تکلیف قطعی جریمه ریالی سربازی برای سال آینده مشخص شد

Submitted on ی., 01/20/2019 - 12:19

سردار موسی کمالی:
تکلیف قطعی جریمه ریالی سربازی برای سال آینده مشخص شد
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که در هماهنگی با مجلس شورای اسلامی، اجرای طرح جریمه‌ ریالی در سال آینده قطعا متوقف خواهد شد.


سردار موسي كمالي
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ برخی از اظهار نظرها در مورد اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده و پیگیری مجلس برای بازگرداندن این موضوع به قانون بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: لازم است از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که در تعامل با ستاد کل نیروهای مسلح این مساله را پیگیری کردند قدردانی کنم.

وی ادامه داد: طبق آخرین هماهنگی‌ها و با توجه به نظرات کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده ادامه نخواهد داشت و امسال آخرین زمان اجرای این طرح است.

کمالی افزود: پس از این هر آنچه که تحت عنوان گمانه‌زنی درباره‌ احتمال بازگشت طرح جریمه ریالی سربازی به قانون بودجه ۹۸ مطرح شود نادرست است و به هیچ عنوان همانطور که پیش از این نیز گفته شده بود احتمال بازگشت این قانون وجود ندارد.

رئیس اداره‌ سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه واجدین شرایط تا چه زمانی می‌توانند نسبت به بهره‌مندی از طرح جریمه‌ ریالی سربازی اقدام کنند گفت: برابر قانون افرادی که تا پایان امسال حداقل ۸ سال غیبت یا بیشتر از آن داشته باشند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز تمامی افرادی که تا آخرین روز کاری امسال نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کرده و دارای شرایط بهره مندی از جریمه‌ ریالی سربازی باشند می‌توانند از این طرح استفاده کنند و اگر چنانچه اقساط این طرح نیز به سال آینده موکول شود ایرادی ندارد. اما شرط اصلی این است که حتما نسبت به تعیین تکلیف و تکمیل مدارک تا پایان امسال اقدام شود.

سردار کمالی درباره‌ معایب اجرای طرح جریمه ریالی سربازی نیز گفت: متاسفانه آمارهای ما نشان می‌دهد که عمده‌ مشمولان غایب واجد شرایط از این طرح استفاده نکرده‌اند بلکه بسیاری از مشمولان نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام نکرده و به امید این که روزی مشمول بهره مندی از این طرح شوند وارد غیبت از سربازی شده‌اند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر این طرح هزینه‌های زیادی را نیز به نیروهای مسلح وارد کرده و برابر نظر سنجی‌های انجام شده سبب وارد شدن آسیب‌های روحی و ایجاد احساس تبعیض در میان سربازان در حال خدمت شده است.

سردار کمالی تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح از هر طرح و ایده‌ای در راستای افزایش نشاط سربازی و بهبود کیفیت خدمت سربازی استقبال خواهد کرد.

توضیحات رئیس پلیس پایتخت درباره فرار ۳ اخلالگر بازار کاغذ
رئیس پلیس پایتخت در پی اظهارات اخیر دادستان تهران مبنی بر فرار ۳ اخلالگر بازار کاغذ گفت:‌ این ۳ نفر پیش از تشکیل پرونده و پیگیری از سوی پلیس فرار کردند.

سردار حسین رحیمی
به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در واکنش به اظهارات اخیر دادستان تهران درباره سلطان کاغذ و فرار سه متهم اصلی این پرونده اظهار کرد: در بحث کاغذ ما دو پرونده تشکیل دادیم؛ یک گروه کسانی بودند که ارز را برای ورود کاغذ گرفتند و ارزها را فروختند در حالی که عملا کاغذی وارد نکردند، دسته دوم؛ کسانی بودند که ارز گرفتند و کاغذ وارد کردند اما این کاغذها را احتکار کردند و به قیمت دلخواه در بازار آزاد فروختند.

وی افزود: در این رابطه افراد اصلی شناسایی و توسط پلیس دستگیر شدند و آخرین فرد مربوط به این پرونده در روزهای اخیر، طی یک عملیات مراقبت و تعقیب در استان فارس دستگیر شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اظهاراتی درباره ۳ متهم متواری این پرونده گفت: این ۳ نفر پیش از تشکیل پرونده و پیگیری موضوع از سوی پلیس، اقدام به فرار کردند.

وزارت اطلاعات اعلام کرد: کشف باند قاچاق نقره از چین
وزارت اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان آذربایجان شرقی باند قاچاق سازمان یافته زیورآلات نقره چینی به داخل کشور را کشف و ۹ نفر از قاچاقچیان را دستگیر کردند.

وزارت اطلاعات
به گزارش ایسنا، وزارت اطلاعات در این باره اعلام کرد: قاچاقچیان محموله‌های نقره را از چین به مقصد عراق و سپس با جاسازی در اتوبوس به تهران منتقل می‌کردند تا به صورت شبکه سراسری در سطح کشور توزیع شود که نتیجه این اقدامات به تعطیلی کشیده شدن واحدهای نقره سازی و بیکاری فعالان این بخش شده بود.

بر اساس اعترافات به دست آمده از متهمان، این باند از سال ۹۲ تاکنون حدود ۲۳ تن زیورآلات نقره به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان (قیمت کارخانه‌ای) قاچاق کرده‌اند.

نماینده مجلس خبر داد:
رئیس سازمان خصوصی‌سازی ممنوع‌الخروج شد
یک نماینده مجلس از ممنوع‌الخروجی عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی با حکم دادستانی خبر داد.


سازمان خصوصي سازي
احمد علیرضابیگی، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در گفتگو با اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به دادستان کل کشور و دادستان تهران خواستار رسیدگی به پرونده آقای پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی شده بودند.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: در این نامه نمایندگان خواستار ممنوع الخروجی وی جهت دسترسی دستگاه قضایی به این فرد برای بررسی برخی واگذاری‌ها شده بودند.

وی افزود: دادستان و شعبه رسیدگی کننده به این پرونده، دستور ممنوع الخروجی وی را صادر کردند.

علیرضا بیگی یادآور شد: منتظریم هرچه سریعتر این پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و نتایج آن از سوی قوه قضائیه اعلام شود.

مدیرعامل سایپا تغییر کرد
با حکم هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، سید جواد سلیمانی مدیرعامل این شرکت شد.

خودرو
پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشت: با تصمیم اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، سید جواد سلیمانی مدیرعامل این شرکت و جانشین محمدرضا سروش شد.

او دانش آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی و مدیریت اجرایی از سازمان مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد است.

قائم مقام ارشد مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ریاست هیات مدیره شرکت ایران خودرو در بلاروس و سنگال، قائم مقام مدیرعامل شرکت مگاموتور و ریاست هیات مدیره سایپا یدک از جمله سوابق سلیمانی در صنعت خودروسازی است.

وی همچنین مدیرعاملی پتروشیمی تبریز و امیرکبیر را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مطرح کرد:
احتمال تولد سلطان‌‎های جدید در بازار کالاهای اساسی
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس با اشاره به اختصاص مبلغ ۱۴ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای تأمین کالاهای اساسی گفت: اگر نظارت در این حوزه وجود نداشته باشد، منجر به تولد سلطان‌های جدید در بازار کالاهای اساسی می‌شود.


گودرزي، نماينده مجلس
عباس گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برنامه دولت برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال ۹۸، اظهار کرد: امروز قشر مهمی از جامعه حقوقی کمتر از ۲ یا ۳ میلیون تومان دریافت می‌کنند که با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی این رقم، عدد بسیار کمی است لذا افزایش ۲۰ درصدی حقوق نباید برای همگان ملاک عمل دولت قرار گیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق‌ها باید به نحوی باشد که اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه از این افزایش حقوق سهم بیشتری ببرند و در واقع میانگین افزایش حقوق‌ها ۲۰ درصد شود، افزود: کمیسیون تلفیق در نظر دارد افزایش حقوق‌ها به نحوی باشد که برای مثال فردی که زیر ۲ یا ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد افزایشی بیشتر از ۲۰ درصد را داشته باشد و فردی که حقوق‌های بالا دریافت می‌کند، کمترین سهم از این افزایش حقوق را ببرد.

گودرزی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از موضوعات مهمی که در کمیسیون تلفیق پیگیری می‌شود، موضوع تأمین کالاهای اساسی بوده که در این ارتباط دولت در لایحه بودجه از محل فروش نفت، ۱۴ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان را به تأمین کالاهای اساسی اختصاص داده است.

وی ادامه داد: حال اگر این میزان ارز به قیمت نیما یعنی رقمی حدود ۸ هزار تومان در بازار فروخته شود، مابه تفاوت آن ۵۶ هزار میلیارد تومان می‌شود که اگر نظارت دقیقی در این حوزه و برنامه‌ریزی درستی وجود نداشته باشد، سلطان‌های دیگر مانند سلطان سکه و کاغذ متولد خواهند شد.

موافقت مشروط کمیسیون تلفیق با اختصاص دلار ۴۲۰۰ به کالاهای اساسی

گودرزی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق به شرطی با این موضوع موافقت خواهد کرد که دولت به ما اطمینان خاطر دهد که این مبلغ به هدف اصابت می‌کند لذا باید نظارت جدی در این حوزه وجود داشته باشد.

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس در تلفیق بودجه ۹۸ مجلس یادآور شد: هدف ما این است که اگر قرار است رقمی معادل ۵۶ هزار میلیارد تومان از جیب مردم صرف کالاهای اساسی شود، این عدد در جهت حمایت از تأمین کالاهای اساسی مصرف شود به نحوی که هدف تعریف شده محقق گردد و نهایتا مانع افزایش قیمت کالاهای اساسی شود و بدین گونه نباشد که از یک طرف این رقم اختصاص یابد و از طرف دیگر با افزایش قیمت‌ها مواجه باشیم.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز