خانه های لیست شده برای فروش کاهش یافته است و خریداران دوباره به مزایده روی آورده اند.

Submitted on جمعه, 02/15/2019 - 13:18

در تورنتو بسیاری از خریداران خانه این سؤال را می پرسند: «بابت خرید این خانه چقدر باید بپردازم؟»

Rick DeClute مشاور املاک شاغل در Union Brokerage Realty Inc. اظهار داشت که سؤالاتی که اغلب دربازار پر رونق سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ درباره ی قیمت خانه پرسیده می شد امروزه دیگر متداول نیست.این بدان معناست که بازار نسبت به سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، بازار داغی نیست.

گلوب اند میل گزارش کرد که در چند هفته ی اول سال ۲۰۱۹، تعداد خانه های لیست شده برای فروش رو به کاهش است و این خریداران را بر این داشته است که برای خرید خانه اشتیاق بیشتری به ارائه ی قیمت برای مزایده نشان بدهند.

هم اکنون DeClute بر روی خانه های مستقل دیگری واقع در کنار دریا کار می کند و ممکن است که پیشنهادات زیادی برای خرید خانه دریافت کند حتی اگر قیمت این خانه به ۱/۳ میلیون دلار برسد. در انتها وی ۱۰ پیشنهاد از طرف خریداران دریافت کرد و قیمت نهایی ۱/۶۸ میلیون دلار تعیین شد.

خواهر این مشاور املاک Rochelle DeClute ابراز کرد که وی به ۷۰ نفر برای خرید خانه های نیمه متصل کمک کرده است. قیمت درخواستی این خانه ی نیمه متصل یک میلیون دلار است . محبوبیت بازار خانه منجر به این اتفاق شده است که بعلت انبوه مراجعه ی خرید، مشاور املاک آگاهانه کلید خانه را بر می دارد و در را قفل می کند در حالیکه شخص در حال بازدید در خانه می باشد و خریداران دیگر پشت در می مانند.

به گزارش تورنتوپرشنز،‌ برای این خانه ۶ خریدار پیشنهاد داده اند و قیمت پیشنهادی خریداران به مراتب بالاتر از قیمت تعیین شده است ولی این پیشنهاد قیمت به مراتب، نسبت به سال ۲۰۱۶ منطقی تر است و به زیادی قیمت سال ۲۰۱۶ نیست DeClute ابراز داشت دیگر مردم با چشم بسته به دنبال خرید خانه نیستند.

در ماه گذشته DeClute حجم خانه برای فروش را در قسمت شرقی شهر که وی فروخته است ۱۶ درصد کمتر از زمان مشابه خود در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است. تعداد افرادی که وبسایت را مشاهده میکنند و به دنبال خرید خانه در وبسایت هستند دوبرابر شده است. این بدین معناست که خریداران خانه برای خرید دوباره اعتماد به نفس کسب کرده اند. ممکن است بعلت کاهش نرخ بهره در وام های مورتگیج این اعتماد به نفس حاصل شده باشد یا ممکن است بعلت جمعیتی باشد که در سال ۲۰۱۸ منتظر بودند و هم اکنون برای خرید مطمئن هستند. بعضی ها فکر می کنند الآن وقت خرید خانه است.

در بین خانه هایی که DeClute برای آنها بازاریابی کرده است، ۳۵۰۰۰۰ آپارتمان بچلر و آپارتمان های ۴ خوابه که ۴ میلیون دلار ارزش دارند، دیده می شوند DeClute گفت که در مناطق خوب، چرخه ی فروش خانه کوتاه تر است و در مناطق دورتر مانند Duran district فروش خانه طولانی تر می باشد.

Robert Hogue اقتصاد دان ارشد آر بی سی اظهار داشت که در شهر ونکوور تعدادی از خریداران خانه توسط دولت شهر و دولت منطقه ای بلوکه شده اند. فروش خانه در ونکوور نیز ٪۳۶ نسبت به متوسط ده سال گذشته پایین آمده است.

در تورنتو، وضعیت نسبتاً‌ از ونکوور بهتر است اما Hogue گفت که خریداران در تورنتو از بهره ی بالا و استرس تست در عذاب هستند. در ونکوور، کاهش قیمت حتی بیشتر مشاهده می شود. در تورنتو عرضه و تقاضا تقریباً‌ متعادل می باشد. Hogue گفت قیمت پایین تر امکان خرید خانه را برای خریداران بیشتری مهیا می سازد. Hogue به ویرانی بازار املاک اعتقادی ندارد و باور دارد که اقتصاد قوی و هجوم مردم برای خرید بازار املاک را قوت می بخشد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز