تعداد فروش خانه در ماه فوریه کمی رکود داشت اما قیمت خانه در حال صعود است

Submitted on جمعه, 03/08/2019 - 00:42

با توجه به گزارش (TREB)، تعداد ۵۰۲۵ باب از انواع مختلف خانه در جی تی ای در ماه فوریه ی ۲۰۱۹ فروخته شده است. حجم فروش به میزان ٪۲/۴ نسبت به سال گذشته پایین آمده است اما نسبت به ژانویه ی امسال ٪۲۵/۳ بالا تر رفته است. در ماه ژانویه ی امسال تعداد ۴۰۰۹ باب خانه به فروش رفته است.

حجم فروش خانه در ماه فوریه نسبت به سال گذشته کمی پایین افتاده است و همچنین بعد از صعود در ماه ژانویه کمی نزول داشته است. در ماه نوامبر و دسامبر سال گذشته،‌ میزان فروش خانه در جی تی ای برای دو ماه متوالی نزول داشت. در پنج ماه قبل از نوامبر،‌ معاملات خانه در جی تی ای صعودی بوده است در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته ٪۶ افزایش، در ماه سپتامبر ٪۹/۹ ، در ماه آگوست ٪۸/۵
، در ماه جولای و جون ٪۲/۴ افزایش داشته است.

متوسط قیمت خانه های نیمه متصل و کاندو افزایش داشته است
گزارش ماهانه ی (TREB) نشان می دهد که متوسط قیمت فروش انواع خانه در جی تی ای تا ۷۸۰۳۹۷ دلار در ماه فوریه بالا رفته است. این افزایش آرام ٪۱/۶ بوده است. سال گذشته متوسط قیمت ۷۶۷۸۰۱ دلار بوده است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، در فوریه ی امسال تعداد خانه های لیست شده در جی تی ای ۹۸۲۸ باب خانه بوده است که کاهشی ٪۶/۲ نسبت به سال گذشته داشته است. سال گذشته تعداد ۱۰۴۷۳ باب خانه در همین زمان لیست شده بود.

در میان انواع خانه، خانه های نیمه متصل و کاندو بیشترین افزایش قیمت را داشته اند: فروش خانه های نیمه متصل تا ٪۱/۸ افزایش داشته است و متوسط قیمت تا ٪۹/۹ بالا رفته است درحالیکه فروش کاندو به میزان ٪۵/۷ کاهش داشته است و متوسط قیمت تا ۵۶۲۱۶۱ دلار افزایش یافته است و این افزایش نسبت به فوریه ی سال گذشته ٪۶/۱ درصد بوده است.

به دلیل کاهش قیمت انواع خانه در منطقه ی با پیش شماره ی ۹۰۵، متوسط قیمت خانه های مستقل در تورنتو به ۹۸۰۹۱۴ دلار کاهش یافت که نسبت به سال گذشته این کاهش ٪۲/۱ بوده است.

(TREB) مجدداً خواستار خلاصی از استرس تست شد از آنجایی که بازار معامله املاک در ماه فوریه در تورنتو آرام بود، Garry Bhaura مدیر هیأت مشاوران املاک تورنتو (TREB) مجدداً به قانونگذاران اصلی اقتصاد کانادا (OSFI) درخواستی صادر کرد تا اینکه سیاست های مورتگیج و استرس تست را که موجب رکود بازار شده است، تعدیل نمایند.

Garry Bhaura تأکید کرد که گزارش ماهانه در ماه فوریه نشان می دهد شرایط بازار در جی تی ای نسبت به سال گذشته در تنگنای بیشتری قرار دارد. در حقیقت در ماه های اخیر، جی تی ای بازار معاملات فعالی ندارد و بیشتر علت آن قوانینی است کهGarry Bhaura (OSFI) برای مورتگیج وضع کرده است که به این طریق دست و پای خریدار را بسته است. همچنین سیاست هایی که برای خریداران خارجی در سطح استانی وضع شده است تأثیر بسزایی بر خریداران و فروشندگان گذاشته است.

وی گفت، (TREB) در ابتدا نسبت به بازار معاملات امسال خوشبین بود و پیش بینی میکرد که فروش خانه و قیمت خانه بالا رود. تخمین زده شده است که ۸۳۰۰۰ خانه در سال ۲۰۱۹ معامله خواهد شد و حجم معاملات بیش از فروش سالانه نسبت به سال گذشته خواهد بود. سال گذشته میزان معاملات ۷۷۳۷۵ باب خانه بود. که با افزایش ٪۷/۳ در حجم معاملات مواجه خواهیم شد. بر حسب قیمت خانه، متوسط قمیت تمامی انواع خانه ی فروخته شده در سال ۲۰۱۹ به ۸۲۰۰۰۰ دلار می رسد که رشد ٪۴/۲ را نسبت به سال گذشته با متوسط قیمت ۷۸۷۱۹۵ دلار را نشان می دهد.

با این حال اگر دولت فدرال هنوز مخالف حذف استرس تست باشد، اینکه بتوان بر درستی پیش بینی (TREB) خوشبین بود در شبهه است. (TREB) امیدوار است که دولت معیارهایی معرفی کند که بتواند استرس تست را هر چه زودتر آسان کند و محدودیت پیش پرداخت را از ۲۵ سال به ۳۰ سال افزایش دهد. تنها با بکارگیری این معیار ها بازار معاملات املاک جی تی ای ترمیم خواهد شد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز