درخواست قانونگذاران کانادایی برای اعمال تحریم علیه مقام‌های ایران

Submitted on س., 12/11/2018 - 19:58

درخواست قانونگذاران کانادایی برای اعمال تحریم علیه مقام‌های ایران
قانونگذاران کانادایی به همراه وزیر پیشین دادگستری این کشور با ادعای نقض حقوق بشر در ایران از دولت جاستین ترودو خواستند تا تحریم‌هایی را علیه برخی مقام‌های ایرانی اعمال کند.

«ایروین کاتلر» وزیر پیشین دادگستری کانادا که ریاست یک سازمان مدافع حقوق بشر را برعهده دارد، گزارشی منتشر کرد و در آن خواستار اعمال تحریم‌ علیه وزیران، قضات، دادستان‌ها و روسای زندان‌های ایران به بهانه‌های واهی حقوق بشری شد.

کانادا سال گذشته قانونی را به تصویب رساند که این قانون اجازه اعمال تحریم در موارد نقض حقوق بشر را به این کشور می‌دهد.

این گزارش خواستار تحریم علیه ۱۹ نفر از جمله محمود علوی وزیر اطلاعات، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور شده است.

قانونگذاران همچنین خواستار آزادی چندین شخصیت شدند که یا در ایران زندانی شده‌اند یا از خروج از کشور منع شده‌اند. در میان این افراد نام مریم ممبینی همسر کاووس سیدامامی استاد دانشگاه و فعال محیط زیست و سعید ملک‌پور، شهروند کانادایی دیده می‌شود.

قانونگذاران کانادایی با ادعای نقض حقوق بشر در ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه تاکید کردند که مقام‌های ایرانی باید برای این وضعیت پاسخگو باشند. این در حالیست که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که اوتاوا بتواند روابط خود با ایران را مجددا احیا کند.

افزایش 47٪ جنایات ناشی از تنفر در کانادا
طبق آمار جدید کانادا، در سال 2017، جنایات ناشی از تنفر در کانادا حدود 47٪ افزایش داشته، که عمدتا مسلمانان، یهودیان و سیاهان را مورد هدف قرار داده، و اکثرا از مرز جنوبی یعنی مرز آمریکا نشات می گیرد. لازم به ذکر است که بنا بر تحقیقات مربوطه حدود دو سوم این جنایات هرگز گزارش نشده اند.

بر اساس این گزارشات، شدیدترین جنایات علیه مسلمانان در مسجد کبک و پس از حرکت دولت در راستای مطالعه اسلام هراسی رخ داده که خود منجر به غلیان احساسات ضد مسلمان گشته است.

در سال جاری تعداد جنایات علیه مسلمانان از 139 به 349 تن رسیده، در حالی که تعداد جنایات علیه سیاه پوستان از 214 به 321 تن و حملات علیه یهودیان نیز از 221 به 360 نفر افزایش داشته است.

هنوز معلوم نیست که آیا روند صعودی این گونه جنایات در سال 2018 نیز ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر. این در حالی است که بنا بر شواهد، مردان مسلمان در پارک و در مقابل خانواده شان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و نوجوانان یهودی در خیابان ها مورد حمله قرار می گیرند.

افتتاح بزرگ ترین مرکز YMCA با امکانات تفریحی بی نظیر در کانادا (همراه با تصویر)
در حال حاضر بزرگترین مرکز YMCA با 284,000 فوت مربع زیربنا در کلگری قرار دارد، ولی قرار است به زودی این لقب به مرکز دیگری برسد که از قضا این مرکز جدید هم در کلگری واقع شده است.

شرکت Brookfield residential YMCA اعلام کرده است این مرکز جدید در 14 ژانویه 2019 افتتاح خواهد شد. این مجموعه در همسایگی Seton کلگری قرار دارد، و با 330,000 فوت مربع زیربنا، امکاناتی نظیر 10 مسیر شنا، 25,000 فوت مربع کتابخانه، شبیه ساز موج سواری، سالن تئاتر با ظرفیت 250 نفر، و دو پیست اسکیت چند منظوره را در خود گنجانده است.

تور بازدید از این مجموعه از 8 دسامبر آغاز شده، و بازدیدکنندگان می توانند درماه های دسامبر و ژانویه، از دوشنبه تا جمعه بین ساعت 12 ظهر تا 7 عصر، و روز یکشنبه از 10 صبح تا 2 ظهر، به بازدید از این مجموعه بپردازند. ساعات کاری این تور یک روز قبل از کریسمس به 10 صبح تا 2 ظهر تغییر میکند، و روز کریسمس، تعطیلات سال نو و روز سال نو تعطیل می باشد.

همچنین طبق اعلام سایت رسمی YMCA، افرادی که تا پیش از 31 دسامبر برای عضویت در این مجموعه ثبت نام کنند از تخفیف 75 دلاری بهره مند خواهند شد.

چنانچه فرصتی برای بازدید از این مجموعه ندارید فقط کافیست نگاهی به عکس های فوق العاده این مجموعه بندازید تا ببینید چه امکانات بینظیری در انتظار مردم کلگری میباشد.

بهترین های گوگل پلی در سال ۲۰۱۸
بهترین های گوگل پلی در سال ۲۰۱۸ مشخص شدند. گوگل هر سال بهترین های گوگل پلی استور را معرفی می‌کند و امسال نیز به معرفی بهترین فیلم، بهترین سریال و بهترین اپلیکیشن در سال ۲۰۱۸ پرداخته است.

در آخرین ماه سال ۲۰۱۸ غول موتورهای جستجو بهترین های گوگل پلی را معرفی کرد. البته محتواهای قرار گرفته در فروشگاه Google Play صرفا به اپلیکیشن‌های اندرویدی تعلق ندارد. در کنار اپ های مختلف، فیلم، سریال و کتاب های صوتی مختص به دستگاه های اندرویدی در آن دیده می‌شود.

معرفی بهترین های گوگل پلی در سال ۲۰۱۸

بهترین بازی گوگل پلی ۲۰۱۸ در نبود بازی فورتنایت در این فروشگاه اندرویدی به بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) تعلق گرفت. این بازی نه تنها بر اساس انتخاب گوگل، بلکه بر اساس امتیازهای کاربران نیز بهترین بازی موبایل سال به شمار می‌رود.


منبع عکس: cdn-images

بسیاری بر این اعتقاد بودند که اگر فورتنایت در فروشگاه پلی استور قرار می‌گرفت می‌توانست لقب بهترین بازی گوگل پلی استور امسال را به خود اختصاص دهد، اما سازنده این بازی به دلیل آنکه درصد این فروشگاه برای پرداخت های درون برنامه ای را نپردازد، از قرار دادن این بازی در این فروشگاه اندرویدی امتناع کرد.

عنوان بهترین اپلیکیشن گوگل پلی در سال ۲۰۱۸ نیز به برنامه Drops رسید، تمرکز اپلیکیشن Drops: Learn 31 new languages روی آموزش زبان است.

در میان بهترین های گوگل پلی در سال ۲۰۱۸ باید به بهترین فیلم گوگل پلی استور از نگاه کاربران نیز اشاره کرد. فیلم اونجرز: جنگ ابدیت به عنوان بهترین فیلم از نگاه کاربران انتخاب گردید و YouTube TV منتخب بهترین اپلیکیشن محبوب کاربران شد.

پنج فیلم برتر انتخاب شده در بین بهترین های گوگل پلی استور ۲۰۱۸

Black Panther
Avengers: Infinity War
Thor: Ragnarok
Jumanji: Welcome to the Jungle
Deadpool 2

بهترین سریال تلویزیونی گوگل پلی ۲۰۱۸ نیز به مردگان متحرک (The Walking Dead) تعلق گرفت و عنوان بهترین کتاب نیز به کتاب آتش و خشم (Fire and Fury) اثر مایکل ولف رسید. کتاب دوازده قانون زندگی (۱۲Rules for Life) نیز به عنوان پردانلودترین کتاب صوتی گوگل‌پلی انتخاب شد.

پنج سریال تلویزیونی برتر ۲۰۱۸ در گوگل پلی استور

The Walking Dead
Riverdale
The Big Bang Theory
The Flash
PAW Patrol
رای‌گیری برای انتخاب بهترین های گوگل پلی ۲۰۱۸ حدودا از ۲۰ روز قبل آغاز شد و تنها مردم ایالات متحده در این رای گیری شرکت داشته‌اند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز