دوشنبه ۲۱ آبان | قیمت طلا، سکه و ارز

Submitted on Mon, 11/12/2018 - 19:39

دوشنبه ۲۱ آبان | قیمت طلا، سکه و ارز
همشهری آنلاین: قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران به ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید.
طلا و ارز

به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌ سکه بهار آزادی دو میلیون و ۱۹۰ هزار تومان، ربع‌ سکه یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۰۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۰۷ دلار معامله می‌شود.

به گزارش تسنیم، قیمت یورو در مرکز مبادلات ارزی ۴۷۵۴ تومان اعلام شده است درحالی که نرخ این ارز در بازار آزاد به ۱۵۶۰۰تومان رسیده است. در معاملات رسمی، قیمت درهم امارات نیز ۱۱۴۳ تومان اعلام شده است درحالی که قیمت این ارز در بازار آزاد ۳۷۴۰ تومان است؛ ضمن اینکه پوند انگلیس نیز در مرکز مبادلات ۵۴۳۰ تومان قیمت خورده درحالی که این ارز در بازار آزاد حدود ۱۷هزار تومان معامله شده است.

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس | مواظب گروه‌های نوظهور انحرافی باشید
همشهری آنلاین: معاون اول قوه قضاییه گفت: مردم در برخورد با گروه‌های نوظهور انحرافی احتیاط و به سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی اطلاع رسانی کنند.


محسني اژه‌اي سخنگوي قضا

اژه‌ای: مواظب گروه‌های نوظهور انحرافی باشید

روابط عمومی قوه قضاییه نوشت: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز، دوشنبه ۲۱ آبان، در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه گروه‌های نوظهور انحرافی امروز کم و بیش در جامعه وجود دارد و ممکن است مردم و بخصوص برخی جوانان ناخواسته به این جریان‌ها که ماهیتشان هم برای آن‌ها مشخص نیست نزدیک و آشنا شوند و برای خودشان و جامعه گرفتاری ایجاد کنند.
وی ادامه داد: قرائن و شواهدی هم وجود دارد که در برخی از این گروه‌های نوظهور انحرافی دست‌های خارجی در کار است، بنابراین هم به مردم توصیه می‌شود که احتیاط کنند و هم خود این جریان‌ها بخصوص آن‌ها که با افکار انحرافی هستند و یا موارد مشکوک و مبهمی است، حتما مورد توجه سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی ما قرار بگیرند.

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس

اژه ای گفت: در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، رئیس قوه قضاییه به قضات تاکید کردند که حتما در مواردی که طبق قانون امکانش وجود دارد، حبس‌ها را به مجازات‌های دیگر تبدیل کنند. یعنی قبلا خود آن قانون اصلاح شده و دستورالعمل آن نیز صادر شده، همه کسانی که می‌توانند و ضرورتی ندارد در زندان باشند از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.
وی افزود: این کار هم به نفع خانواده‌ها و هم به نفع زندانی است و نیز با توجه به مشکلات و محدودیت‌هایی که سازمان زندان‌ها با آن مواجه است، به نفع سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه است. بنابراین اگر ضرورتی نداشته باشد باید از حکم جایگزین حبس استفاده شود تا فرد در زندان نماند و آن کارهایی که قاضی او را ملزم می‌کند به جای حبس انجام دهد که باز این کار به نفع جامعه و کشور خواهد بود.

ایجاد وحدت رویه در حقوق عامه

سخنگوی قوه قضاییه طرح دستورالعمل حقوق عامه را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز مسئولان قضایی برشمرد و گفت: در قانون اساسی آمده است که احیای حقوق عامه جزو وظایف قوه قضاییه است و در قوانین موضوعه هم بعضا این موضوع مطرح شده است.
وی افزود: ما در دو جلسه است که به صورت تفصیلی بحث می‌کنیم که این حقوق عامه شامل چه چیزهایی است و حقوق عامه و این حق به معنای حقیقی و خاص حق است یا یک تفسیر موسع‌تر می‌شود از حقوق عامه تعبیر کرد.

سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: با توجه به حقوق خصوصی، حقوق عمومی و حق عامه و حق و الزاماتی که از لحاظ قانونی و شرعی وجود دارد، بحث‌های بسیار خوب و عمیق و موثری انجام شد.
وی افزود: امروز مواردی از آن به تصویب رسید و مقدمه بحث و یک ماده از تعریف این معنا تقریبا به یک نتیجه روشن رسید و ضرورت دارد که در خصوص احیای حقوق عامه که دادستان‌ها و دادستان کل کشور می‌توانند وارد شوند یک هماهنگی و وحدت رویه باشد؛ بنابراین در این خصوص هم جلسه آینده ادامه پیدا خواهد کرد تا شیوه و روش و اقداماتی که در جهت احیای حقوق عامه و اجرای حقوق عامه است در جلسه بعد مشخص شود.

مکرون: ترامپ پذیرفت که ما در توافق هسته‌ای ایران بمانیم
رئیس جمهور فرانسه با یبان اینکه رئیس جمهوری آمریکا پذیرفت که کشورهای دیگر در توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران بمانند، در باره جایگزینی یورو به جای دلار گفت: یورو نمی‌تواند جایگزین دلار شود.


مکرون

امانوئل مکرون درمصاحبه اختصاصی باشبکه تلویزیونی سی ان ان درباره اینکه ترامپ برغم توئیتی که علیه شما نوشت، می گوید، مشترکات بسیاری با شما دارد. گفت: البته در زمینه مقابله با تروریسم می تواند اینگونه باشد، اما با رئیس جمهوری آمریکا در زمینه تجارت، پیمان آب و هوایی و چند جانبه گرایی دارای اختلاف هستیم.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: من یک میهن پرستم که با یک فرد ناسیونالیست(ملی گرا) بسیار تفاوت دارد، من از کشور و ملتم دفاع می کنم و بر داشتن یک هویت قوی باور دارم اما معتقد به همکاری بین افراد مختلف هستم و فکر می کنم داشتن چنین همکاری برای همگان خوب است. چرا که گاهی اوقات ناسیولیسم گرایی موجب انجام اقدامات یکجانبه برای دست یافتن به خواسته هایتان می شود.

وی ادامه داد : همکاری(بین المللی) باعث نفی هویت ملی گرایی شما نمی شود، اینها می تواند تفاوت های من با رئیس جمهوری آمریکا باشد.

سی ان ان از وی پرسید: فکر می کنید داشتن یک رابطه شخصی با ترامپ امر خوبی باشد، شما تلاش زیادی کردید تا وی را در پیمان آب و هوایی پاریس نگاه دارید ولی او آن را رد کرد، شما تلاش زیادی برای نگاه داشتن ترامپ در توافق هسته ای ایران کردید و او جواب نه به شما داد، بنابراین به نظر می رسد که داشتن چنین رابطه شخصی چندان جواب نمی دهد.

مکرون گفت: داشتن رابطه شخصی با ترامپ مهم است، در مورد برخی مواردی که بر شمردید حق با شماست، ترامپ فردی است که تلاش کرد تا به وعده های انتخاباتی خود عمل کند، همانطوری که من نیز تلاش می کنم به وعده های خود عمل کنم و اقدامی که ترامپ در این زمینه انجام داد را محترم می شمارم.

رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد: اما تصور می کنم بنابر رابطه شخصی و مذاکراتی که داشتیم، بتوانیم کارها را بهتر دنبال کنیم، بطور مثال در باره ایران، ترامپ تصمیم به ترک برجام گرفت، اما درنهایت وی تصمیم گرفت تا باقی ماندن ما(دیگر طرف های امضا کننده توافق) دربرجام را محترم شمارد و بنابر روابط شخصی و گفت وگوهایمان وی پذیرفت که ما دراین توافق باقی بمانیم. هرچند که دو طرف رویکردهای متفاوتی داریم. برای من مهم ترین کار(ماندن برجام) اجتناب از یک بحران بزرگ در منطقه (خاورمیانه) و دوری از افزایش تنش در منطقه بود، بنابر این فکر می کنم داشتن چنین رابطه ای بسیار مفید بود.

درباره پیمان آب و هوایی نیز بطور معمول با یکدیگر گفت و گو داریم و درنهایت باور کنید که آمریکا به این پیمان بار دیگر ملحق خواهد شد، چرا که مردم شما، تجار شما و جامعه مدنی شما خواستار چنین امری هستند. باور دارم که روابط شخصی و دوجانبه ریشه در گذشته دو کشور دارد و وظیفه من ایجاد خوش بینی و انجام اقدامات منسجم است.

سی ان ان از رئیس جمهوری فرانسه پرسید که آیا اروپا خواهان جایگزینی یورو به جای دلار در پاسخ به خروج آمریکا ازتوافق هسته ای ایران است؟.

مکرون پاسخ داد: فکر می کنم امروز یورو جایگزین چندان مناسبی برای دلار نیست، چرا که در واقع یک امر فرامرزی بین المللی برای دلار وجود دارد و ما اروپایی ها در تقویت یورو در برابر دلار ناکام ماندیم، البته در این زمینه اقدامات مهمی انجام داده ایم اما همچنان ناکافی است.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: با این حال من از نزدیک سرگرم گفت و گو با موسسات مالی در سطح اروپا و دیگر همتایان خود هستم تا ظرفیتی را بوجود آوریم که وابستگی هرچه کمتری به دلار داشته باشیم.

مکرون افزود:فکر می کنم برای نظم و ثبات اقتصاد جهانی شما نیازمند یک پول قوی مانند دلار و همچنین جایگزینی برای آن همچون یورو هستید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز ۱۸اردیبهشت ماه کشورش راازتوافق هسته ای ۱+۵ با ایران خارج کرد که به دنبال آن سایر کشورهای امضا کننده این توافق ضمن محکوم کردن اقدام ترامپ اعلام کردند که به توافق هسته ای پایبند می مانند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که ضمن فعال کردن قانون مسدود سازی برای حمایت از فعالیت شرکت های این قاره در ایران، بسته حمایتی نیز برای ادامه تجارت ایران با جهان و همچنین فراهم شدن خرید و فروش نفت ایران ارایه می کند. برخی کارشناسان گفته اند که در این بسته به جای دلار از یورو برای مبادلات تجاری ایران استفاده می شود.

ترامپ دیروز برای شرکت در یکصدمین سال پایان جنگ جهانی اول به پاریس سفر کرده بود. در این مراسم که به محل بروز اختلافات بین مقامات اروپا و آمریکا تبدیل شد، مکرون بشدت از گسترش ناسیونالیسم در جهان که طعنه به ترامپ می زد، انتقاد کرد.

وی گفت:'بیایید به جای بهره برداری از هراس از یکدیگر، سازنده امید باشیم. ' او ملی گرایی را 'خیانتی به وطن پرستی' توصیف کرد.

ترامپ روز جمعه گذشته و قبل از ورود به فرانسه برای شرکت در مراسم یکصدمین سال پایان جنگ جهانی اول در توئیتی به همتای فرانسوی خود تاخت ونوشت: رئیس‌جمهور مکرون به تازگی گفته که اروپا باید ارتشی بسازد تا جلوی آمریکا، روسیه و چین از خود محافظت کند. توهین‌آمیز است.

گوش الاغی‌ هم زیبایی شد | حبس در انتظار متقاضیان و پزشکان جراحی‌های چشم گربه‌ای‌ و گوش الاغی
همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تعیین مجازات، تا دو ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق هم برای افراد متقاضی انجام عمل‌های چشم گربه‌ای و گوش الاغی و هم پزشکان خبر داد.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خانه ملت با تأیید صحت خبر منتشرشده از سوی رئیس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران مبنی بر اینکه جراحی‌های نوظهور زیبایی مثل تغییر رنگ چشم و شکل گوش، مشروع تلقی نمی‌شوند و بر اساس قانون مجازات اسلامی غیرقانونی و قابل تعقیب کیفری هستند، گفت: اصولاً تغییرات در پیکره وضعیت نظام خلقتی انسان از نظر مذاهب گوناگون رد شده است؛ کما اینکه اهل سنت و مسیحیت این اقدام را حرام می‌دانند و معتقدند خلقت خدا را نباید تغییر داد و تقریباً نظر همه ادیان به این می‌رسد که انجام این نوع عمل‌ها امری ممنوع است.

انجام عمل‌های جراحی نوظهور نیاز به مجوز دادگاه صالحه دارد

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر افرادی که گرفتار وسواس شده باشند و تصمیم بگیرند با انجام عمل جراحی تغییراتی در ظاهر خود ایجاد کنند، باید به دادگاه صالحه که دادگاه خانواده است، مراجعه کنند و دادخواست ارائه دهند و بعد با مجوز دادگاه به این امر مبادرت ورزند.

وی با اشاره به انجام عمل جراحی برای قراردادن عنبیه مصنوعی و کاشت نگین در چشم، تغییر دائم رنگ چشم به رنگ‌هایی همچون قرمز و عمل‌های نامتعارف تحت عنوان «چشم گربه‌ای» و «گوش الاغی»، تصریح کرد: انجام این نوع عمل‌ها مصداق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و اقدامی مجرمانه است و چنین تغییراتی که در جسم انسان انجام شده و باعث تحریف در جامعه می‌شود، ممنوع است.

نوروزی در مورد تعیین نوع مجازات برای پزشک و فرد متقاضی انجام این‌گونه عمل‌های جراحی، اظهار کرد: قطعاً، هم فردی که تقاضای انجام این‌گونه عمل‌های جراحی مجرمانه را دارد و هم پزشکی که راه را برای تحقق این عمل‌ها تسهیل و اسباب ارتکاب جرم را فراهم می‌کند، مجازات خواهند شد.

انجام عمل‌های جراحی غیرمتعارف باعث جریحه‌دارشدن عفت عمومی می‌شود

این نماینده مجلس، درباره نوع مجازاتی که برای این افراد در قانون مجازات اسلامی تعیین شده است، یادآور شد: تعیین مجازات برای این افراد بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی انجام می‌شود که در آن قید شده «هرگاه کسی علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد؛ اما عفت عمومی را جریحه‌دار نماید، تنها به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. »

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در تحلیل جریحه‌دار کردن عفت عمومی در پی انجام عمل‌های جراحی غیرمتعارف، تاکید کرد: یک زمان ممکن است فردی تغییر جنسیت دهد، به این صورت که مرد خود را به زن یا زن خود را به مرد تبدیل کند که قطعاً نیاز به دریافت مجوز هم دارد یا فردی خود را به شکل سگ یا گربه یا هیولا درآورد که از مصادیق جریحه‌دار کردن عفت عمومی محسوب می‌شوند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز