ترودو، فمینیست خودخوانده، در حال از دست دادن حمایت زنان کانادایی!

Submitted on ی., 04/01/2018 - 19:22

اتاوا- به نقل از Global News: نارضایتی از لیبرال های ترودو به چنان سطحی رسیده که اگر انتخابات فدرال فردا برگزار شود، محافظه کاران به راحتی پیروز خواهند شد. بر اساس نظر سنجی جدید Ipsos، لیبرال ها در حال از دست دادن حامیانی هستند که خود را مدعی دفاع و حمایت از آنها می دانند. یعنی طبقه متوسط، زنان و جوانان. این احتمال وجود دارد که بخشی از این ساختار جمعیتی، در جبهه نیودموکرات ها قرار بگیرند. نخست وزیری که خود را فمینیست می داند، در حال از دست دادن حمایت زنان کانادایی است.

بر اساس نظرسنجی، میزان محبوبیت لیبرال ها به 44 درصد کاهش یافته و چشم امید زنان و قشر متوسط به محافظه کاران دوخته شده است. در کل، 56 درصد از 1 هزار و 3 کانادایی شرکت کننده در نظرسنجی عملکرد لیبرال ها را کمتر از انتظارات ارزیابی کردند. 60 درصد نیز زمان را برای روی کار آمدن یک حزب فدرال دیگر، مناسب تشخیص دادند. تنها 5 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی عملکرد ترودو و دولت اش را مثبت ارزیابی کردند.

درست است که تعداد وزرای مرد و زن در کابینه ترودو برابر است، اما این حزب محافظه کار است که در جلب نظر رای دهندگان زن موفق عمل کرده است. 35 درصد از زنان شرکت کننده در نظرسنجی اعلام کردند که در انتخابات سال آینده به محافظه کاران رای خواهند داد. درحالی که 30 درصد از لیبرال ها و 26 درصد از نیودموکرات ها حمایت کردند.

محافظه کاران همچنین از موقعیت خوبی نزد کانادایی های با درآمد سالانه 40 هزار دلار و پایین تر برخوردار هستند و میزان محبوبیت 3 درصد بالاتر از لیبرال ها می باشد. جالب اینکه برتری محافظه کاران در مقایسه با لیبرال ها نزد کانادایی های با درآمد سالانه 100 هزار دلار و بالاتر، 14 درصد ارزیابی شد.

از نظر سنی، محافظه کاران از حمایت 47 درصدی رای دهندگان 55 ساله به بالا، لیبرال ها از حمایت 30 درصد و نیودموکرات ها از حمایت 16 درصدی برخوردار هستند. اما میزان حمایت از محافظه کاران نزد گروه سنی 35 تا 54 سال، یا به اصطلاح Gen X، نه درصد بالاتر از لیبرال هاست.

بیشترین محبوبیت لیبرال ها نزد گروه سنی زیر 35 سال است. آنها فعلا با 33 درصد پیشتاز هستند. اما نکته مهم اینکه نیودموکرات ها با 31 درصد از فاصله نزدیک لیبرال ها را تعقیب می کنند. بنابراین با نزدیک شدن موعد انتخابات فدرال در سال 2019، احتمال سنگین تر شدن وزنه به سوی حزب رقیب وجود دارد. محافظه کاران با 24 درصد، در رده سوم قرار دارند.

با گرایش روزافزون رای دهندگان متمایل به جناح چپ به نیودموکرات ها، رای آنها بین لیبرال ها و نیودموکرات ها تقسیم شده و زمینه را برای پیروزی محافظه کاران فراهم می کند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز