تعداد قرعه کشی های انجام شده در سیستم های گزینشی استانی در سال 2019 در مقایسه با تعداد قرعه کشی های انجام شده از طریق سیستم اکسپرس اینتری 10برابر بیشتر بوده است

Submitted on چ., 08/28/2019 - 09:41

برنامه های منتخبین استانی، فرصت های بیشتری را برای طیف گسترده تری از متقاضیان مهاجرت به کانادا، فراهم می کند

برای رسیدن به اقامت دائم کانادا می توانید گزینه های ساده تری نسبت به سیستم اکسپرس اینتری داشته باشید.
سیستم اکسپرس اینتری منبع اصلی پذیرش متخصصین ماهر خارجی در کانادا می باشد؛ این سیستم متقاضیان را در سه بخش متخصصین ماهر، متخصصین نیمه ماهر و تجربه داران کانادا را مدیریت می کند.
متقاضیان حوزه رقابتی اکسپرس اینتری بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کار و مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی ، امتیازات خود را تحت سیستم جامع رتبه بندی (CRS) دریافت کرده و پس از آن این سیستم از طریق قرعه کشی، برای تعداد مشخصی از متقاضیان اقامت دائمی که دارای بالاترین امتیاز در حوزه رقابتی اکسپرس اینتری بودند ، دعوتنامه صادر می نماید.
در سال جاری، حداقل امتیاز مورد نیاز برای دریافت دعوتنامه از طریق سیستم اکسپرس اینتری، از 438 به 470 رسیده است.
قرعه کشی های صورت گرفته از 15 آگوست 2019 نشان دهنده این است که تنها 13 درصد از متقاضیان حاضر در حوزه رقابتی سیستم اکسپرس اینتری دارای امتیازات بالا میباشند.

از اول سال 2019 تا به امروزبیش از 160 قرعه کشی برنامه منتخبین استانی صورت گرفته است
برای طیف وسیعی از متقاضیانی که امتیازشان پایین تر از حداقل امتیاز قرعه کشی های انجام شده در سیستم اکسپرس اینتری می باشد و یا تا کنون نسبت به تشکیل پروفایل به علت داشتن امتیازات پایین اقدام نکرده اند برنامه های استانی گزینه معتبرتری میباشند . در طی سال 2019 تا کنون برنامه های استانی دارای گزینش فعالتری نسبت به اکسپرس انتری بوده اند.
.
برنامه های منتخبین استانی ، به استان ها و قلمروها ، اجازه میدهد تا متخصصین مورد نیازخود را مورد گزینش قرار دهند.
از ماه ژانویه تا کنون بیش از 160 قرعه کشی از طریق برنامه منتخبین استانی صورت گرفته در صورتی که سیستم اکسپرس اینتری ، 17 دوره قرعه کشی برگزار شده است.
به گفته یکی از صاحب نظران امور مهاجرت "اگر امتیاز شما پایین تر از حداقل امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری باشد ، هنوز هم فرصت های بالقوه دیگری وجود دارد."
"حتی اگر قادر به ورود در حوزه رقابتی اکسپرس اینتری نباشید ، برنامه های منتخبین استانی می توانند راهی برای اخذ اقامت دائم کانادا را فراهم کنند."
امتیاز پایین و یا بدون امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی (CRS)
دو نوع برنامه منتخبین استانی وجود دارد:
• برنامه گزینش پیشرفته که با سیستم اکسپرس اینتری مرتبط هستند
• برنامه گزینش پایه که با سیستم اکسپرس اینتری مرتبط نیستند

تمامی 9 استان و دو قلمرویی که در برنامه منتخبین استانی عضو هستند، در برنامه گزینش پیشرفته علاوه بر اینکه از طریق سیستم اکسپرس انتری نیز میتوانند متخصصین مورد نیازشان را برگزینند خود نیز از طریق قرعه کشی های مستقل برای متقاضیان مورد نیاز خود حتی با حداقل امتیاز، دعوتنامه درخواست اقامت صادر می نمایند.
متقاضیانی که از طریق برنامه منتخبین استانی مرتبط با سیستم اکسپرس اینتری مورد گزینش قرار گرفتند برای درخواست اخذ اقامت دائم استان ها، دعوتنامه دریافت می کنند ؛
این افراد در صورت موفقیت ، 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی و سیستم اکسپرس اینتری دریافت خواهد کرد که درخواست اقامت دائم کانادا را به طور موثر تضمین میکند.
لازم به ذکر است تمامی استانها و قلمرو های کانادا علاوه بر برنامه های گزینش پیشرفته دارای برنامه گزینش پایه نیز میباشند که که مستقل و جدا از سیستم اکسپرس انتری متقاضیان واجد شرایط را مورد گزینش قرار میدهند. بدین ترتیب متقاضیانی که واجد شرایط برنامه سیستم اکسپرس اینتری نمی باشند ولی دارای مهارت و یا تحصیلاتی مورد نیاز استان ها هستند می توانند درخواست خود را از طریق برنامه منتخبین استانی پایه برای مهاجرت به استان مربوطه ارسال نمایند. بدیهی است گزینش اصلی برنامه های گزینش پایه به روی متقاضیانی متمرکز شده که هم اکنون اکثرا در کانادا دارای ویزا های اقامت موقت کاری و یا تحصیلی هستند.
بسیاری از استان ها دارای برنامه متقاضیان پایه هستند که صلاحیت ارزیابی مشاغلی خاص مانند پزشکان، کارمندان مهد کودک و یا رانندگان کامیون را برعهده دارند.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز