تورنتو، یکی از بدترین شهرهای جهان در زمینه رفت و آمد

Submitted on جمعه, 06/22/2018 - 21:18
Videos

تورنتو، یکی از بدترین شهرهای جهان در زمینه رفت و آمد
تاخیرهای بیشمار، هزینه های سر به فلک کشیده و خرج های زیاد تنها نمونه کوچکی از مشکلاتی است که مسافران درون شهری و برون شهری تورنتو با آن دست به گریبانند. اما وضعیت در دیگر شهرهای دنیا چگونه است؟ طبق گزارش Expert Market، رفت و آمد در تورنتو تفاوت فاحشی با دیگر شهرهای دنیا دارد، و در واقع تورنتو یکی از بدترین شهرها در این زمینه است. این شرکت با مطالعه بر روی 74 نقطه حساس رفت و آمد در 16 کشور مختلف و با در نظر گرفتن داده های زیر گزارش خود را منتشر کرده است:

جمعیت متروها
میانگین زمان رفت و آمد (به دقیقه)
میانگین زمان انتظار برای مترو یا اتوبوس (به دقیقه)
میانگین مسافت سپری شده (به کیلومتر)
درصد مسافرانی که حداقل یک بار در طول سفر وسیله نقلیه خود را عوض می کنند
میزان پول خرج شده برای رفت و آمد در طول یک ماه به صورت درصدی از حقوق
میانگین ساعاتی که، طی 240 روز رفت و آمد، در ترافیک سپری میشود
بهترین امتیاز این گزارش، 11.5، به شهر نیس در فرانسه رسید. جاییکه مردم 1.25% از حقوقشان را خرج رفت و آمد می کنند، سفرشان به طور میانگین 40 دقیقه طول می کشد و تنها 22 ساعت در سال را در ترافیک می گذرانند.

اما تورنتو در چه رتبه ای است؟ در این تحقیق تورنتو رتبه 69م را با کسب 78.56 امتیاز دارد و بعد از شهرهای ریو دو ژانیرو، بوگوتا، سائوپائولو، استانبول و سالوادور ششمین شهر افتضاح در زمینه رفت و آمد است. اهالی تورنتو 6.5% از حقوقشان را خرج رفت و آمد می کنند، به طور میانگین 96 دقیقه در راه هستند و 74 ساعت در سال را در ترافیک می گذرانند.

بدترین شهرها از لحاظ رفت و آمد

در این تحقیق ونکوور رتبه 33، اتاوا رتبه 38 و مونترآل رتبه 46 را کسب کرده اند.

بازداشت اشتباهی شهروند کانادایی از سوی اداره خدمات مرزی کانادا به مدت 8 ماه با جریمه 10 میلیون دلاری
یک شهروند کانادایی که هشت ماه در بازداشتگاه انتاریو در انتظار تأیید هویت توسط مقامات مربوطه به سر می برد اداره خدمات مرزی کانادا برای وی جریمه 10 میلیون دلاری در نظر گرفته بود.

Olajide Ogunye چهل و هفت ساله متولد نیجریه در سال 1990 به اتفاق خانواده اش به کانادا عازم شد. سپس در سال 1996 او یک شهروند کانادایی شد. اما هنگام بازرسی و تجسس توسط ماموران CBSA در 1 ژوئن 2016 در سالن پیرایش مردانه که متعلق به وی بود، شواهدی همچون شهروند کانادا بودن و کارت های سلامت انتاریو او دلیل قانع کننده ای در مورد هویت وی نشان نداد.

بعد از اینکه ماموران منزل وی را بازرسی کردند به او گفتند که باور نکرده ا ند که او واقعا Olajide Ogunye بوده، بدین ترتیب او را به مرکز CBSA در فرودگاه پیرسون که بزرگترین مرکز اجرای احکام قضایی در تورنتو است انتقال دادند.

بر اساس حکم Ogunye، افسران انگشت نگاری های لازم را انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که هویت حاضر با هویت مردی به نام Oluwafemi Kayode Johnson، که متقاضی ناموفق پناهندگی بود و در دهه 1990 از کانادا به نیجریه تبعید شد مطابقت داشت. اما بر اساس بررسی های دادگاه این اثر انگشت متعلق به Ogunye بود.

Ogunye می گوید: "چگونه هویت اصلی من را انکار کردند و به عنوان یه شهروند کانادایی بازداشتم کردند؟"

8 ماه پشت میله های زندان
Ogunye از ماه ژوئن 2016 تا فوریه 2017 به مدت هشت ماه در Correctional Complex Maplehurst در میلتون انتاریو به سر برد و دیگر ساعات کار خود را در مرکز Central East Correctional در لیندزی انتاریو که یک زندان امنیتی است سپری کرد. بنا به دلایلی امکان تماس با خانواده برای وی مقدور نبود. در این مدت سلامت وی به خطر افتاد دچار افسردگی و مجبور به مصرف قرص ضد افسردگی شد.

سرانجام وی در 4 فوریه سال 2017 آزاد شد. با انتشار گزارشی در مورد آزادی او از سوی CBSA، تلاش شد تا با اعضای خانواده Ogunye مصاحبه ای انجام گیرد. نخستین مصاحبه، 6 ماه پس از بازداشت وی انجام شد.

او قصد دارد بابت جریمه 10 میلیون دلاری از مقامات شکایت کند.

طبق گزارش CBSA، وی محکوم به اتهامات مختلف از جمله تقلب، جعل هویت و مالکیت یک کارت اعتباری شده است.

Adam Hummel وکیل مهاجرت می گوید: فرد متهم یک شهروند کانادایی است. فردی که کارت شناسایی خود را نشان می دهد، جای شکی نیست فقط ممکن است مدارک و هویت او از سوی فرد دیگری جعل شده باشد در این زمینه تحقیقات بیشتر در حال انجام است. وی افزود چنین مشکلی ممکن است هرکسی را به دام اندازد. "بازداشت غیرقانونی وی ناشی از تصمیم گیری عجولانه و تحقیقات اشتباه بود."

CBC تورنتو از CBSA بیان علت عدم تایید هویت Ogunye را خواستار شد. اگر هم "Olajide Ogunye" به جرایم مختلف محکوم شده است، علت آنکه تحقیقات هشت ماه طول کشید چیست. با این حال CBC تورنتو می گوید که از موضوع این پرونده کاملا آگاه است و این قضاوت و قصاص را ناشایست خواند.

پلیس تورنتو با یورش به 5 نقطه، 70 خلافکار خیابانی را دستگیر کرد
روز پنجشنبه، 21 ژوئن، پلیس تورنتو با همکاری بیش از 800 افسر پلیس نواحی اطراف بیش از 50 حکم در تورنتو، دورهام، یورک و پیل را به اجرا رساند. این یورش قسمتی از تحقیقات نه ماهه پلیس به نام پروژه Patton جهت دستگیری اشرار خیابانی بود.

به دنبال این شبیخون پلیس 70 نفر را دستگیر و میزان قابل توجهی سلاح گرم و ماده مخدر را مصادره کرد.

Mark Saunders، رئیس ستاد پلیس در کنفرانس خبری پنجشنبه صبح گفت: "این تحقیقات ما را به 5 نقطه که مقر اصلی فعالیت های غیرقانونی و تهدیدی برای جامعه بود، راهنمایی کرد. ما متوجه شدیم حوزه فعالیت این گروه های خیابانی خطرناک از ایالت تورنتو نیز فراتر رفته و به ایالات متحده و حتی کارایب نیز رسیده است."

Saunders اعلام کرد این عملیات با موفقیت به پایان رسیده است.

کانادا هم کودکان مهاجر را از پدرانشان جدا می کند
ایالات متحده به دلیل سیاستش در مورد مهاجران که منجر به جدا شدن کودکان از والدینشان می شد به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، این در حالیست که همسایه اش کانادا نیز همینکار را البته در ابعاد کوچکتر انجام می دهد.

طبق اعلام آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) در سال 2017، تعداد 151 کودک مهاجر به همراه والدینشان توقیف شده اند که از این تعداد بیش از 11 کودک به اقامتگاه دیگری جدا از والدینشان منتقل شده اند. دانشگاه McGill با 20 خانواده در تورنتو و لاوال که سابقه توقیف داشته اند مصاحبه کرده است و به گفته آنان بیش از نیمی از اوقاتی که در حبس بوده اند بچه ها را به بهانه پیدا کردن اقامتگاه از خانواده ها دور نگاه می داشتند.

معمولا اجازه داده می شود مادران با بچه ها بمانند، اما پدرها از خانواده جدا می شوند و اجازه دارند تنها ساعاتی در روز به ملاقات خانواده بروند.

جاستین ترودو سابقا مخالفت خود با سیاست "عدم سازش با مهاجران" را بی پرده اعلام کرده بود. وی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: "آنچه در ایالات متحده اتفاق می افتد اشتباه است. نمی توانم تصور کنم خانواده ها در این وضعیت چگونه دوام می آورند. مسلما این کاری نیست که ما در کانادا انجام دهیم."

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز