ترودو و ترامپ در پاریس: به دنبال حل مشکل تعرفه آلومینیوم، تا پیش از نشست G20 در آرژانتین

Submitted on س., 11/13/2018 - 20:45

ترودو و ترامپ در پاریس: به دنبال حل مشکل تعرفه آلومینیوم، تا پیش از نشست G20 در آرژانتین
نخست وزیر، جاستین ترودو، و دونالد ترامپ به همراه همسرش ملانیا، روز یکشنبه به مناسبت روز جشن پایان جنگ جهانی اول، در پاریس گرد هم آمدند.

رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، یکشنبه شب، با دعوت از رهبران جهان، مراسم شامی برای بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول، برپا کرد.

جاستین ترودو روز دوشنبه در گفتگویی حضوری با رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، موضوع تعرفه های فولاد و آلومینیوم را مطرح کرد، مشکلی که به رغم نتایج پربار مذاکرات نفتا، همچنان پابر جا باقی مانده است.

ترودو در کنفرانس خبری روز دوشنبه، در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: "مشکل تعرفه های فولاد و آلومینیوم به یک نگرانی برای مردم کانادا و همچنین شهروندان و شرکت های آمریکایی، بدل شده است.... همانگونه که به رئیس جمهور ترامپ گفتم، امیدوارم این مشکل تا پیش از ملاقات دوباره ما در آرژانتین، برای مذاکرات G20، برطرف شود."

تفاهم نامه ایالات متحده - مکزیک - کانادا (USMCA)، اول اکتبر، پس از حدود یک سال مذاکره رسما اعلام شد.

انتظار می رود قرارداد USMCA روز 30 نوامبر، پیش از ادای سوگند نخست وزیر جدید مکزیک، امضا شود. اما هنوز اطلاعات بیشتری توسط منابع موثق اعلام نشده است. دولت مکزیک اعلام کرده است به دنبال فسخ تعرفه ها تا پیش از امضای رسمی قرارداد است. ولی دولت کانادا اعلام کرد که مذاکرات در مسیر خود هستند.

بنا به گفته جاستین ترودو، ترامپ در پاسخ به ترودو در مورد تعرفه آلومینیوم و فولاد، اظهار کرده امیدوار است روابط تجاری بین دوکشور به سمت و سویی مثبت پیش برود.

پیام کانادا به نوجوانان: ماری جوانا اینک قانونی است، پس لطفا از مصرف آن بپرهیزید
در نشست بهداشت عمومی که یک هفته پیش از قانونی شدن ماریجوانا برگزار گشت، والدین بسیاری در سالن کوچک شهر Thornbury، شهر اسکی کوچکی در شمال Toronto، برای کسب اطلاعات آموزشی در رابطه با نحوه صحبت با نوجوانان خود در مورد آسیب های احتمالی ماری جوانا گرد هم آمده و پیامی با این مضمون دریافت کردند: ماری جوانا برای بزرگسالان قانونی گشته، اما همچنان برای جوانان بسیار خطرناک بوده و والدین موظف اند فرزندان خود را از خطرناک این ماده آگاه سازند.

ماه گذشته کانادا به دومین کشور از نظر قانونی بودن مصرف ماریجوانا در بزرگسالان تبدیل گشته با این حال فروختن آن به افراد زیر 18-19 سال جرم بوده و افراد خاطی به 14 سال زندان محکوم می گردند.

در این راستا، دولت کمپینی عمومی آموزشی با هزینه 83 میلیون دلاری با هدف آموزش و هشدار خطرات این ماده مخدره به راه انداخته، اما برچسب قانونی بودن آن همانند چراغی سبز عمل کرده که جوانان را به مصرف آن ترغیب می کند.

گرچه مقامات رسمی معتقدند نظم بخشیدن به بازار فروش این ماده و ردیابی و بازداشت فروشندگان غیرقانونی موجب کاهش مصرف آن در نوجوانان خواهد گشت، که بنا به گزارش یونیسف در سال 2013، بیشترین میزان مصرف کنندگان را در سراسر جهان تشکیل می دهند.

Jared Kaye، فردی که در این نشست در انتهای سالن بر روی نیمکتی نشسته بود، از سن 9 سالگی به مصرف ماریجوانا و الکل روی آورده، در 15 سالگی ترک کرده و بی خانمان گشته و اکنون به همراه نوجوان معتاد دیگری در منزل خانم Hanley در نزدیکی Flesherton زندگی می کند. وی که در حال حاضر 19 ساله می باشد، چنین بیان داشت: "من آسیب بسیاری به خانواده ام رسانده ام اما بزرگترین ضربه را خودم متحمل گشتم."

اما Paul Thompson، تاجری از استراتفورد که در حین تعطیلات خود در این جلسه حضور یافته بود، نظری خلاف آن داشته و معتقد بود ماریجوانا خطر چندان ندارد. وی که پس از بازداشت پسر 21 ساله خود به جرم مصرف ماریجوانا، خود تامین این مواد را برای فرزندش بر عهده گرفته بود، در توضیح تصمیم خود چنین بیان داشت که از نظر وی الکل و سایر مواد از ماریجوانا خطرناک تر و اعتیاد آورتر بوده و با این کار از روی آوردن فرزند خود به این مواد جلوگیری می کند.

نکته جالب این است که گفته هر دو این افراد درست می باشد.

مطالعات نشان داده است که استفاده از ماری جوانا در نوجوانان به عملکرد مغز آسیب رسانده و نکته نگران کننده تر از دید کارشناسان مصرف نوجوان از این ماده به منظور درمان اضطراب و افسردگی می باشد.

اکثر دانشمندان بر این باورند که آسیب های مغزی در افرادی که از سن 12 سالگی یا کمتر شروع به مصرف این ماده کرده یا به صورت دائم و از ماریجوانای قوی تری استفاده می کنند، و همچنین مصرف آن در افرادی با سابقه بیماری های روانی مانند شیزوفرنی یا اختلالات دو قطبی در خانواده خطرناک می باشد.

اما برای جوانانی که به تدریج و در سنین بالاتر به مصرف این ماده روی آورده، خطرات آسیب های درازمدت به مغز های در حال رشد آنان کاهش می یابد.

در حالی که برخی مطالعات نشان داده است که مصرف دائمی ماریجوانا در نوجوانان، بر ساختار و عملکرد درازمدت مغز تاثیر گذاشته، اما یافته های مطالعات جدید بر این باورند که مصرف الکل، سیگار و سوابق خانوادگی، عوامل اصلی کاهش I.Q. می باشند.

بر اساس نتایج مطالعات اخیر بر روی 69 جوان مصرف کننده ماریجوانا که در JAMA Psychiatry منتشر گشت، دریافتند که اثرات منفی بر عملکرد شناختی مغز پس از 72 ساعت پاکی، از بین خواهد رفت.

با وجود تمامی این اطلاعات و آموزش ها، هیچ استراتژی خاصی برای منع و جلوگیری از مصرف این ماده در نوجوان وجود نداشته و بر خلاف نظارات و آموزش های پلیس و مراکز بهداشتی، منع آن نه تنها فایده ای نداشته و در برخی موارد حتی نوجوانان را به مصرف الکل و سایر مواد مخدره ترغیب کرده است.

Rebecca Haines-Saah، استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه کلگری، بر این باور است که تمامی والدین می بایست فرزندان خود را از عواقب و پیامد های تمامی مواد مخدره نظیر ماریجوانا و کافئین آگاه ساخته و با فرزندان خود صادق باشند.

طبق گزارش اخیر دفتر سرشماری، 32.7 درصد نوجوانان در طی سه ماه گذشته ماری جوانا مصرف کرده اند.

آقای Kaye، در جلسه Thornbury اظهار داشت که والدین بایستی رویکردی فردی اتخاذ کنند. به گفته وی، والدین او سختگیر بوده، و همین طبیعت سرکش او را ترغیب می کرده است. وی افزود:" من نیازمند محبت و عشق هستم."

توصیه های وی راهنمایی مناسب تر نسبت به برنامه های پیشگیری از مواد مخدر برای والدین به نظر می رسد: "با فرزندانت راحت باش. تلاش کن رابطه نزدیکی با آن ها داشته باشی تا از بازگویی کارهای خود و دوستانشان واهمه ای نداشته باشند ."

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز