حداقل درآمد لازمه جهت زندگی در استان های مختلف کانادا

Submitted on ی., 11/10/2019 - 11:51

در حال حاضر تفاوت بین حداقل دستمزد و دستمزد معیشتی در کانادا کاملا محسوس بوده و با وجود تفاوت میزان دستمزد در بین استان ها، اوضاع در سراسر کشور نابسامان است.

بنا بر Living Wage Canada، دستمزد معیشتی به میزان درآمد لازمه جهت دوام زندگی اطلاق گشته که به منظور محاسبه آن، یك خانواده سالم چهار نفره با والدین شاغل تمام وقت و تمام هزینه های خانوار از جمله هزینه های مربوط به حمل و نقل، غذا، مسكن و ... در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، در بین شهرهای بزرگ کانادا، وینیپگ از کمترین دستمزد معیشتی معادل 14.54 دلار برخوردار بوده، در حالی که در سال 2019 حداقل دستمزد در مانیتوبا تنها 11.65 دلار تعیین گشته است که حتی برای زندگی در شهرهای مقرون به صرفه نیز کافی نیست.

وضعیت دستمزد معیشتی کلگری اما از وینیپگ نیز بدتر بوده، به گونه ای که هر شخص جهت ادامه زندگی در این شهر بایستی 18.15 دلار در ساعت درآمد داشته باشد. در حالی که، حداقل دستمزد در آلبرتا تنها 15 دلار است. و به همین صورت درآمد لازمه در Whitehorse، مبلغ 19.07 دلار در ساعت بوده، در حالی که حداقل دستمزد در یوکان تنها 12.71 دلار می باشد.

با این حال برخلاف انتظار عموم، تورنتو و ونکوور با وجود اختلاف بسیار بین حداقل دستمزد و دستمزد معیشتی در این شهرها، از بدترین وضعیت برخوردار نبوده، در حالی که حداقل دستمزد تورنتو 14 دلار و دستمزد معیشتی آن 22.08 دلار در ساعت و به همین ترتیب در ونکوور، 13.58 دلار و 19.50 دلار در ساعت برآورد گشته است.

بیش ترین اختلاف بین دستمزد معیشتی و حداقل دستمزد نیز متعلق به Yellowknife بوده، که حداقل دستمزد آن در سال 2019، 13.46 دلار و درآمد لازمه جهت زندگی در آن 23.95 دلار تخمین گشته است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز