پنجاهمین ماه متوالی افزایش معاملات املاک در کلان شهر مونترال / آمار خرید و فروش ماه آوریل ۲۰۱۹

Submitted on ش., 05/18/2019 - 20:34

سازمان حرفه‌ای مشاورین املاک کبک، آمار خرید و فروش املاک مسکونی در کلان شهر مونترال را منتشر نمود.

طبق این آمار، تعداد ۵۹۷۳ ملک مسکونی توسط مشاورین این سازمان به فروش رسید که نمایانگر ۱۱درصد افزایش نسبت به آوریل ۲۰۱۸ و ۵۰ امین ماه متوالی افزایش خرید و فروش در کلان شهر مونترال می‌باشد.

از لحاظ جغرافیایی، تمام ۶ منطقه کلان شهر مونترال افزایش در تعداد خرید و فروش را به ثبت رساندند که بیشترین این افزایش در منطقه Southshore (با ۱۸درصد) به ثبت رسید.

بعد از آن منطقه Northshore (با ۱۶درصد)،Saint-Jean-sur-Richelieu(با ۱۳درصد)، Vaudreuil-Soulange (با ۱۰ درصد) جزیره مونترال (۶ درصد) و لاوال با ۱ درصد افزایش در مراتب بعدی قرار گرفتند.
از لحاظ نوع املاک، تعداد معاملات کاندومینیوم در ماه آوریل امسال به ۲۱۹۰ عدد رسید که نسبت به ماه آوریل سال گذشته ۱۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

گفتنی است که در همین مدت تعداد ۴۹۲ ملک درآمدزای ۲ تا ۵ واحدی به فروش رسید که نمایانگر ۱۲ درصد افزایش در فروش این نوع ملک می باشد.
تعداد معاملات مسکونی ویلایی Single family نیز در ماه آوریل امسال با ۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۲۸۶ عدد رسید.

از لحاظ ارزش، قیمت میانگین املاک درآمدزا ۲ تا ۵ واحدی بیشترین افزایش را به ثبت رساندند به طوری که قیمت میانگین این نوع ملک به ۵۴۰،۰۰۰ دلار رسید که نمایانگر ۸ درصد افزایش نسبت به ماه آوریل ۲۰۱۸ می باشد.

در همین ماه، قیمت میانگین کاندومینیوم با ۶ درصد افزایش به ۲۶۰،۰۰۰ دلار رسید. قیمت میانگین املاک مسکونی ویلایی Single family نیز به ۳۳۰،۰۰۰ رسید که بیانگر ۵ درصد افزایش نسبت به ماه آوریل ۲۰۱۸ می باشد.

در ماه آوریل ۲۰۱۹, بطور متوسط، تعداد ۲۱۱۱۱ ملک مسکونی از طریق سیستم Centris مشاورین املاک کبک در معرض فروش قرار داشت که نمایانگر ۱۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ می‌باشد.

منبع
hodhod
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز