رستوران ایرانی در مونترال که در آتش از بین رفت/ احتمال عمدی بودن حریق وجود دارد

Submitted on ش., 10/06/2018 - 22:11

رستوران ایرانی در مونترال که در آتش از بین رفت/ احتمال عمدی بودن حریق وجود دارد
صبح روز چهارشنبه، آتش نشانان برای اطفای حریق یک رستوران در خیابان Saint-Jacques اعزام شدند. آتش نشانان اعلام کردند در آنجا مدارک کافی درباره مشکوک و عمدی بودن آتش سوزی وجود داشت.

آتش سوزی رستوران ایرانی انیکس حدود ساعت 1:30 دقیقه بامداد آغاز شد.

سخنگوی پلیس، Const. Manuel Couture گفت که آنها در ساعت 1:45 دقیقه بامداد تماسی از آتش نشانان دریافت کردند که آتش سوزی را مشکوک میدانستند.

حریق یک ساعت بعد خاموش شد، اما رستوران به شدت تخریب شده بود. آپارتمان سه طبقه تخلیه شد، و خوشبختانه هیچ گونه مصدومیتی رخ نداد.

پلیس هیچ شاهد و یا مظنونی ندارد. تحقیقات برای مشخص شدن علت آتش در حال انجام است.

هکرها به ازای بازگرداندن اطلاعات سرقت رفته از برخی رستوران های زنجیره ای کانادا درخواست بیت‌کوین کردند
روز جمعه رستوران های زنجیره ای شرکت Recipe Unlimited - Operations Cara سابق – که بیش از 1000 رستوران را در کانادا اداره می کند، مورد حملات سایبری قرار گرفته و نتیجتا برخی از این تعداد تعطیل گشت.

چند تن از کارکنان رستوران مدعی گشتند به هنگام این حملات متنی بر روی سیستم های رستوران ها ظاهر گشته و در آن از دزدیده شدن اطلاعات محرمانه رستوران خبر داده و بابت بازگرداندن این اطلاعات درخواست پول به بیت کوین کرده و هشدار داده است که به ازای هر روز تاخیر، 0.5 بیت کوین ( چیزی حدود 4 هزار دلار) بر مبلغ اولیه افزوده خواهد گشت.

لازم به ذکر است که تمامی این اخبار منتشر شده توسط CBC News بر اساس اطلاعاتی توسط کارمندان رستوران افشا گشته که اسامی آنان به صورت محرمانه نگهداری می شود و مدیر رستوران از اعلام رفع مشکلات سیستمی و تعداد رستوران های تعطیل شده سر باز زده است. در این میان برخی از کارکنان نگران افشای اطلاعات بانکی خود بوده و از اوضاع پیش آمده اظهار نارضایتی داشته اند. با این حال سخنگوی شرکت اعلام داشته که هیچ مشکلی مبنی بر آسیب اطلاعات وجود نداشته و نگرانی کارکنان بی مورد است.

Maureen Hart سخن گوی این شرکت در ایمیلی از امنیت سیستم های رستوران خبر داده و اعلام داشت که متن بیانیه ظاهر شده بر روی سیستم ها مربوط به ویروسی به نام Ryuk می باشد که چندین نسخه مشابه از آن توسط CBC News یافت شده و مقاله ای نیز در این باره توسط شرکت امنیت سایبری Check Point Research نوشته شده که این ویروس را متعلق به عملیات سایبری در کره شمالی دانسته و بیان داشته که در ماه آگوست Ryuk به چندین شرکت در سراسر جهان حمله کرده و بابت بازگرداندن اطلاعات ربوده شده حدود 640 هزار دلار دریافت کرده است.

چه انتظاراتی می توان از دولت جدید کبک در زمان زمامداری اش داشت؟
چهار حزب عمده کبک در چهل و دومین دوره انتخابات این استان برای به دست آوردن کرسی های مجلس کبک با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رئیس حزبی که اکثریت کرسی‌های مجلس را از آن خود کند، برای یک دوره چهار ساله نخست‌ وزیر این استان می‌شود و حزب او سکان اداره امور دولتی کبک را به دست خواهد گرفت. این 4 حزب عبارتند از حزب ائتلاف آینده کبک (Coalition Avenir Québec)، حزب همبستگی کبک (Québec Solidaire)، حزب لیبرال و حزب کبکوا (PQ).

از سال 1970 به غیر از حزب لیبرال ها و حزب کبکوا (PQ) هیچ حزبی در کبک صاحب قدرت نبوده است. در این سال ها سیاست های کبک نیز از پروژه های ساختمانی تا مجادله قانون اساسی و رفراندم ها به دور بود. با گذشت زمان PQ به یک حزب محافظه کار مالی، ناسیونالیست و سوسیال دموکرات تبدیل شد.

با در نظر داشتن موارد ذکر شده به موجب راه اندازی یک حزب ناسیونالیست در سال 2011 از سوی Francois Legault که از حزب راست (CAQ) بود، رأی دهندگان امیدی به موفقیت وی در این انتخابات نداشتند.

سرانجام در شب دوشنبه کسب پیروزی قاطع حزب لیبرال توسط Francois Legault سایه ای بر سوابق وی افکند. Francois Legault شصت و یک ساله بنیانگذار Air Transat و وزیر سابق PQ اولین نخست‌وزیری است که تقریبا 50 سال است که سمت ریاست حزب PQ و لیبرال را به عهده ندارد.

شهروندان کبکی با مشارکت 63 درصدی برای انتخاب 125 کرسی نمایندگی پای صندوق‌های رأی رفتند که در نتیجه حزب CAQ با کسب حدود 38 درصد آرا پیروز این نبرد انتخاباتی شد.

اهداف Francois Legault :
Francois Legault از حزب ائتلاف آینده کبک (Coalition Avenir Quebec) در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده بود که دولت ائتلافی او به مهاجران 3 سال فرصت یادگیری زبان فرانسه خواهد داد. اگر بعد از این مدت مهاجران قادر به فراگیری زبان فرانسوی نباشند باید استان کبک را ترک کنند وی قصد دارد با این کار به کاهش مهاجران به کبک و حفظ ارزش ها و اصالت های کبک کمک کند. که این کار ممکن است کبک با کمبود نیروی کار متخصص مواجه شود و به اقتصاد کبک ضربه زند.

از دیگر اهداف او می توان به خصوصی سازی خدمات درمانی، کاهش مالیات، ورود زود هنگام به مدارس و جدایی بیشتر دین از دولت اشاره کرد.

وی همچنین قصد دارد که به اجرای قانون منع داشتن حجاب و نشانه‌های مذهبی برای کارکنان بخش‌های دولتی و خدمات دهندگان اداری بخصوص برای برای معلمان، قضات و افسران پلیس بپردازد. برای اجرای این قانون، اگر لازم باشد بدون تصویب مجلس، از اختیارات ویژه دولت استفاده میکند. زیرا معتقد است از زیر پا گذاشته شدن قوانین حقوق مدنی و آزادی افراد جلوگیری می‌کند.

آخرین سالی که استان کبک شاهد تغییر وضعیت سیاسی بود به سال 1970 باز می گردد.

ضمن تبریک به همه منتخب هایی که وارد صحنه سیاست کبک شدند در حال حاضر ممکن است اتاق سکونت به تعداد همه این افراد موجود نباشد.

داشتن حجاب در دادگاه های کبک دیگر ممنوع نخواهد بود
دادگاه تجدیدنظر در کبک اعلام کرد که Rania El-Alloul، که دادگاهش به خاطر ممانعت او از برداشتن حجاب لغوش شده بود، میتواند با حجاب در دادگاه حاضر شود.

دادگاه تجدید نظر کبک به پرونده این زن، که 3 سال پیش به علت ممناعتش از برداشتن حجاب از عدالت محروم شده بود رسیدگی کرد. و به نفع این زن رای صادر کرد و اعلام کرد که موارد پوشش در دادگاه، پوشش سر را، در صورتی که نشانه یک باور مذهبی باشد ممنوع نمیکند، به علاوه که این امر به جامعه آسیب نمیرساند.

El-Alloul گفت "زمان زیادی گذشته بود، اما من همچنان امیدوار بودم که میشود کاری کرد، الان هم از نتیجه بسیار خوشحال هستم."

در فوریه 2015 قاضی Eliana Marengo از شنیدن مورد ماشین توقیف شده El-Alloul سر باز زد، زیرا او حاضر نبود پوشش سر اسلامی خود را بردارد.

قاضی Marengo به او گفت که به نظر شما پوشش مناسبی ندارید، دادگاه مکانی سکولار است و همراه داشتن علائم دینی برای افراد در اتاق ممنوع است.

رای چهارشنبه دادگاه تجدید نظر، نظر دادگاه قبلی را رد، و حق را به این زن داد. Catherine McKenzie که وکیل El-Alloul در دادگاه تجدید نظر بود اعلام کرد این رای میتواند مقدمه مهمی برای احقاق حقوق مردم برای استفاده از نمادهای دینی در دادگاه باشد.

El-Alloul گفت که قصد نداشته به یک فعال مدنی بدل شود، اما نمیتوانسته سکوت کند و آنچه را که میدانسته اشتباه است قبول کند. او میگوید که این کار را نه فقط برای خودش، بلکه برای تمام زنان با حجاب انجام داده است. او همچنین گفت که هدفش تمامی ادیان بوده است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز