خبر خوش مورتگیج! بزرگترین بانک کانادا نرخ بهره را کاهش داد

Submitted on چ., 01/16/2019 - 20:48

بعد از اینکه شاخص بانک کانادا نرخ بهره را در ابتدای ماه بلا تغییر اعلام کرد و پرداخت کنندگان مورتگیج درباره ی افزایش نرخ بهره نگران بودند، امروز خیالشان راحت شد و خبر خوش شنیدند. با توجه به اخبار گلوب اند میل، رویال بانک کانادا برای پایین بردن نرخ بهره پیشرو شده است و مورتگیج را برای ۵ سال ثابت نگه خواهد داشت . رویال بانک می گوید بانک های دیگر نیز از بانک ما پیروی خواهند کرد.

با توجه به اخبار دریافتی رویال بانک کانادا (RBC) امروز نرخ مورتگیج را برای ۵ سال تثبیت کرد و از ۳.۸۹ به ۳.۷۴ درصد رساند.

The latest mortgage rate announced on the RBC website

با توجه به اخبار رسیده، Robert McLister متخصص مورتگیج در وبسایت Rateps.com اعلام کرد که به زودی تمامی بانک ها نرخ مورتگیج را کاهش می دهند.

وی گفت شرکت هایی که با بانک های بزرگ رقابت می کنند مانند شرکت های MCAP, XMC First National, and Vancity چند هفته ی پیش برای اینکه بازار را در دست گیرند و برای اینکه جلب مشتری کنند، نرخ بهره را کاهش داده اند. وی انتظار دارد در ظرف چند روز آینده بانک های بزرگ نیز نرخ مورتگیج را با نرخ ۳/۶۴ درصد و پنج ساله تنظیم کنند.


Major bank mortgage rates (RateSpy.com)

چرا نرخ بهره پایین آمد؟
با توجه به گزارش های موجود، نرخ بهره ی مورتگیج به طور اساسی پایین آمده است زیرا که از نوامبر سال گذشته ارزش اوراق قرضه ی پنج ساله دولت کانادا شدیدا پایین آمده است. .بانک های تجاری نرخ های ثابت وام مسکن خود را بر اساس سود اوراق قرضه دولتی تعیین کرده اند.

روز چهارشنبه، ارزش اوراق قرضه ی پنجساله به ۱/۹۳ درصد رسید درحالیکه در نوامبر سال گذشته ۲.۴۶ بود و کاهشی ۰.۵ درصدی داشته است.


RateSpy.com

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، درحالیکه نرخ بهره ی ثابت کاهش یافته است، نرخ بهره ی شناور بالا رفته است و اختلاف بین این دو بهره کمتر شده است.

نرخ بهره شناور از نرخ بهره ی تناوبی بانک مرکزی تبعیت می کند. وقتی که برای مورتگیج جدید اقدام می کنید، هر مورتگیج دهنده ای برای مشتری اش نرخ متفاوتی از تخفیف در نظر می گیرد که به طور کلی این نرخ از بهترین نرخی که بانک تعیین می کند، پایین تر است.

McLister گفت که اختلاف بین نرخ ثابت پنجساله ی مورتگیج و نرخ شناور در نوامبر سال گذشته ۱۰۴ رتبه ی پایه بود(۱ معادل ٪۰/۰۱) می باشد و اختلاف موجود در حال
حاضر ۳۵ رتبه می باشد. این جذابیت نرخ بهره ی شناور را کم می کند و بسیاری از خریداران خانه خواهان دریافت مورتگیج ثابت خواهند بود.

وی گفت که بانک ها تمایل دارند که به درخواست کنندگان مورتگیج، مورتگیج با نرخ ثابت ارائه کنند زیرا که با شرایط موجود این برای بانک ها به صرفه تر است.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز