دادگاه حقوق بشر: حذف مزایای کارکنان از شصت و پنج سالگی، ناقض قانون اساسی است!

Submitted on جمعه, 06/08/2018 - 12:54

دادگاه حقوق بشر: حذف مزایای کارکنان از شصت و پنج سالگی، ناقض قانون اساسی است!
انتاریو- دادگاه حقوق بشر انتاریو، در پایان رسیدگی به پرونده بحث برانگیزی که می تواند منجر به تدوین قوانین جدید بشود، حذف مزایای درمانی، دندانپزشکی و بیمه عمر کارگران پس از رسیدن آنها به سن 65 سالگی را مغایر قانون اساسی اعلام کرد.

Human Rights Tribunal of Ontario، در پایان بررسی های خود به نفع استیو تالوس (معلم ساکن برنتفورد) حکم داد. نامبرده شکایت خود بر علیه تصمیم اداره آموزش و پرورش ناحیه Grand Erie مبنی بر قطع مزایای مورد اشاره پس از رسیدن به 65 سالگی را به دادگاه ارائه کرده بود.

خانم یولا گرنت، دبیر Tribunal در حکم خود، تصمیم اداره آموزش و پرورش را تبعیض آمیز دانست و گفت که ابهامات قانونی، زمینه را برای اینگونه برخوردها فراهم کرده است.

مجلس انتاریو در سال 2006 قانونی را تصویب کرد که کارفرمایان را از ابطال قرارداد استخدامی به محض رسیدن کارکنان به 65 سالگی، منع می کرد. اما Human Rights Code و Employment Standards Act، همچنان اجازه حذف مزایای کارکنان 65 سال را می داد.

بر اساس تصمیم دادگاه حقوق بشر، کارفرمایان از این پس مجاز به محروم کردن کارکنان 65 سال و مسن تر خود از مزایا نیستند.

تالوس که هم اکنون 71 سال دارد و حدود 6 سال برای دریافت حکم دادگاه انتظار کشیده است، با استقبال از حکم صادر شده، آن را پیروزی بزرگ برای کارگران سالمند توصیف کرد.

پنجشنبه هر هفته، نمایش رایگان فیلم در میدان یانگ – داندس تورنتو
تورنتو- تابستان امسال می توانید از تماشای فیلم در میدان Yonge-Dundas تورنتو لذت ببرید. پنجشنبه هر هفته (از 26 جون الی 28 آگوست 2018)، ده ها فیلم مستند در میدان مورد اشاره نمایش داده می شود. نمایش فیلم از ساعت 8 شب آغاز می شود.

فستیوال امسال با نمایش فیلم Long Time Running (محصول کانادا) و مستند The Tragically Hip با موضوع تور آلبوم Man Machine Poem سال 2016، آغاز می شود.

فیلم های فستیوال امسال عبارتند از:

26 جون: فیلم Festival Express

3 جولای: فیلم It Might Get Loud

10 جولای: فیلم Leonard Cohen: I am Your Man

17 جولای: Standing in the Shadows of Motown

24 جولای: The Beatles: Eight Days a Week

31 جولای: 20 Feet From Stardom

7 آگوست: Amy

14 آگوست: Shine A Light

21 آگوست: What happened, Miss Simone?

28 آگوست: Long Time Running

برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک http://www.ydsquare.ca/city-cinema.html مراجعه نمایید.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز