حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ممکن است اما به ۲ شرط

Submitted on ی., 12/23/2018 - 19:21

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ممکن است اما به ۲ شرط
معاون فرهنگی قوه قضاییه معتقد است بانوان نیز می توانند همچون آقایان به ورزشگاه‌ها بروند و از دیدن بازی‌ها لذت ببرند به شرطی که اخلاق و مسائل شرعی رعایت شود.

ورزشگاه آزادی استادیوم
حجت الاسلام هادی صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همانگونه که خانم ها همراه با آقایان به سینما می روند و از دیدن فیلم بهره می‌گیرند یا به پارک می روند، در ورزشگاه نیز می توانند حضور پیدا کنند ولی ورود زنان به ورزشگاه ها ممکن است دو عارضه داشته باشد که باید آن را برطرف کرد و مسئولان اجازه ندهند این مسائل پدید آید.

وی افزود: اگر این دو عارضه مدیریت و با آن مقابله شود و دولت فضایی مناسب را ایجاد کند که این دو مشکل وجود نداشته باشد، هیچ اشکالی مانع حضور بانوان در ورزشگاه ها نخواهد بود که عارضه اول موضوع اخلاق است. یعنی ممکن است در ورزشگاه ها فضای ناسالمی وجود داشته باشد و کلمات اهانت آمیزی گفته شود یا به بانوان توهین هایی شود و در آن صورت حریم ها شکسته شود که در این زمینه باید مدیریت شود ولی باید بدانیم رفع این مساله فقط کار دولت نیست و خود مردم باید همکاری کنند.

معاون قوه قضاییه افزود: مساله رعایت اخلاق در ورزشگاه هم به عهده دولت است و هم تیم های ورزشی و طرفدارانشان باید فعالیت کنند تا فضایی سالم را برای حضور زنان ایجاد کنند و فدراسیون ها نیز باید نظارت داشته باشند.

صادقی اضافه کرد: عارضه دوم مربوط به مسائل شرعی است که طبق فتوای مراجع تقلید دیدن بدن نامحرم برای هر دو طرف اشکال دارد. یعنی هم مرد و هم زن نمی توانند به بدن برهنه نگاه کنند که رفع این مشکل هم سخت نیست. چون در گذشته برای حضور بانوان در بعضی از ورزش ها این کار را کرده ایم و تجربه داریم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه اضافه کرد: بانوان در اوایل انقلاب در هیچ رشته ورزشی شرکت نمی کردند ولی الان در ده ها رشته با پوشش خوب شرکت می‌کنند و بر همین اساس می‌توانند با پوشش خوب در مسابقات شرکت کنند.

افزایش ۴.۸ درصدی قیمت مسکن در آذر | کاهش ۶۳ درصدی معاملات
بررسی جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن طی آذر ماه در مقایسه با ماه پیش از آن ۴.۸۵ درصد افزایش یافته است. تعداد معاملات ثبت شده نیز در مقایسه با آذر ماه سال گذشته ۶۳ درصد کاهش یافته است.


تهران
به گزارش تسنیم، بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی در آذر ماه ۹۷ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با رشد ۴.۸۵ درصدی به ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان افزایش یافته است. در آبان‌ ماه ۹۷ متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۹ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان بود که در مقایسه با متوسط قیمت ۸ میلیون و ۱۲۲ هزار تومانی مهر ماه ۶.۳۹ درصد افزایش یافته است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک با حدود ۱۳ درصد از ۱۹ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان به ۲۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان رسیده است. کمترین متوسط قیمت مسکن مربوط به منطقه ۱۸ با ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. ماه پیش از آن یعنی در آبان‌ ماه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۴ میلیون و ۷۹ هزار تومان بود.

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، در آذر ماه امسال ۵۸۹۶ فقره مبایعه‌نامه در مناطق ۲۲ گانه تهران ثبت شد که نسبت به ماه پیش از آن (آبان‌ ماه ۹۷) با ۵۹۴۱ فقره ۷۵ صدم درصد کاهش یافته است. تعداد معاملات در مقایسه با آذر ماه سال گذشته نیز ۶۳ درصد کاهش یافته است.

بررسی قیمت مسکن آذر ماه ۹۷ با قیمت‌های ماه مشابه سال گذشته حاکی از آن است که هر مترمربع واحد مسکونی ۹۲.۶۲ درصد گران‌تر شده است.

محاکمه یک مدیر بانکی در پرونده فساد اقتصادی
رئیس سابق یکی از شعب بانک تجارت کرمان فردا، ۳ دی، در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی محاکمه می‌شود.


دادگاه انقلاب
رئیس سابق یکی از شعب بانک تجارت کرمان فردا، ۳ دی، در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی محاکمه می‌شود.

به گزارش مهر، ع. ع، رئیس سابق یکی از شعب بانک تجارت کرمان فردا دوشنبه سوم دی ماه، در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی محاکمه می‌شود.

دادگاه این متهم به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار می‌شود.

بخش اول پرونده در چند اتهام اخلال در نظام اقتصادی، پول‌شویی، اختلاس، جعل راجع به متهم ردیف اول مفتوح است. گردش مالی چک‌های فاقد پشتوانه‌ی بین بانکی در این پرونده دوازده هزار میلیارد تومان و رقم ضمانت‌نامه‌های فاقد مصوبه و بدون قرارداد بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان است که بخش عمده‌ای از آن‌ها در نتیجه‌ی اقدامات مجرمانه‌ متهم ردیف اول پرونده صورت گرفته است. در این پرونده، مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان وجه ضمانت‌نامه‌ها به بیت‌المال عودت شده است. این پرونده ۲۰۰ صفحه‌ای، یکی از پرونده های فساد کلان اقتصادی است که چندین متهم دارد.

حال آیت‌الله شاهرودی مساعد نیست
یک منبع آگاه از نامساعد بودن حال جسمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.


حال آیت‌الله شاهرودی مساعد نیست
به گزارش ایسنا، به گفته این منبع آگاه، حال آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مساعد نیست.

وی خاطرنشان کرد که آیت‌الله شاهرودی در حال حاضر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد.

با شدت گرفتن بیماری آیت الله هاشمی‌شاهرودی، جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام در ماه‌های گذشته بدون حضور او برگزار شده است. آیت الله شاهرودی آخرین بار در ۱۶ تیر ۹۷ به عنوان رئیس، اداره جلسه مجمع را به عهده گرفت و از آن روز به بعد دیگر در جلسات مجمع شرکت نکرده است.

ظریف: حمایت از فلسطین سیاست مبنایی جمهوری اسلامی است
وزیر امور خارجه حمایت از فلسطین را یکی از سیاست‌های مبنایی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروز برخورد با مقاومت از درون جهان اسلام صورت می‌گیرد.


ظريف الزهار
به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمود الزهار رئیس و دیگر اعضای فراکسیون حماس در مجلس فلسطین با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین مورد بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه در این دیدار با بیان اینکه جهان‌ اسلام باید به رغم برخی اختلافات حول محور حمایت از فلسطین گردهم آیند تا جلوی سوء استفاده‌ها گرفته شود افزود: متاسفانه امروز برخورد با مقاومت از درون جهان اسلام صورت می‌گیرد و این فشارها بر همه کشورها و جریانات اسلامی هم وجود دارد.

ظریف تصریح کرد: حمایت از فلسطین یکی از سیاست‌های مبنایی جمهوری اسلامی است و امیدواریم برخی دولت‌های اسلامی که به حمایت صهیونیست‌ها و آمریکا دل بسته اند به جهان اسلام بازگردند و بدانند صهیونیست‌ها دوست و شریک مطمئنی برای هیچ کس نیستند. ‌

محمود الزهار نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران از فلسطین 'حمایت حقیقی' به عمل می‌آورد، ابراز امیدواری کرد: پروژه صهیونیسم با مقاومت مردم فلسطین و حمایت جهان اسلام هر چه زودتر پایان یابد.

رئیس فراکسیون مقاومت در مجلس فلسطین با اشاره به اعلام انحلال مجلس فلسطین توسط محمود عباس خاطرنشان کرد: مجلس فلسطین بطور قانونی انتخاب شده و باید دوره خود را تمام کند. وی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی فلسطین مجلس تحت هیچ شرایطی حتی وضعیت اضطراری هم نمی‌تواند منحل شود و باید به کار خود پایان دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با ابراز تاسف از اعلام انحلال مجلس فلسطین این اقدام را خلاف اصول دموکراتیک و موجب سوء استفاده صهیونیست‌ها برشمرد و بر ضرورت وحدت ملت فلسطین حول محور مقاومت تاکید کرد.

به گزارش ایرنا رئیس و دیگر اعضای فراکسیون حماس در مجلس فلسطین روز گذشته، اول دی، هم با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و از وی برای سفر به غزه دعوت کردند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز