرکای تجاری آمریکا، که شامل چین، کانادا و اروپا هم می‌شود، را مورد انتقاد قرار داد.
مدیر اجرایی ارشد فورد دوره وقوع این ضرر را مورد اشاره قرار نداد اما سخنگوی شرکت بعداً توضیح داد که منظور او پیش‌بینی داخلی از هزینه‌های مرتبط با تعرفه شرکت در بازه ۲۰۱۹ – ۲۰۱۸ بوده است.

فورد و سایر تولیدکنندگان بزرگ خودروی آمریکا، پیش از این بر علیه تعرفه‌های فلزات ترامپ صحبت کرده بودند. جیم فارلی رییس بازارهای جهانی فورد، گفت: تعرفه‌های ترامپ دردسر عظیمی برای ما خواهد بود.

براون فورمن (Brown-Forman) ، تولید کننده نوشیدنی‌های الکلی، نیز گفته که قیمت انواع ویسکی از جمله جک دانیل(Jack Daniel)، در بخش هایی از اروپا به دلیل افزایش تعرفه‌ها در آمریکا افزایش می‌یابد.

کوکا کولا در ماه جولای گفت که قیمت نوشیدنی هایش در اواسط سال جاری افزایش خواهد داد.

“جیمز کوینزی” (James Quincey) مدیر اجرایی کوکا کولا نیز در گفتگو با CNBC گفت: ما مجبور بودیم اواسط امسال بخاط شرکای‌مان قیمت‌ها را افزایش دهیم.

گفتنی است دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اوایل سال جاری میلادی تعرفه های گسترده ای را درباره صنعت فولاد و آلومینیوم وضع کرد که نگرانیهایی را در بین تولیدکنندگان محصولات فولادی برانگیخت. این تصمیم ترامپ واکنش هایی را از سوی متحدان اروپایی اش از جمله کانادا برانگیخت و «بیل مورنو» وزیردارایی کانادا اقدام آمریکا برای وضع تعرفه بر واردات فولاد وآلومینیوم به بهانه تهدید امنیتی را«مضحک» خواند.

و در نهایت سایر کشورها با اقداماتی تلافی جویانه و شکایت به سازمان تجارت جهانی نسبت به این اقدام ترامپ اعتراض کردند.

منبع
hodhod
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز