خطرناک و نگران کننده؛ رانندگی بسیاری از کانادایی ها تحت تاثیر ماری جوانا

Submitted on جمعه, 08/17/2018 - 19:46

خطرناک و نگران کننده؛ رانندگی بسیاری از کانادایی ها تحت تاثیر ماری جوانا
اتاوا- نتایج به دست آمده از نظرسنجی اخیر اداره آمار کانادا نشان می دهد که 1.4 میلیون کانادایی حداقل یک بار مسافر اتومبیلی بودند که راننده اش دو ساعت قبل ماری جوانا مصرف کرده بود. همچنین یک نفر از هر 7 کانادایی دارنده گواهینامه رانندگی اعتراف کردند ک حداقل یک بار طی 3 ماه گذشته، دو ساعت پس از مصرف ماری جوانا پشت فرمان نشسته اند.

با توجه به قانونی شدن قریب الوقوع ماری جوانا از 17 اکتبر، اداره آمار کانادا با انجام نظرسنجی، ارزیابی تاثیرات اقتصادی و اجتماعی ماری جوانای قانونی در کشور را آغاز کرد. نتایج به دست آمده نشان داد که حدود 4.6 میلیون کانادایی یا به عبارتی 16 درصد از کانادایی های بالای 15 سال، طی 3 ماه قبل ماری جوانا مصرف کرده اند.

اکثر پاسخ دهندگان (حدود 82 درصد) در عین حال تاکید کردند که احتمالا میزان مصرف خود را پس از 17 اکتبر افزایش نخواهند داد.

فروش ماری جوانا در انتاریو خصوصی شد؛ دولت فقط آنلاین می فروشد!
تورنتو- ویک فیدلی (وزیر دارایی) و کارولین مالرونی (وزیر دادگستری)، در کنفرانس خبری دوشنبه 13 آگوست جزئیات برنامه دولت برای فروش ماری جوانا را اعلام کردند. بر اساس تصمیم دولت جدید انتاریو، فروشگاه فیزیکی برای عرضه ماری جوانا در انتاریو تاسیس نشده و دولت از 17 اکتبر 2018 و با قانونی شدن ماری جوانا در کشور، ماری جوانا را به صورت آنلاین و از طریق وب سایت Ontario Cannabis Store عرضه خواهد کرد. افراد 19 سال به بالا می توانند ماری جوانا را از طریق وب سایت تهیه کنند. با این شرط که افرادی که از طریق وب سایت اقدام به خرید می کنند می بایست برای دریافت بسته پستی، رسید امضاء بدهند.

نکته مهم اینکه دولت قصد دارد از آوریل 2019 عرضه ماری جوانا در انتاریو را به بخش خصوصی واگذار کند. ولی برای نظارت بر کار مراکز عرضه خصوصی، قوانین و مقررات سختگیرانه تدوین و اعمال خواهد شد. تعداد فروشگاه های خصوصی که مجوز فروش ماری جوانا را دریافت خواهند کرد مشخص نیست. این فروشگاه ها محصول مورد نیاز خود را از طریق مرکز دولتی Ontario Cannabis Store تهیه خواهند کرد و در صورت تخلف از قانون و عرضه ماری جوانا به افراد زیر سن قانونی، مجوز خود را از دست خواهند داد.

به گفته ویک فیدلی، شهرداری های انتاریو از حق انصراف از صدور مجوز برای فروشگاه های خصوصی در حوزه تابعه خود برخوردار خواهند بود. دولت انتاریو همچنین طی 2 سال آینده 40 میلیون دلار در اختیار دولت های محلی قرار خواهد داد تا از محل آن هزینه های جانبی قانونی شدن ماری جوانا پوشش داده شود. دولت برای آسودگی خیال مصرف کننده و تسهیل شناسایی فروشندگان دارای مجوز ماری جوانا مهر رسمی را تهیه کرده است. دولت همچنین مقررات سختگیرانه و جریمه های سنگین برای افرادی که تحت تاثیر ماری جوانا پشت فرمان بنشینند وضع خواهد کرد. پرورش حداکثر 4 بته ماری جوانا در منزل مجاز بوده و افراد می توانند در ملاءعام حداکثر 30 گرم ماری جوانای خشک با خود داشته باشند.

لازم به یادآوریست که دولت لیبرال انتاریو، به دنبال عرضه انحصاری ماری جوانا در سطح کشور توسط فروشگاه های دولتی (تحت کنترل و نظارت LCBO بود).

نجات کودک خردسال توسط مهاجر سوری نوجوان
هملیتون/انتاریو- خالد طباطب همراه پدرش عازم خانه بود که با صحنه نگران کننده ای روبرو شد. یک کودک خردسال که جز پوشک لباسی بر تن نداشت، تنها بر بام خانه ایستاده بود. خالد 18 ساله بلافاصله از اتومبیل پیاده شد و درب خانه ای واقع در خیابان King St. E. را زد. وقتی کسی درب را باز نکرد، با کنار زدن توری پنجره وارد خانه شد و روی بام رفت.
قسمتی از ماجرا توسط ویدیو ضبط شد و در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. در این فیلم کودک خردسال و جمعیتی که مقابل خانه اجتماع کرده بود، به وضوح دیده می شود.

فرح طباطب، خواهر خالد با قهرمان خواندن برادرش گفت که به او افتخار می کند. اما خالد خود را قهرمان نمی داند و از اینکه پسرک سالم و زنده است، خوشحال است. خالد می گوید که پس از وارد شدن به خانه به طبقه دوم دوید و وارد اتاقی شد که زنی در آن به خواب رفته بود.

به گزارش پلیس هملیتون، این کودک خردسال از پنجره بدون توری اتاق خواب روی بام رفته بود. اما هیچ کس متوجه خارج شدن بچه از اتاق نشده بود.

این اولین بار نیست که خالد جان یک کودک را نجات می دهد. او در 12 سالگی و هنگامی که در سوریه جنگ زده زندگی می کرد، کودک خردسالی که در اثر گلوله مجروح شده بود را به خانه آورد و سپس به بیمارستان رساند.

خانواده خالد 5 سال قبل به کانادا مهاجرت کرده و در همیلتون ساکن شدند. خالد یک برادر و 4 خواهر دارد.

فراخوان یک مدل کاپشن بچه گانه ساخت چین در کانادا
تورنتو- وزارت بهداشت و درمان کانادا کاپشن ضدآب بچه گانه برند Calikids (مدل S1654) که در رنگ های آبی، صورتی، قرمز و زرد فروخته می شوند را به دلیل خطر گیر کردن بندهای کشی کاپشن در وسایل بازی، لای درب اتوبوس مدرسه و سایر وسایل متحرک، فراخوان کرد.

بیش از 3 هزار و 200 عدد از این کاپشن های ساخت چین در فاصله مارچ 2016 تا جولای 2018 در کانادا فروخته شده اند.

فراخوان یک مدل کاپشن بچه گانه ساخت چین در کانادا
تورنتو- وزارت بهداشت و درمان کانادا کاپشن ضدآب بچه گانه برند Calikids (مدل S1654) که در رنگ های آبی، صورتی، قرمز و زرد فروخته می شوند را به دلیل خطر گیر کردن بندهای کشی کاپشن در وسایل بازی، لای درب اتوبوس مدرسه و سایر وسایل متحرک، فراخوان کرد.

بیش از 3 هزار و 200 عدد از این کاپشن های ساخت چین در فاصله مارچ 2016 تا جولای 2018 در کانادا فروخته شده اند.

نشت یک تریلیون لیتر فاضلاب به دریاچه های کانادا طی پنج سال
تورنتو- کارشناسان سازمانLake Ontario Waterkeeper که برای حفاظت از محیط زیست و منابع آبی انتاریو تلاش می کند، برای تعیین سطح آلودگی آب دریاچه انتاریو، پس از بارندگی های سنگین هفته گذشته به نمونه برداری نیاز نداشتند. زیرا سطح آب دریاچه، بخصوص در دان تاون با فاضلاب از جمله کاندوم استفاده شده، اپلیکاتور تمپان، تلی از کاغذ توالت استفاده شده و زباله های دیگر پوشانده شده بود. تست آلودگی، میزان باکتری های خطرناک در آب دریاچه انتاریو را چند برابر حد مجاز تشخیص داد. آلودگی به حدی بود که مناطق ساحلی تورنتو طی آخر هفته گذشته برای شنا منطقه ممنوعه اعلام شدند.

تورنتو، مانند اکثریت قریب به اتفاق شهرهای کانادا، به طور روزانه بر نشت فاضلاب به دریاچه ها، رودخانه ها و اقیانوس ها نظارت نمی کند. در نتیجه، مشخص نیست که چقدر فاضلاب خام از طریق لوله های سرریز شده پس از طوفان و بارندگی، به منابع آبی راه می یابند. سازمان محیط زیست کانادا دولت های محلی را ملزم نموده که میزان دفع فاضلاب تصفیه نشده در منابع آبی را گزارش کنند، اما مشکل اینجاست که به جای ثبت اطلاعات واقعی، بر روی محاسبات مبتنی بر مدل های کامپیوتری اتکا می کند. داده های ارائه شده توسط دولت فدرال نشان می دهد که شهرداری ها در سال 2017، نشت 215 میلیارد لیتر فاضلاب خام و تصفیه نشده را گزارش کردند. این میزان فاضلاب برای پر کردن 86 هزار استخر شنای المپیک کافی است. بریتیش کلمبیا، بزرگترین عامل این بحران ملی است. شهرداری های این استان در سال 2017، نشت 77 میلیارد لیتر فاضلاب خام را گزارش کردند. پس از بریتیش کلمبیا، نووا اسکوشیا با 39 میلیون لیتر، نیوفاندلند با 29 میلیون لیتر و انتاریو با 22.8 میلیون لیتر قرار دارند. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که آمار واقعی به مراتب بالاتر از میزان اعلام شده است.

فدراسیون شهرداری های کانادا هزینه اجرای مقررات و استانداردهای مصوب سال 2012 دولت فدرال برای تصفیه فاضلاب را 18 میلیارد دلار تخمین می زند. این استانداردها و مقررات هنوز اجرایی نشده اند. شهرداری های مناطق پرخطر تا سال 2020 و مناطق کم خطر تا سال 2040 بایستی آنها را به اجرا بگذارند. مسوولین برخی از شهرهای کانادا، از جمله ویکتوریا (بریتیش کلمبیا)، اقدامات خاصی را در نظر گرفته و مبلغ 765 میلیون دلار را به ساخت تصفیه خانه جدید اختصاص داده اند. این تصفیه خانه در سال 2020 آماده بهره برداری می شود.

تورنتو نیز 3 میلیارد دلار به پروژه چند مرحله ای ترمیم و نصب لوله های سرریز برای ذخیره آب اضافی در طول طوفان ها و بارندگی های سنگین اختصاص داده است. اما مشکل اینجاست که برای تکمیل مرحله اول به 10 سال و جهت تکمیل کل پروژه به 25 سال زمان نیاز خواهد بود.

افزایش نگران کننده دزدی اتومبیل های لوکس توسط سارقان بین المللی
اتاوا- به گزارش پلیس اتاوا، نرخ سرقت اتومبیل های لوکس در اتاوا از 12 مورد در سال 2017 به 34 مورد از ابتدای سال جاری به این سو افزایش پیدا کرده است. به نظر می رسد که سارقان اکثرا اتومبیل های Lexus و Toyota مدل بالا، بخصوص Toyota 4 Runner و Highlander و همچنین Lexus RX و GX Series را هدف قرار می دهند. به گزارش پلیس، شبکه ای از سارقان بین المللی، اتومبیل های دزدی را به مونترال منتقل کرده و از آنجا به آفریقا و خاورمیانه می فرستند.

مارنی بنت یکی از قربانیان سرقت است. اتومبیل Lexus او به همراه Lexus 2017 همسایه اش گیل داونی، دو ماه قبل از مقابل منزل شان دزدیده شد. 50 روز بعد، اتومبیل Lexus 2018 داونی به همراه اتومبیل Lexus 2016 همسرش از مقابل منزل به سرقت رفت. چند هفته بعد، اتومبیل داونی در لاوال کبک شناسایی و پیدا شد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی Insurance Bureau of Canada، بیشترین اتومبیل سرقت شده در کانادا طی سال گذشته Lexus GX 460 مدل 2015 بود.

تشویق خانواده های مسلمان تورنتو به حضانت کودکان بی سرپرست مسلمان
تورنتو- شهزاد مصطفی به خوبی دوران کودکی اش و صحبت های یکی از مددکاران سازمان حمایت از کودکان انتاریو را به یاد دارد. این مددکار با حضور و سخنرانی در مسجد، خانواده های مسلمان را به حضانت کودکان بی سرپرست مسلمان تشویق کرد. پس از آن مادر شهزاد، به مدت چند ماه سرپرستی چند کودک مسلمان دیگر را به عهده گرفت. این اقدام، تاثیر عمیقی بر زندگی شهزاد گذاشت. او که هم اکنون برای سازمان حمایت از کودکان کار می کند، خانواده های مسلمان ساکن مارکام و سایر مناطق کلانشهر تورنتو را به سرپرستی کودکان همکیش تشویق می کند.

سازمان FosterLink که مارچ سال جاری راه اندازی شد، از حمایت Mercy Mission Canada، گروه اسلامی که مصطفی ریاست اش را به عهده دارد، برخوردار است. FosterLink جلسات گفت و شنود را در مساجد برگزار می کند تا درباره اهمیت حضانت کودکان بی سرپرست مسلمان توسط خانواده های مسلمان اطلاع رسانی نماید. تا به این لحظه 50 نفر برای شرکت در برنامه اعلام آمادگی کرده اند. این افراد برای شناسایی شدن به عنوان بایستی مرحله چند ماهه تایید صلاحیت را پشت سر بگذارند. همچنین محل زندگی این خانواده ها بایستی مطابق شرایط و استانداردهای ایمنی تعیین شده از سوی سازمان حمایت از کودکان باشد. این خانواده ها می توانند به مدت چند هفته یا چند ماه سرپرستی یک یا چند کودک و نوجوان مسلمان را به عهده بگیرند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان حمایت از کودکان انتاریو، در فاصله 2016 و 2017، حدود 13 هزار کودک و نوجوان تحت سرپرستی این سازمان قرار داشتند. لازم به ذکر است که تعداد دقیق کودکان و نوجوان مسلمان اعلام نشده است.

ده روز مرخصی؛ راهکار حمایت دولت فدرال از قربانیان خشونت خانگی
اتاوا- دولت لیبرال به زودی با اعطای 10 روز مرخصی به کارکنان موسسات خصوصی تحت نظارت دولت که قربانی خشونت خانگی می باشند، به ایشان امکان می دهد که بتوانند از این فرصت برای تغییر مکان، مراجعه به پلیس، درمان یا مشاوره حقوقی استفاده کنند. کارفرمایان و اتحادیه ها از پاییز سال جاری، مرخصی مورد اشاره را در اختیار کارکنان خود قرار خواهند داد. 5 روز از این مرخصی 10 روزه با حقوق می باشد. حدود 900 هزار کارمند بانک، سازمان حمل و نقل و همچنین بخش ارتباطات که تحت نظر دولت فدرال کار می کنند، واجد شرایط استفاده از این مرخصی می باشند.

بارب مک کوئری، مدیر مرکز تحقیقات و آموزش در مورد خشونت علیه زنان و کودکان (وابسته به دانشگاه وسترن) می گوید که مطالعات انجام شده نشان دهنده تاثیر منفی خشونت خانگی بر بهره وری و امنیت محیط کاری است. موانع مالی و ترس و نگرانی بابت از دست دادن شغل می تواند قربانیان آزار و خشونت خانگی را مجبور به باقی ماندن در یک رابطه توام با خشونت و تحمل آزار و اذیت بنماید. مک کوئری می گوید: کارفرمایان با عدم اعطای زمان لازم به کارکنان خود جهت اقدام موثر، از جمله ترک همسر آزارگر، مراجعه به پلیس یا مشاور حقوقی، آنها را در موقعیت خطرناکی قرار می دهند.

لازم به ذکر است که دولت فدرال در بودجه سال 2017 خود 10 روز مرخصی بدون حقوق را در نظر گرفته بود، اما امسال 5 روز آن را به تغییر داد. متقاضیان بایستی دلیل تقاضای مرخصی و همچنین مدت مورد نیازشان را به صورت کتبی به مدیران خود ارائه کنند. در صورت امکان، متقاضی همچنین باید مدرک یا مدارکی را برای اثبات ادعایش ارائه کند. متاسفانه هر شب 3 هزار و 300 زن کانادایی قربانی خشونت خانگی به همراه فرزندان خود شب را در پناهگاه ها به صبح می رسانند.

شیلا مالکولمسون، نماینده مجلس فدرال از حزب نیودموکرات، با اشاره به اینکه نیوزیلند به قربانیان خشونت خانگی 10 روز مرخصی با حقوق می دهد، اقدام دولت لیبرال کانادا را کافی ندانست.

در حالی که این مرخصی در اختیار کارمندان بخش خصوصی تحت نظر دولت فدرال قرار داده شده، اما کارکنان دولت باید از طریق اتحادیه های خود برای برخورداری از آن درخواست بدهند. دبیر بزرگترین اتحادیه بخش دولتی یعنی Public Service Alliance of Canada، می گوید که برخورداری از 10 روز مرخصی با حقوق، جزو درخواست های پیشنهادی اصلی در مذاکرات قراردادی خواهد بود.

هشدار پلیس در مورد آزاد شدن کودک آزار جنسی خطرناک و بازگشت به جامعه
هلیفکس- دونالد دوین بارتلت 49 ساله، پس از تکمیل دوران محکومیت به جرم توزیع پورنوگرافی کودکان، تکثیر و مالکیت پورنوگرافی کودکان و راهنمایی فردی دیگر برای آزار جنسی کودک، از زندان آزاد شده و به جامعه بازگشته است.


پلیس هلیفکس با اعلام خبر آزادی نامبرده، به دلیل بالا بودن احتمال تکرار جرم، به اعضای جامعه هشدار داد. به گفته پلیس، بارتلت دارای سوءسابقه کیفری و محکومیت قبلی به جرم آزار جنسی کودکان می باشد. برای آزادی بارتلت، شرایط و محدودیت هایی به شرح زیر تعیین شده است:

ممنوعیت حضور در پارک، استخر عمومی، مهدکودک، مدرسه، زمین بازی و کامیونیتی سنتر و مکانی که افراد زیر 16 سال در آن حضور می یابند.
ممنوعیت هرگونه تماس با فرد زیر 16 سال، مگر در حضور فرد ناظر تایید شده توسط دادگاه
ممنوعیت استفاده از اینترنت و یا شبکه های دیجیتال، مگر بر طبق شرایط تعیین شده از سوی دادگاه
از کلیه افرادی که شاهد نقض مقررات تعیین شده توسط بارتلت می باشند خواسته شده که موضوع را به اداره پلیس گزارش کنند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز