خطوط هواپیمایی کانادا از این پس برای تاخیر و چمدان گمشده باید خسارت پرداخت کنند

Submitted on ش., 12/22/2018 - 23:21

خطوط هواپیمایی کانادا از این پس برای تاخیر و چمدان گمشده باید خسارت پرداخت کنند
از این به بعد مسافران در صورت تاخیر پرواز یا گم شدن وسایلشان خسارت دریافت می کنند.

وزیر حمل و نقل Marc Garneau اعلام کرد که دولت کانادا یک قدم به احقاق حقوق مسافران پرواز های هوایی نزدیک تر خواهد شد.

مطابق تغییرات جدید وضع شده توسط (Canadian Transportation Agency (CTA حداقل هایی برای پرداخت جریمه به مسافران تحت شرایط خاص مشخص شده است.

این قوانین شامل تاخیر در پرواز و ترانسفر به هواپیما، کنسل شدن و ممانعت از ورود به پرواز، آسیب یا گم شدن وسایل و نشستن کودکان زیر 14 سال در کنار خانواده میشود.

Garneau در کنفرانس خبری روز دوشنبه اعلام کرد که "هدف دولت ساده است، هدف فراهم آوردن قوانین مناسب و عادلانه برای مسافران است. خرید بلیط هواپیما هزینه سنگینی برای خانواده های کانادایی در بر دارد، و ما از ایرلاین ها انتظار داریم به مسافران احترام بگذارند. بلیط یک هواپیما مانند یک قرارداد است و تعهداتی برای هر دو طرف ایجاد میکند."

مسافران باید از حقوق خود آگاه شوند و ایرلاین ها در موارد تاخیر که مرتبط با مسائل امنیتی نیست باید مطابق جدول زیر جریمه پرداخت کنند:

اگر از سوار شدن مسافرین به داخل هواپیما به دلایل غیر امنیتی جلوگیری شود، مسافران مشمول دریافت خسارت میشوند.

مطابق قوانین پیشنهاد شده، ایرلاین ها برای اثاثیه آسیب دیده یا گمشده تا سقف 2100 دلار در پروازهای بین المللی مسئول خواهند بود. دولت فدرال اعلام کرده این قوانین برای پروازهای داخلی نیز اجرا خواهد شد.

برای کودکان زیر 14 سال نیز ایرلاین ها موظف خواهند بود تا بدون دریافت هزینه و در سریع ترین زمان ممکن صندلی در کنار والدین یا قیم فراهم کنند.

انتظار می رود این قوانین در تابستان 2019 به صورت کامل اجرایی شوند.

مقامات بهداشت کانادا درباره احتمال شیوع سرخک در کلان شهر تورنتو هشدار دادند
پس از درمان فردی مبتلا به سرخک در برلینگتون (Burlington)، مقامات بهداشت کانادا از احتمال شیوع سرخک در کلان شهر تورنتو و هالتون خبر دادند.

مقامات بهداشت هالتون درمورد احتمال شیوع این بیماری در شهرهایی نظیر نیگارا، اوکویل (Oakville)، و برلینگتون (Burlington) خبر دادند.

سرخک یک بیماری بسیار مسری می باشد و به نقل از مرکز پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، 90% افرادی که در معرض ویروس این بیماری قرار میگیرند، در صورت عدم واکسیناسیون، به این بیماری مبتلا می شوند.

همچنین این ویروس در هوا و روی سطوح مختلف زنده می ماند بنابراین اگر فرد مبتلا به سرخک، سرفه یا عطسه بکند، افرادی که در آن محیط تنفس میکنند و یا به اجسام دست میزنند، ممکن است بیمار شوند و یا حداقل ناقل بیماری میشوند.

مقامات بهداشتی هالتون و کلان شهر تورنتو، علاوه بر آگاه سازی مردم از خطر شیوع این بیماری، لیست اماکنی که احتمال ابتلا به سرخک در آن ها بسیار بالاست، را نیز منتشر کرده اند.

فردی که به علت ابتلا به سرخک تحت درمان قرار گرفت، از 13 تا 17 دسامبر در سوئیت هتل Homewood در برلینگتون، اقامت داشته است. بنابراین این مکان یکی از پرخطرترین اماکن محسوب میشود. لیست دیگر اماکن با احتمال ابتلا به سرخک و تاریخ آن، به شرح ذیل است:

Longos Oakville on Wyecraft Rd در تاریخ 13، 14 و 15 دسامبر
Cogeco on Syscon Rd. in Burlington، در تاریخ 14 دسامبر بین ساعات 10:30 صبح تا 3 عصر
Outlet Collection at Niagara on Taylor Rd، 15 دسامبر بین ساعات 11:30 صبح تا 4 عصر، به خصوص برند های Gap، Calvine Klien، و Guess
Amsterdam Brewhouse on Queens Quay in Toronto، در تاریخ 16 دسامبر از ساعت 2:30 تا 6 عصر

سازمان بهداشت کانادا از تمامی افرادی که در تاریخ های ذکر شده در این اماکن بوده اند، درخواست می کند وضعیت ایمنی بدن خود را چک کرده و از واکسیناسیون خود مطمئن شوند.

علائم این بیماری شامل تب بالا، سرفه و آبریزش بینی، چشم درد یا حساسیت به نور، برفک در دهان، و لکه های قرمز روی بدن به مدت 4 تا 7 روز، می باشد. قابل ذکر است که علائم بیماری ممکن است تا 21 روز پس از ورود ویروس به بدن نمایان نشوند، همچنین سرخک می تواند منجر به بیماری های مهلکی نظیر ذات الریه و التهاب مغز (انسفالیت) شود.

راه اندازی فروش آنلاین فروشگاه دولاراما در کبک
آیا تمایل دارید خرید خود از فروشگاه دولاراما (Dollarama) را درب منزل یا محل کار خود دریافت کنید؟

دیگر نگران هدر دادن زمان خود در ترافیک نباشید. دولاراما فروش آنلاین خود در کبک را آغاز کرده است. دولاراما از این حیث که کبک محل مناسبی برای خرده فروشی ها به شمار می رود اولین فروشگاه آنلاین خود را در این شهر راه اندازی کرده است. این فروشگاه اولین شعبه خود را سال 1992 در Matane افتتاح کرد و دفتر مرکزی آنها هنوز در مونترال واقع شده است. این پروژه ابتدا به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

از این پس می توانید ظروف یک بار مصرف آشپزخانه، فویل آلمینیومی، اسباب بازی، یک بسته مداد رنگی و یا حتی اقلام بسته بندی شده دیگری را سفارش دهید. تجربه خرید مجازی فقط مشمول خریدهای عمده می باشد. همچنین افرادی که در بازار به دنبال لوازم دکوری و یا اقلام اداری مانند خودکار، پوشه و پاکت و یا حتی مواد شوینده و دستمال توالت هستند دیگر نگران خریدهای خود نباشند. حتی برای میان وعده های کودکان خوراکی هایی با بسته های کوچک نظیر چیپس در نظر گرفته شده است. با خرید عمده از این فروشگاه در هزینه های خرید صرفه جویی کنید چرا که تمام اقلام این فروشگاه به قیمت تولید فروخته می شوند.

بابت هزینه حمل 18 دلار از شما اخذ می شود. این یک معامله دو سر سود است هم در صرف زمان صرفه جویی می کنید، هم مشکل حمل اقلام خریداری شده به منزل را ندارید.

حذف سیستم معرفی شاگردان ممتاز و کمک به عملکرد بهتر آنها
مدرسه ای در ونکوور شمالی با روند حذف رتبه بندی دانش آموزان برتر قصد دارد پیشرفت تحصیلی را ارتقا دهد. این مدرسه در سال گذشته، انتخاب شاگرد ممتاز را از کلاس های 8ام و 9ام حذف کرد، و امسال این روال را در کلاس 10ام اجرایی می کند. برخی از مدارس دیگر نیز تا سال آینده این سیستم برتری گزینی را از نظام آموزشی خود به طور کلی حذف خواهند کرد.

Deneka Michaud به Gloria Macarenko در گفتگویی با مجری برنامه On The Coast بیان کرد: به جای اینکه فقط از لیست ممتازان پرینت بگیریم و روی دیوار نصب کنیم، همانطور که افتخارات ورزشی یا هنری معرفی می شوند، مدرسه تصمیم گرفته است که پیشرفت تحصیلی را به روش دیگری مطرح کند.

وی افزود تغییراتی در واحدهای تحصیلی در نظر گرفته شده است و قرار است از این پس به جای اینکه یک گزارش مختصر از وضعیت تحصیلی داده شود، گزارش جامع و دقیق تری ارائه گردد. در گزارشات سابق این موارد رعایت نمی شدند و فقط 2 صفحه اول گزارش قرائت می شد.

سیستم معرفی شاگرد ممتاز، در تمامی مدارس و نواحی به صورت یکسان نبوده و هریک محدودیت هایی برای موفقیت تحصیلی داشته اند. از این رو امید است با حذف این سیستم نتایج پیشرفت بهتری در دانش آموزان مشاهده شود.

یادگیری اکثر دانش آموختگان به دلیل ترس از رقابت و به دست اوردن نمره ای خوب به خطر می افتد. آنها می توانند با دیدگاه عمیق تری به یادگیری میل و رغبت نشان دهند، بنابرین بهتر است که عملکرد آنها در طول دوره تحصیل مدنظر قرار گیرد.

دانش آموزان مدارس ونکوور شمالی که پیشرفت تحصیلی خوبی داشته اند در مراسم باشکوه ماه ژوئن جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز